Gå til innhold

OnePlus 3, et fornuftig kjøp?


Anbefalte innlegg

Det finnes andre kinatelefoner med lignende specs til omtrent samme pris.

 

F.eks LeTV Le Max 2 X820. 5,7" SD820 osv. http://www.aliexpress.com/store/product/Original-Letv-Le-Max-2-4G-LTE-Mobile-Phone-Snapdragon820-Quad-Core-2-15-GHz-5/100099_32662750847.html

 

$290 for den kjipe 32Gb/4Gb utgaven og $399 for 64Gb/6Gb utgaven.

 

eller

 

Lenovo ZUK Z2, foreløpig bare presale til $369 så prisen kan nok bli enda litt lavere når den kommer ut til flere butikker. SD820 64Gb/4Gb 5.2" osv. http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_364275.html

 

Bege disse skal støtte norske 4G frekvenser. Har selv sett litt på ZUK Z2 pga fornuftig skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt oneplus2 nå i et halvt år og noen erfaringer:

 

Oxygenos er utrolig fint for oss som liker native Android, noen få ekstra tillegg som de dessverre bruker votter og vinter på å portere og når det faktisk skjer så er det gjerne fullt av bugs som gjør at telefonen låser seg i tide og utide. Den blir også ulidelig varm om du "gjør litt" på den så pass opp. 

 

Når det er sagt så er selve opplevelsen av telefonen å betrakte som ganske så eksklusiv, du må vesentlig opp i pris for å få noe tilsvarende. Dualsim er vanvittig kjekt for oss som er vant med å hale rundt på 2 telefoner og 64GB intern lagring er i mange tilfeller mer enn tilstrekkelig, i hvert fall for akkurat nå. Standbytid, er omtrent som på andre telefoner av tilsvarende klasse, ikke noe å skryte av, jeg lader stort sett 3 ganger i døgnet, men så gamer jeg fra den også da.  

Lenke til kommentar

Har ikke hørt samme klager fra Oneplus 3 reviews, så antar noe av det du klager over er for det meste knyttet til OP2.

 

Jeg bestilte i dag til der jeg skal til ferie i Europa så får den et par dager etter jeg kommer frem.

Som jeg skrev så gjaldt dette Oneplus 2 ja, oppgradering til MM har vært alt annet enn problemfritt for denne telefonen, men når man først har fått det installert og blir kvitt batteryleaks og sånt så har omsider telefonen blitt det de lovte. Blant annet så har fingeravtrykksleseren faktisk blitt brukandes nå, tidligere så kunne man prøve en del ganger før den faktisk fant ut at den skulle virke. 

Tror uansett du blir fornøyd da det er en veldig flott telefon, personlig kommer jeg nok ikke til å kjøpe den med mindre OP2-en min dør snart rett og slett fordi den er kjapp nok og har mer enn nok minne for meg. 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne da den virker ekstremt bra. Hvor kjøper folk den fra? På Oneplus.net koster den rundt 3700 og da må jeg bestille via Mailboxde for å få tak i den. Ikke at det er så skrekkelig mye for en så bra telefon, og på andre sider som geekbuying og coolicool finner en den for samme pris. Men da kommer den direkte hjem til meg. En annen ting er jo at ved det første alternativet kan må man betale mva når den ankommer, så da blir den jo en 1000-lapp dyrere. Ved å kjøpe fra sider som geekbuying er de veldig greie på å kunne sende som gave eller noe slik at den havner utenom tollen. Noen erfaringer på dette? Kan evt. mailboxde sende litt under radaren?

Lenke til kommentar

Fikk min i går. Bestilte direkte til feriedestinasjon i EU.

 

Veldig fornøyd, gikk fra xperia z3 så stor oppgradering.

 

Dash charging fungerer meget bra den ene gangen jeg ladet.

 

Venter på oppdatering som gir sRGB farger, merker skjermen er litt blass. Ellers ikke noe negativt foreløpig.

Lenke til kommentar

Fikk min i går. Bestilte direkte til feriedestinasjon i EU.

 

Veldig fornøyd, gikk fra xperia z3 så stor oppgradering.

 

Dash charging fungerer meget bra den ene gangen jeg ladet.

 

Venter på oppdatering som gir sRGB farger, merker skjermen er litt blass. Ellers ikke noe negativt foreløpig.

