Gå til innhold

warhammer: total war tips&triks


Anbefalte innlegg

hei,

 

har nå ca 8 timer på dette spillet,

spiller campain alene og det er litt ting jeg ikk ehelt forstår..

første gang jeg er borti serien

 

jeg går etter ca 80runder fri for penger, hvordan får jeg mer?

 

jeg taper stadig kamper fordi jeg sloss mot 2 majorer samtidig, hvordan "teamer" jeg opp så jeg kan gjøre det samme? fryktelig irriterende å tape konstant fordi det er 1vs 2

 

hvordan får jeg allies? jeg prøver å bribe med pengegaver, men ingen vil ha noe med meg å gjøre...

 

spiller vampires og har ikke kommet lengre en å overta mitt "fylke" med de 3 borgene.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. du må bygge bygg som gjør at du får income.

2. Dette kan gjøres på 2 måter, du kan springe ved siden av hverandre med 2 hærer, eller du kan "ta" en hero inn i en annens heros Arme.

3. Allies er sykt vanskelig å få, er vel kun Orcene og Humans som "lett" får allies.

 

Som Vampyrer så får du ikke allies..:p

Lenke til kommentar

jeg har nå bortimot 300 runder (timeglass) og eier kun 5 borger.

får ingen allies, gir pengegaver å å tilbyr å hjelpe andre , men nei...

sliter innimellom med penger, dette merker jeg kun er når jeg har stor hær og kosrnadene stiger.

Empires ødelegger meg fulstendig og raserer hver eneste borg jeg nå tar over nå. siste 10 timer har jeg hadd null progresjon i spillet...kjenner frustrasjonen.

vet ikke helt hva jeg gjør galt.

 

kansje kjøre kampansje som orcer.

 

hvilke bygninger skaper income? er det bare å oppgradere selve borgen?

 

 

jeg forstår enda ikke helt det med "heroes" bortsett fra at di er grym i kamp når dem kommer opp i lvl.

ser motstanderne bruker dem aktivt og dem løper over mappet i kryss å tvers, hva er greia?

mye å ta in på engang hær :)

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med vampyrene, men tipper de er vanskeligere å få allierte med enn humans (som jeg spiller nå). Som humans har jeg i hvertfall ikke noe problem med å få allierte.

Dette er kanskje old news for deg og kan kanskje ikke overføres til vampires;

Når byene dine er Town (lvl 3) eller City State (lvl 5) kan det være lurt å ødelegge "growth" byggningene i byene og få opp de som gir "income" og trade ("item production" wood, iron osv) isteden.

"Lords" og "Heroes" har ofte noen attributes du kan velge når de går opp i nivå som kan gi deg mer penger/lavere kostnader.

Noen eksempel fra human siden:
Lord:
Leader of Renown = Rimeligere soldater i tilhørende hær (lavere upkeep og kjøp?)

Hero:
Witch Hunter -> inspector = Alle byggninger i regionen gir mer inntekt.


Har du alle byene i et område kan du også aktivere "Sigmarite Dogma" som øker tax income eller trade income, alt etter hva du velger.

Du må også passe på å ikke ha for mange "Lords". Jeg mener driftskostnadene på alle hærene dine øker med 2% for hver "Lord" (eller hva enn vampyrene kaller hærførerene sine),

Edit: Du må huske å sette Heroes og Lords i "Offices". Knappen helt nede til venstre på skjermen.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Den eneste måten å flytte tropper på er å gjøre det manuelt, men du kan endre "stance" ved å trykke på "-" ikonet nede til høyre på ramma rundt portrettet til lederen du vil flytte på (nede i venstre hjørne). Om du setter "stance" til "march" så kan de flytte seg 50% lengre per turn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...