Gå til innhold

RYKTE: – Surface Pro 5 får 4K-oppløsning og masse minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse



 

Rett nok skalerer Windows 10 og Edge bedre enn før, men 4K på en 12 tommer?

 

 

- Det kommer nok an på smak og behag..., og ut i fra hvilken k-standard dem tar utgangspunkt i.

Som f.eks. UHD-4k i 16:9-Apect-Ratio så fungerer det ned til 9,1" og Kino-4k i 16:9-Apect-Ratio så fungere det ned til 9,7".

Det blir kanskje litt smått for folk flest..., men for dem med godt syn så passer det nok fint.

Den dagen når 8k oppløsninger blir aktuelt så er jeg fullt og helt enig med deg om at 12" blir for lite.
Da disse passer ned til 18,3" for UHD-8k i 16:9-Apect-Ratio og ned til 19,5" for Kino-8k i 16:9-Apect-Ratio.

Med det sagt så vil jeg si som jeg har sagt før at personlig så sikter jeg meg heller inn på den øvre enden av den normale størrelses skalaen for den gitte oppløsningen.

Og anbefaler enda større for dem med nedsatt synsevne.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Men er det Wacom eller N-trig? Selv om Wacom er idioter på drivere, er N-trig tilnærmet ubrukelig med tanke på penn-stabilitet og treffpunkt i kantene.

 

Treffpunkt i kantene er et problem med Wacom EMR - N-trig har ingen som helst problemer med det. Jitter ved lave hastigheter er derimot et problem, men å kalle det ubrukelig er å dra det temmelig langt.

Lenke til kommentar

Absurd at Surface "Pro" fremdeles skal leveres uten LTE.

 

 

Det samme har jeg påpekt for mine kontakter i Microsoft Norge flere ganger, og svaret er visst at det finnes Surface Pro-modeller med LTE, men at de er uaktuelle for det skandinaviske markedet pga lite interesse for LTE-modeller generelt. Så det er lov å håpe, men tror nok fort vi ikke ser noe til dette før det blir vanlig for "folk flest" å tenke at de trenger et mobilt bredbåndsabonnement i tillegg til telefonabonnementet og internettabonnementet de har fra før. Ja, man kan bruke datatvilling o.l., men det er fremdeles ikke slik at "folk flest" er der, dessverre.

Endret av Svein_Jarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

4K? Hvorfor det? Det eneste de oppnår er varmere GPU, og Surface Pro-serien trenger definitivt ikke mer varme. Da hadde jeg heller ønska meg de gjorde noe med nøyaktigheten på pennen. Første generasjon med Wacom her, ubrukelig i hjørnene, og fryktelige drivere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Den amerikanske prisen er visstnok ventet å ligge på 900 dollar for en i5-basert innstegsmodell og 1600 dollar for den i7-baserte toppmodellen. Dette tilsvarer cirka 7300 kroner og 13 000 kroner."

 

Ehh...dagens innstegsmodell (M3) har veiledende pris på 899$, hvilket tilsvarer 9990 kr i MS sin nettbutikk.

Så prisen på SP5 blir nok 10k og oppover.

Lenke til kommentar

Litt off topic. Jeg leverte inn en Surface Pro 2 nylig på expert fordi batteriet var døende (2,5år gammel). Jeg var veldig spent på om jeg kom til å få dette fikset uten krangling eller ikke fikset i det hele tatt. Til min store overraskelse så fikk jeg faktisk en Surface Pro 3 med penn og tastatur i retur! Det kaller jeg bra kundeservice! Var Microsoft som ordnet dette, ikke expert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...