Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har kanskje et program med memory leaks , chrome har vært kjent for det tidligere med flere faner. Men da går man tom for minne.

Og så er mye som kan være vekslet ut fremdeles okkupert i minne. Så sett system styrt vekselfil om du har endret på default innstillingene.

Du har fremdeles over 2GB ubrukt så det er kanskje alt i orden.

 

Høy minnebruk , hva legger du i det ?

Studer prosesser med systeminternals tools , da får du bedre oversikt

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er ikke noe unormalt og bruke 5.1 GB med ram. har en Bærbar som har like mye ram og den bruker helt det samme med steam og spotify og en nettleser oppe

jeg hadde dette problemet tidligere også, men da måtte jeg bare defragmentere harddisken (noe som ikke hjalp denne gangen), men etter at det ble fikset gikk RAM-bruken fra 60-90% ned til 15-20%. så det er definhitivt noe galt her

Lenke til kommentar

Du har kanskje et program med memory leaks , chrome har vært kjent for det tidligere med flere faner. Men da går man tom for minne.

Og så er mye som kan være vekslet ut fremdeles okkupert i minne. Så sett system styrt vekselfil om du har endret på default innstillingene.

Du har fremdeles over 2GB ubrukt så det er kanskje alt i orden.

 

Høy minnebruk , hva legger du i det ?

Studer prosesser med systeminternals tools , da får du bedre oversikt

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb795533.aspx

I "høy minnebruk" mener jeg at mye minne er brukt uansett tid som som kan være et stort problem når jeg driver med gaming/photoshop o.l

Lenke til kommentar

 

Er ikke noe unormalt og bruke 5.1 GB med ram. har en Bærbar som har like mye ram og den bruker helt det samme med steam og spotify og en nettleser oppe

 

jeg hadde dette problemet tidligere også, men da måtte jeg bare defragmentere harddisken (noe som ikke hjalp denne gangen), men etter at det ble fikset gikk RAM-bruken fra 60-90% ned til 15-20%. så det er definhitivt noe galt her
Da får du undersøke videre med noe annet enn taskmanager som nevnt.

Hovedårsak er bug i programvare som allokerer mere minne enn det behøver.Men for å finne ut av det må du benytte andre verktøy.

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke noe unormalt og bruke 5.1 GB med ram. har en Bærbar som har like mye ram og den bruker helt det samme med steam og spotify og en nettleser oppe

jeg hadde dette problemet tidligere også, men da måtte jeg bare defragmentere harddisken (noe som ikke hjalp denne gangen), men etter at det ble fikset gikk RAM-bruken fra 60-90% ned til 15-20%. så det er definhitivt noe galt her
Da får du undersøke videre med noe annet enn taskmanager som nevnt.

Hovedårsak er bug i programvare som allokerer mere minne enn det behøver.Men for å finne ut av det må du benytte andre verktøy.

 

Kan du gi eksempler? har prøvd det meste, men tar alltid i mot råd i tilfelle det noe jeg ikke vet om

Lenke til kommentar

Alt fungerer som det skal her. Windows cacher ting for å gjøre OSet så responsivt som mulig. Hvis programmer/spill trenger minne så blir det frigjort. Det er ikke vits å ha RAM som står ubrukt, derfor tas det i bruk av Windows. Det er ingen tegn på en minnelekkasje her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, om alt er helt normalt er jeg ikke helt sikker på.

 

Jeg kjører Chrome med 4 tabs oppe, inkludert Facebook-tab, og en aktivt spillende youtube-tab,

samt spillet World of Tanks kjørende i bakgrunn, og Avira-Antivir kjørende.

Jeg bruker 4,25GB

 

Om chrome er alt du har oppe burde du ikke gå opp i 5GB

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...