Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Pedagogisk Arbeid Med Barn


Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg studerer pedagogikk for tiden og jeg gjør det veldig bra så langt, MEN jeg står nå fast på en av innleveringene jeg har  :hmm: 

 

Oppgaven lyder så; 

 

Mari, tre gutter og en voksen sitter ved matbordet i barnehagen. Mari spør flere ganger om hun kan få melk. Ingen hører henne fordi de tre guttene snakker høyt med hverandre og stiller den voksne spørsmål. Tredje gangen hever hun stemmen og roper for å bli hørt. Nå blir hun hysjet på fordi hun snakker så høyt. Årsaken til at hun måtte snakke så høyt for å bli hørt, var at guttene var høyrøstete og urolige.

  • Hva kan det komme av? Skyldes det at de voksne har ulike forventninger til de to kjønnene?

  • Hvordan omtales henholdsvis jenter og gutter som er urolige, aktive, bråkete? Er det ulike måter å vurdere det samme på avhengig av kjønn?

  • Tror du denne situasjonen kunne vært vurdert forskjellig avhengig av om den voksne i denne situasjonen var en mann eller en kvinne?

  • Hvilken uformell læring har Mari i denne situasjonen?

  • Hvilken uformell læring har guttene?

  • Hva formidles her av den voksne?

  • Kan barnehage og skole være med på å sementere (fastholde) ulike kjønnsrollemønstre? På hvilken måte?

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem og hjernen min har virkelig låst seg, noen som har noen tips på hvordan jeg kan gå frem? Del gjerne deres tanker ang. spørsmålene, å lese andres tenkning hjelper meg ofte med å få et innblikk i hva jeg skal skrive og hva som er lurt å ha med. Takk på forhånd!  :wee: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...