Gå til innhold

OnePlus' nye toppmodell er lekker og spekket med teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at jeg betalte 432,- Euro for min Oneplus 2 via Mailboxde.com i fjor etter som jeg husket slapp jeg visst moms også, da tok Mailbox 9,2 Euro i frakt ser jeg.

 

Så totalprisen min ble rundt regnet 4000,- :)

Flaks? Husker du om de skrev verdien på pakken lavere en det den var eller om den ikke var innom tollen?

 

Bare å krysse fingrene på at jeg slipper unna i år ;)

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

 

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?

Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.

 

 

I tillegg til å oppgi prisen i dollar/euro så burde dere ha omgjort den direkte til kroner og et estimat på hvor mye det vil koste å få den inn i landet med moms og sånt.

 

Var innom nettbutikken til OnePlus, men der var Hellas og Russland de eneste tilgjengelige europeiske landene. Vurderte også å bestille fra Aliexpress, men usikker på om dette er den europeiske modellen. Må først se hvordan det blir med frakt og toll, hvis jeg faktisk bestiller det til Sverige eller ikke...

 

På OnePlus sine sider har de svensk butikk med svenske priser (3,695 svenske kr) : https://oneplus.net/se/3

 

Jeg bestilte min der og får den sendt til Postkontor i Sverige, som Poste Restante.

 

 

Hei, ja Poste Restante har jeg brukt tidligere til å bestille klær. Men når jeg har bestilt andre varer fra mange ulike nettsted, som iHerb, har det alltid endt opp med at varen har kommet til DHL-lageret i Stockholm og aldri kommet lenger fram, av ukjente årsaker. Det skjedde nå nylig med et par sko jeg bestilte.

 

Adressen jeg da bruker er: 

 

Poste Restante
45201 STRÖMSTAD
 
Er det den samme adressen du bruker? Hadde vært veldig hjelpsomt om jeg fant ut av dette problemet.
 
Denne gangen valgte jeg å bare sende det til et postkontor i sentrum i Strømstad, for sikkerhets skyld. Langt å kjøre, men skit au...
Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

 

På OnePlus sine sider har de svensk butikk med svenske priser (3,695 svenske kr) : https://oneplus.net/se/3

 

Jeg bestilte min der og får den sendt til Postkontor i Sverige, som Poste Restante.

 

 

Hei, ja Poste Restante har jeg brukt tidligere til å bestille klær. Men når jeg har bestilt andre varer fra mange ulike nettsted, som iHerb, har det alltid endt opp med at varen har kommet til DHL-lageret i Stockholm og aldri kommet lenger fram, av ukjente årsaker. Det skjedde nå nylig med et par sko jeg bestilte.

 

Adressen jeg da bruker er: 

 

Poste Restante
45201 STRÖMSTAD
 
Er det den samme adressen du bruker? Hadde vært veldig hjelpsomt om jeg fant ut av dette problemet.
 
Denne gangen valgte jeg å bare sende det til et postkontor i sentrum i Strømstad, for sikkerhets skyld. Langt å kjøre, men skit au...

 

 

Trønder her, så jeg bestilte til Østersund:

 

Poste Restante,

Infanterig 7

ÖSTERSUND,

Jämtland, 831 08

Sverige

 

Ser telefonen er sendt med DHL ja, så det blir spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at jeg betalte 432,- Euro for min Oneplus 2 via Mailboxde.com i fjor etter som jeg husket slapp jeg visst moms også, da tok Mailbox 9,2 Euro i frakt ser jeg.

 

Så totalprisen min ble rundt regnet 4000,- :)

Flaks? Husker du om de skrev verdien på pakken lavere en det den var eller om den ikke var innom tollen?

 

Bare å krysse fingrene på at jeg slipper unna i år ;)

 

 

 

Flaks sikkert, sendte kvitteringen til Mailboxde, husker ikke hva som sto utenpå.

 

Når jeg sjekker sporingsnummeret så står det at det var rekommandert brev og ikke innom Tollen.

 

Den ble sendt som "Deutsche Post - Small Package, Insurance up to 35 EUR"

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?
Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.

 

 

I tillegg til å oppgi prisen i dollar/euro så burde dere ha omgjort den direkte til kroner og et estimat på hvor mye det vil koste å få den inn i landet med moms og sånt.

 

Var innom nettbutikken til OnePlus, men der var Hellas og Russland de eneste tilgjengelige europeiske landene. Vurderte også å bestille fra Aliexpress, men usikker på om dette er den europeiske modellen. Må først se hvordan det blir med frakt og toll, hvis jeg faktisk bestiller det til Sverige eller ikke...

 

På OnePlus sine sider har de svensk butikk med svenske priser (3,695 svenske kr) : https://oneplus.net/se/3

 

Jeg bestilte min der og får den sendt til Postkontor i Sverige, som Poste Restante.

 

 

Hei, ja Poste Restante har jeg brukt tidligere til å bestille klær. Men når jeg har bestilt andre varer fra mange ulike nettsted, som iHerb, har det alltid endt opp med at varen har kommet til DHL-lageret i Stockholm og aldri kommet lenger fram, av ukjente årsaker. Det skjedde nå nylig med et par sko jeg bestilte.

 

Adressen jeg da bruker er: 

 

Poste Restante

45201 STRÖMSTAD

 

Er det den samme adressen du bruker? Hadde vært veldig hjelpsomt om jeg fant ut av dette problemet.

 

Denne gangen valgte jeg å bare sende det til et postkontor i sentrum i Strømstad, for sikkerhets skyld. Langt å kjøre, men skit au...

Heihei!

Jeg har også bestilt Oneplus 3. Brukte Pr Strømstad, sendte de en mail om at jeg bestilt en pakke til dem.

De holder vist til i karlsgate i Strømstad. Kan det være de du snakket om? Har null erfaring med post restarte og slikt.

Lenke til kommentar

Hvor mye må man overføre til Mailboxde?

 

Trenger ikke å overføre noe før de har fått telefonen, da får du opp hvor mye det koster, men tror jeg har overført sånn 15-20 Euro som regel, på forhånd, men jeg bestiller som regel jevnlig ting fra Tyskland å da er det greitt å ha litt stående hos Mailboxde :)

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at jeg betalte 432,- Euro for min Oneplus 2 via Mailboxde.com i fjor etter som jeg husket slapp jeg visst moms også, da tok Mailbox 9,2 Euro i frakt ser jeg.

 

Så totalprisen min ble rundt regnet 4000,- :)

Flaks? Husker du om de skrev verdien på pakken lavere en det den var eller om den ikke var innom tollen?

 

Bare å krysse fingrene på at jeg slipper unna i år ;)

 

Mener å huske de skrev den riktige verdien utenpå pakken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For dere som bor på Østlandet og kan kjøre til Strømstad: Bestill telefonen til http://posterestantestromstad.no/

Jeg hentet min telefon der for 2 uker siden - ingen ekstra moms etc. (Telefonene blir faktisk sendt fra Polen så jeg på trackingen).

Meget bra opplegg!
 

NB: Husk passet, det er det eneste godkjente ID for http://posterestantestromstad.no/

De skulle ha 89,- for ta i mot og levere ut pakken min, noe jeg syns var fair kontra å bruke mailboxde eller andre firmaer som hadde videresendt til Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis problemer med telefon og man trenger å ha den på reperasjon e.l, hva gjøres da? Hvor sendes den?

Må man gå andre veien da, via Tyskland f.eks og til servicestedet?

 

Er så å si klar til å bestille telefonen, men det er bare denne hindringen jeg har igjenn :) 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...