Gå til innhold

TEST: Plantronics BackBeat Go 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere sammenligner lydkvalitet i trådløse propper med batteri med vanlige ørepropper som ikke er trådløse, det er ganske opplagt at det gir mindre volum til å gjengi bass. Her inngås det kompromisser, det dere skal teste er om det er gjort fornuftige kompromisser. Finnes det alternativer som er en smule større men gjengir bass langt bedre?
 

Det skinner gjennom at anmelder ikke bryr seg om trådløst men foretrekker en løsning med tråd. Anmelder virker å ikke kunne bry seg mindre om proppene er trådløse.


Kan jeg koble min telefon til flere slike ørepropper samtidig? Det ville vært relevant å vite.
Hvordan presterer disse i forhold til tilsvarende trådløse alternativer? Det ville vært relevant å vite.

Hvem bruker egentlig ørepropper til løpeturer? Det finnes små hodetelefoner og sports-ørepropper til det.

Lenke til kommentar

Dere sammenligner lydkvalitet i trådløse propper med batteri med vanlige ørepropper som ikke er trådløse, det er ganske opplagt at det gir mindre volum til å gjengi bass. Her inngås det kompromisser, det dere skal teste er om det er gjort fornuftige kompromisser. Finnes det alternativer som er en smule større men gjengir bass langt bedre?

 

Det skinner gjennom at anmelder ikke bryr seg om trådløst men foretrekker en løsning med tråd.

 

Eh, det er ingenting som skulle tilsi at trådløse propper gir mindre bass enn propper med tråd. Med trådløst må du selvsagt betale litt mer for lyden, ettersom de må ha med en del ekstra maskinvare (bluetooth-radio, DAC og forsterker), men de trådløse har fordelen av at forsterkeren i det minste bør være god nok for høyttalerelementene, og at den kan kompensere for eventuelle svakheter. Med tråd må brukeren selv dille med equalizer, og det går som regel galt.

Lenke til kommentar

Batterier og de andre ekstra komponentene er ikke vektløse, det er derfor også trådløse mus har ulempen av å være tyngre.

 

Denne anmeldelsen er som å gi en TV strykkarakter fordi en projektor gir større bilde.

Anmelder har fokusert på sine egne preferanser og ikke på produktet, det blir altfor subjektivt.

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere sammenligner lydkvalitet i trådløse propper med batteri med vanlige ørepropper som ikke er trådløse, det er ganske opplagt at det gir mindre volum til å gjengi bass. Her inngås det kompromisser, det dere skal teste er om det er gjort fornuftige kompromisser. Finnes det alternativer som er en smule større men gjengir bass langt bedre?

 

Det skinner gjennom at anmelder ikke bryr seg om trådløst men foretrekker en løsning med tråd. Anmelder virker å ikke kunne bry seg mindre om proppene er trådløse.

 

 

Kan jeg koble min telefon til flere slike ørepropper samtidig? Det ville vært relevant å vite.

Hvordan presterer disse i forhold til tilsvarende trådløse alternativer? Det ville vært relevant å vite.

 

Hvem bruker egentlig ørepropper til løpeturer? Det finnes små hodetelefoner og sports-ørepropper til det.

 

Hei, jeg foretrekker absolutt ikke løsninger som ikke er trådløse – Sennheiser-proppene ble bare nevnt som et eksempel. Det finnes trådløse alternativer med langt bedre lyd (og med bass), men vi har ikke testet noen direkte sammenlignbare i det siste og derfor har jeg heller ikke trukket frem noen av konkurrentene her.

Lenke til kommentar

Kurt,

 

Tek/Hardware tester (vanligvis) ting som er så å si "målbare", for eksempel FPS i tilfellet grafikkort, tid/kapasitet i tilfellet batterier etc, slik at leseren kan lett forstå og dermed sammenligne på en målbar skala contra andre produkter. Det er nok av den grunnen man synser ikke i slike tester og kommer med helt konkrete tall.

I mellomtiden har samtlige HiFi produkter sittet så å si fast med tanke på at ingen - absolutt ingen "tester" er egentlig tester i det hele tatt men ren synsing, og alle konklusjonene er basert på den *meget* mangelfulle oppfatningen en har i det som angår lyd og dermed den subjektive meningen av den som hører.

 

Jeg ba om det før og jeg ber om det samme igjen - vennligst slå inn den siste spikeren i HiFi kisten så å si, begynn å teste lydprodukter med kalibrerte mikrofoner. Det kan jo ikke være så forbanna vanskelig å sammenligne to ting - lyd inn og lyd ut, finnes helt sikkert funksjoner i lydredigeringsprogrammer som kan sammenligne to spor og si hvor stor forskjell det er, i hvilke frekvensområder, hva som mangler, hva som ble lagt til (støy etc). Det er jo slik seriøse lydprodukter blir testet (eks: høyttalere til konserter o.l., hvilke frekvenser de kan spille av med hvor mange dB i forhold til signal inn, støy etc).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...