Gå til innhold

Den Store Hearts of Iron IV Tråden.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Synes den verste lategame slowdownen har vært borte en god stund nå, de senere patchene har fokusert mer på AI og quality of life-greier.

Har kjørt et par games denne uken som oppvarming, og det har ikke vært problemer i 44-45. Er 8. juni riktig, da? Synes å huske at det var dobbeltrelease for Death or Dishonor og Third Rome (EUIV) den 14. juni ... 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har spilt noen runder. Det er litt forfriskende at det ikke nødvendigvis alltid går bra selv om du spiller de mye minorene som har fått focus trees i DoD. Følte enkelte Commonwealth-land i TFV kunne ende opp som tungen på vektskålen for hele krigen, på en måte som føltes litt gamey - særlig India. Her er det først og fremst et spørsmål om du overlever lenge nok til å få kommet ordentlig i gang.  Yugoslavia har f.eks. mye potensiale, men det låses opp sakte, så det er veldig sannsynlig at enten Italia eller Tyskland banker på døren før du har fått hjulene ordentlig i gang. Har også hatt en runde som Ungarn, og (selvsagt) gjenopprettet Østerrike-Ungarn med Otto von Habsburg i sjefsstolen. Der følte jeg mange av eventene var litt bugget - jeg tror f.eks. jeg fikk event-utfallet hvor Østerrike ikke stemmer for å gjenforenes med Ungarn, sånn at du får war goals i stedet, men gjenforeningen skjedde likevel. Her endte jeg opp med å være med i Allies, siden Tyskland satt på masse cores som du vil ha tilbake - pluss at du blir det eneste landet hvor "non-aligned" er det samme som monarkister, så da liker UK deg bedre.

 

Har enda ikke prøvd å spille en major med 1.4, men tror kanskje det også er mer spennende nå, siden AI-en virker enda litt skarpere. Fremdeles litt for glad i små naval invasions, men sånn generelt. :p

Skal prøve kommunist-Romania i dag!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har interessen død ut? :(

Helt sikkert ikke, men jeg tror kanskje en del av de som likte forgjengeren veldig godt synes dette spillet er litt for mangelfullt på noen områder til at interessen blant denne gruppen er så stor. Det var lenge mye klaging på det offisielle forumet, og det virker på meg som det har blitt mindre av dette, noe jeg tolker til at en del har gått videre. 

 

Uansett kommer det sikkert nye til, men det kan hende det er en del "community" som må bygges på nytt?

Lenke til kommentar

Meget mulig. Det har blitt et mye bedre spill nå enn hva det var for en stund tilbake, da slet jeg med mye lagg når de store nasjonene ble involvert i krigen(e) (mange beregninger som måtte utføres). Ting har blitt optimalisert, og spillet generelt kjører bedre. Verdt å nevne at AI'en ikke er noe supergeni, men det har også blitt litt bedre, selv om de benytter seg av et tonn med naval invasions og annet møkk på grenser der de ikke har nubbsjangs opptil x antall ganger(snakker mill i manpower loss uten fremgang).

Har vært litt på jakt etter flere nordmenn å spille med, men vennekretsen min er for opptatt med enkle skytespill :(. Blir for mye tenking mener de.

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om spillet, hva synes folk om den nye utvidelsen?

 

Jeg liker noen av nyvinningene som er kommet til. Endelig kan vi bytte på rekkefølgen på generalene/armeene nederst på skjermen. Jeg liker også muligheten til å sende fly som lend lease. I tillegg er det alltid greit med bugfiksing, nye fokustrær og optimalisering.

 

Jeg skjønner imidlertid ikke helt poenget med MEFO bills eller endringene på generalenes progresjon

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...