Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris for svømmebasseng i hagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjefen min monterte et nylig hjemme hos seg. han og to til kjøpte hver sitt fra polen, 10.000 for selve bassenget.

 

med graving og alt sånt (plen, kantstein, belegningstein og diverse) så kom det ca på 50.000.

 

nå skal det sies at han/firmaet vårt gjorde jobben selv, så han sparte jo en del der, men jeg ser ikke noen grunn til at du kan få det for under 100k.

Lenke til kommentar

sjefen min monterte et nylig hjemme hos seg. han og to til kjøpte hver sitt fra polen, 10.000 for selve bassenget.

 

med graving og alt sånt (plen, kantstein, belegningstein og diverse) så kom det ca på 50.000.

 

nå skal det sies at han/firmaet vårt gjorde jobben selv, så han sparte jo en del der, men jeg ser ikke noen grunn til at du kan få det for under 100k.

 

15x3 meter komplett under 100 000 kr?

Lenke til kommentar

var litt trøtt i natt når jeg svarte på den posten, bassenget hans er ikke så langt, det er nok en 8 meter langt så det blir jo noe billigere da.

 

men som jeg også sa, han kjøpte det i polen, med for 10.000, tror frakta ble ca 2k siden de var 3 stk som kjøpte hver sitt (samla levering)

 

det er ikke selve bassenget som er veldig dyrt, det er jobben rundt det å montere det som koster. og når man da gjør alt slikt selv og eier et firma som driver med rørlegging og graving så blir det jo en del billigere.

 

de fleste vil ikke få en slik mulighet, men jeg posta dette mest for å bidra litt i andre enden av skalaen, siden det kom en ren gjetting på 1 mill uten noe som helst info om hvorfor det ville bli så dyrt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

var litt trøtt i natt når jeg svarte på den posten, bassenget hans er ikke så langt, det er nok en 8 meter langt så det blir jo noe billigere da.

 

men som jeg også sa, han kjøpte det i polen, med for 10.000, tror frakta ble ca 2k siden de var 3 stk som kjøpte hver sitt (samla levering)

 

det er ikke selve bassenget som er veldig dyrt, det er jobben rundt det å montere det som koster. og når man da gjør alt slikt selv og eier et firma som driver med rørlegging og graving så blir det jo en del billigere.

 

de fleste vil ikke få en slik mulighet, men jeg posta dette mest for å bidra litt i andre enden av skalaen, siden det kom en ren gjetting på 1 mill uten noe som helst info om hvorfor det ville bli så dyrt.

 

Kanskje jeg tar i på en million men at det blir over 500 000 kr er jeg ikke i tvil om og at det trolig blir nærmere 1 million enn 500 000 kr tror jeg også.

 

Tviler på man får kjøpt ferdige svømmebasseng på 3x15 meter, vil tro det bygges etter en "oppskrift"

 

Med 2 meter dybde og litt flis på kantene så snakker vi om 150 m2 i bare flis og skal man da ha ok kvalitet blir det nok mellom 500 og 1000 kr per m2 for bare flisa i innkjøp. Da er vi allerede på ca 100 000 kr.

 

Tror fortsatt at en million er en realistisk sum for ett ferdig basseng på 15x3 meter...

Lenke til kommentar

Det vil være fint mulig å få til dette til nokre få titusenar. Spørsmålet er berre kor avansert og påkosta du vil gjere det.

 

I all enkelheit kan du berre grave eit hol og støype bassengbotn og veggar som du enten flislegger eller rett og slett berre maler. Valg av overflate vil ha betydning for kva vedlikehold som blir nødvendig. Med kun malt betong så må du heilt sikkert tømme og male oppigjen bassenget for kvar sesong, medan eit flislagt baseng står seg lenger.

Husk å lag drenering i botnen slik at bassenget enkelt kan tømast.

 

Det som koster med eit basseng er alt ekstrautstyret som eit skikkelig basseng bør ha. Utendørsbasseng i Norge bør nok være oppvarma, så då må du ha ei varmepumpe eller varmekolber. Du bør du også ha eit renseanlegg slik at vatnet kan holdast reint. I tillegg bør du ha sirkulasjonspumper, sandfilter, belysning, osv.

Det er dette som fordyrer bassenget.

 

 

Så dersom du er fornøgd med å berre grave eit hol som kan holde på nok vatn til å symje i, så blir det ikkje så dyrt å bygge. Men det kan fort bli dyrt å både bruke og vedlikeholde. 

Dersom du har eit enkelt basseng som du må bytte vatn på heile tida og du har vannmåler så koster det deg fort nokre kroner berre for sjølve vatnet. Skal du i tillegg varme bassenget for kvar gong med straum i tillegg så blir det fort ei dyr fornøyelse å bruke bassenget sjølv om det er billig.

 

Dersom du investerer i varmepumpe og renseanlegg, og du i tillegg har duk til å dekke over bassenget om natta slik at det ikkje blir nedkjølt, ja då kostar det nok fort mange hundre tusen, men bassenget blir rellativt billig i årlig kostnad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...