 

Hva endte prisen på totalt?

 

Jeg ser at flere på finn har lagt telefonen til 4500-5000,-

Lenke til kommentar

 

Får min i dag. Kommer tilbake med en kort anmeldelse om et par dager

 

Bestilte du via Mailboxde? 

 

 

Nei, den ble sendt til en svensk adresse og hentet der. 

 

 

 

Fikk min i går. Bestilte direkte til feriedestinasjon i EU.

 

Veldig fornøyd, gikk fra xperia z3 så stor oppgradering.

 

Dash charging fungerer meget bra den ene gangen jeg ladet.

 

Venter på oppdatering som gir sRGB farger, merker skjermen er litt blass. Ellers ikke noe negativt foreløpig.

 

Hva endte prisen på totalt?

 

Jeg ser at flere på finn har lagt telefonen til 4500-5000,-

 

 

Prisen for telefonen endte på 3695 SEK. Jeg betalte ingenting i frakt. 

Lenke til kommentar

 

 

Får min i dag. Kommer tilbake med en kort anmeldelse om et par dager

 

Bestilte du via Mailboxde? 

 

 

Nei, den ble sendt til en svensk adresse og hentet der. 

 

 

 

Fikk min i går. Bestilte direkte til feriedestinasjon i EU.

 

Veldig fornøyd, gikk fra xperia z3 så stor oppgradering.

 

Dash charging fungerer meget bra den ene gangen jeg ladet.

 

Venter på oppdatering som gir sRGB farger, merker skjermen er litt blass. Ellers ikke noe negativt foreløpig.

 

Hva endte prisen på totalt?

 

Jeg ser at flere på finn har lagt telefonen til 4500-5000,-

 

 

Prisen for telefonen endte på 3695 SEK. Jeg betalte ingenting i frakt. 

 

 

Oi, det var jo billig! 

 

http://posterestantestromstad.no/

 

I følge den nettsiden så skal de ta moms for produkter utenfor EU. Heldig at du slapp unna :)

Lenke til kommentar

En kort anmeldelse av visse sider av telefonen som peker seg ut.

 

Jeg går fra en iPhone 6S Plus til denne. 

 

 

Størrelse

Telefonen er fysisk mindre enn en iPhone 6S Plus og ligger veldig godt i hånda. Den er ganske glatt pga metallet og jeg vil anbefale at man kjøper et cover til den. 

 

Batteri og lading

Med moderat bruk holder telefonen en hel dag, men om jeg bruker den som den gamle iPhonen må jeg dessverre lade den midt på dagen hvis jeg akter å kunne vise billett på vei hjem fra jobb. Selv om telefonen ikke har verdens beste batteritid så gjør det egentlig ikke så veldig mye, for Dash Charge fungerer så bra og er så raskt at jeg trenger ikke å bekymre meg. Hvordan batteriet blir over tid gjenstår å se. Det som utmerker seg er hvor mye batteri som spises over natta. Ikke regn med at du kan legge den fra deg med 100% og våkne med 95+% med mindre du skrur av absolutt alt. 

 

Kamera

Jeg er positivt overrasket over kameraet, men jeg tar stort sett kun bilder på dagtid og i godt lys. Har ikke tatt noen bilder i dårlig belysning enda. Kona mener også at hun ser bedre ut på bilder tatt med Oneplus 3 enn med iPhonen, så det er mulig det gjøres noe prosessering ala "beauty mode" hos andre produsenter. Personlig kan jeg ikke se at folk ser ut som barbie-dokker med plastikkhud. 

 

OxygenOS

Tidligere har jeg stort sett hatt Nexus-telefoner og dette er så nærme at jeg ikke på noen måte har blitt skuffet. Det er rent og raskt, akkurat som jeg håpet. 

 

Valutta for pengene

110%! Denne telefonen er verdt penga så det griner. Det eneste som skuffer er batteriet, men i urbane strøk er ikke det noe problem i dag.

 

 

Ellers er telefonen det du forventer fra en toppmodell i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det tok ca 2 uker, men jeg bestilte den på lanseringsdagen, og de sa det kunne bli litt forsinket. Samtidig så var det midtsommer i sverige den dagen telefonen EGENTLIG skulle komme, så da var jo alt stengt :)

 

Ja, Ryoki, det er riktig. 3695SEK + 89SEK var det jeg betalte totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...