Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har brukt elektronisk salgsmelding?


Anbefalte innlegg

Hei, hjalp nettopp faren min med å selge en gammel bil, og han glemte å sjekke at kjøper hadde fylt ut vognkort del 2 riktig, noe han ikke hadde gjort, så da ringte jeg kjøper å sa at vi kunne sende elektronisk salgsmelding og det gikk han med på. Han sa han godkjente den klokken 20.00, men det jeg lurer på da er om det er noen måte og faktisk sjekke at han har godkjent den, og hvor lang tid det tar før han står som eier osv,  Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om faren din logger inn på vegvesenet sine sider vil han få opp om salgsmeldingen er godkjent eller ikke.

Får også en sms\epost når det har gått gjennom.

men er det sånn at kjøper må betale omreg avgift og alt sånt før vi ser at den har blitt godkjent / gått igjennom? og hvis den ble godkjent utenom vegvesenet sine åpningstider vill det komme opp dagen etter? siden mente det sto at selger vill få melding på sms når den ble godkjent av kjøper men vi har ikke fått den meldingen og han sier han har godkjent den

Lenke til kommentar

Her er en kopi av den sms jeg fikk

 

Xxxxxxxxxxxxxxx har bekreftet salgsmelding for kjøretøyet med kjennemerke SU xxxxx. Salgsmeldingen er fullført og registrert i våre systemer. Kjøper kan se omregistreringsstatus på vegvesen.no/dinside/dinekjoretoy. Hilsen Statens vegvesen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...