Gå til innhold

ANMELDELSE: Hearts of Iron IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere som sliter med dårlig ytelse? Jeg opplever at spillet henger heftig fra 1943 og utover. 
CPU bruken ser helt OK ut, og diskbruk er fraværende. Kjører forøvrig med i5-4670k og ett GTX770.

Er vel kanskje sånn at man burde ha hatt seg en ny GPU...?

On the other side, I love the game :) 

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med dårlig ytelse? Jeg opplever at spillet henger heftig fra 1943 og utover. 

CPU bruken ser helt OK ut, og diskbruk er fraværende. Kjører forøvrig med i5-4670k og ett GTX770.

 

Er vel kanskje sånn at man burde ha hatt seg en ny GPU...?

 

On the other side, I love the game :)

"Late-game slowdown" er ikke akkurat et ukjent konsept i Paradox-spill, men jeg tør enda ikke si noe helt sikkert om hvordan det arter seg i HoI 4. Har enda ikke spilt en kampanje helt til slutten, nemlig. :p De første patchene pleier å gjøre det bedre.

Lenke til kommentar

 

Edit: en ting jeg merket er pga ikke noe "fuel" ressurs så slipper en som Tyskland å være redd for å bli bogged down. Soviet AI'en hadde over 300 divisjoner men ikke nok våpen til å fortsette kampen og vi har allerede tatt Stalingrad og moskva. Men noen her som har spilt spillet mer og vet om Soviet har noe sjangs til å gjøre comeback etter å ha mistet vest-russland? Med at ressurssystemet går mest på factories så trur jeg soviet AI kan raskt bli walkover og ikke trusselen de var i Hoi2. Bare noe jeg er bekymret for...

Jeg tror Sovjet har mindre mulighet til å gjøre comeback sammenlignet med HoI 1-3. Grunnen er at "manpower" i HoI 4 er til enhver tid knyttet til landområdene dine. Har du 1 mill i manpower, er dette gjerne plutselig 200 000 hvis du mister befolkningsrike landområder. I HoI 1-3 kunne du spare på manpower etterhvert som du samlet det opp. Å miste landområder påvirket ikke ressurser og manpower som du allerede hadde "i banken".

 

Altså: Når Sovjet har mistet sine rikeste områder, så er de også tom for manpower. På en måte er dette realistisk, men også ikke. I virkeligheten flyktet mange russere østover etterhvert som Tyskland rykket frem. Sovjet hadde millioner av soldater å ta av selv om Tyskland stod ved Moskvas porter.

 

 

Det er kjipt, har enda ikke spilt soviet og vet ikke om de har national focus "move industry" til Ural fjellene men AI'en burde da uansett bygge opp all industri bak ural fjellene fra starten av hvis ikke blir de for lett. Men det løser jo ikke problemet med hvordan manpower fungerer i Hoi4 som du nevner.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok godt det du sier Zealuu. Det er vist mange som sliter med 0-2 FPS på slutten. Spillet er rimelig lite spillbart da. Det å justere ned grafikken har ingen påvirkning på ytelsen. 

Det er egentlig litt rart, for det ble ekstremt ille etter at Tyskland kapitulerte. Jeg ville tro at antall objekter som skal beregnes ville ha gått drastisk ned, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok godt det du sier Zealuu. Det er vist mange som sliter med 0-2 FPS på slutten. Spillet er rimelig lite spillbart da. Det å justere ned grafikken har ingen påvirkning på ytelsen.

 

Det er egentlig litt rart, for det ble ekstremt ille etter at Tyskland kapitulerte. Jeg ville tro at antall objekter som skal beregnes ville ha gått drastisk ned, men tydeligvis ikke.

Husk at resten av verden har bygget militære styrker hele tiden. Sovjets enheter vil alene mer enn kompensere for at tyske er borte. USA og UK produserer også mye
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...