Jump to content
Arodem

Nå har McCree og Widowmaker fått en nedjustering

Recommended Posts

Verdt å nevne at Widowmaker må fullføre sikteanimasjonen før hun kan sikte inn på nytt. Mange som satt 60-70% aimet inn med full movement speed, noe som gjorde det mulig å ta kamper man kanskje ikke burde vinne. Gjorde også at man kunne ta en rask titt i full FOV uten å miste mye tid.

Share this post


Link to post

Verdt å nevne at Widowmaker må fullføre sikteanimasjonen før hun kan sikte inn på nytt. Mange som satt 60-70% aimet inn med full movement speed, noe som gjorde det mulig å ta kamper man kanskje ikke burde vinne. Gjorde også at man kunne ta en rask titt i full FOV uten å miste mye tid.

 

Takk. :) Satte inn en setning om det nå.

Share this post


Link to post
Annonse

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

Share this post


Link to post

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

 

Er jo ikke noe aim i spillet, hvordan kan du se noe slikt.

Share this post


Link to post

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

 

Greia er at alle karakterene har to forskjellige hotboxer, en for hitscan-våpen og en betydelig større for prosjektiler. Dette gjør at man får situasjoner der et prosjektil kan bomme på en vegg, men treffe et hode som gjemmer seg bak nevnte vegg. Kombinert med en netcode preget av en grusomt lav tickrate (21 tror jeg) og mye interp-delay er det utrolig vanlig å bli drept av Hanzo rundt hjørner.

Share this post


Link to post

Fortsatt mye som må fikses, noen ganger lurer jeg på om hitboxene er satt opp slik pga konsoll versjon? Det jeg ikke vet er om det er laget egen versjon for PC, jeg tviler men om det er slik at konsoles har samme versjon så er det nok det som er årsaken til at hitboxene er såpass store. (min teori)

Share this post


Link to post

Greia er at alle karakterene har to forskjellige hotboxer, en for hitscan-våpen og en betydelig større for prosjektiler. Dette gjør at man får situasjoner der et prosjektil kan bomme på en vegg, men treffe et hode som gjemmer seg bak nevnte vegg. Kombinert med en netcode preget av en grusomt lav tickrate (21 tror jeg) og mye interp-delay er det utrolig vanlig å bli drept av Hanzo rundt hjørner.

 

Hvis du ser på warowl på yt sin video om hitboxene demonstrerer han hvordan du blir headshota bak hjørner av hanzo selvom du og han står stille. Hitboxene trenger en seriøs remake og samme gjør tickraten hvis de har seriøse forventninger til å gjøre det til en esport. Gitt det er kanskje ikke like stort behov for 128 for denne type spill som eks cs absolutt drar nytte av er det for min del obskurt at de ikke støtter 60 som er noenlunde standard. Har hørt argument at de vil miste mye spillere pga de ikke har god nok hardware til å klare det, men da kan jo de spille på servere med dagens oppsett. Imo ?

Share this post


Link to post

 

Greia er at alle karakterene har to forskjellige hotboxer, en for hitscan-våpen og en betydelig større for prosjektiler. Dette gjør at man får situasjoner der et prosjektil kan bomme på en vegg, men treffe et hode som gjemmer seg bak nevnte vegg. Kombinert med en netcode preget av en grusomt lav tickrate (21 tror jeg) og mye interp-delay er det utrolig vanlig å bli drept av Hanzo rundt hjørner.

 

Hvis du ser på warowl på yt sin video om hitboxene demonstrerer han hvordan du blir headshota bak hjørner av hanzo selvom du og han står stille. Hitboxene trenger en seriøs remake og samme gjør tickraten hvis de har seriøse forventninger til å gjøre det til en esport. Gitt det er kanskje ikke like stort behov for 128 for denne type spill som eks cs absolutt drar nytte av er det for min del obskurt at de ikke støtter 60 som er noenlunde standard. Har hørt argument at de vil miste mye spillere pga de ikke har god nok hardware til å klare det, men da kan jo de spille på servere med dagens oppsett. Imo ?

Lokalt spill ?

Share this post


Link to post

 

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

 

Er jo ikke noe aim i spillet, hvordan kan du se noe slikt.

Du ser det rimelig godt når du står ganske nærme og får se Widowmakers zoom-in særdeles høyt over hodet ditt. Hitboxen til hodet ditt går nemlig utenfor karakteren

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...