Gå til innhold

Jobbmuligheter / være kresen?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått jobbtilbud som selger i en it bedrift. Dette er provisjonbasert og litt slitsom/kjedelig jobb. Jeg studerer IT og bedriften er ny så det kan dukke opp muligheter etterhvert. Jeg er bare 1 år inn i bachelor så å ha dette på cv er positivt. Hvor kresen bør jeg være og hvor vanskelig er det å få jobb uten it erfaring utenom studier? Magefølelsen min sier at jeg er usikker på trivsel og lønn, men samtidig er det en god mulighet for fremtiden. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikt for høyt i startfasen. Initiativ til å jobbe er viktig.

IT jobber vokser ikke like mye lenger. Tipper den sektoren vil oppleve hardere tider. Stadig mer settes,ut av landet, eller i skyer og andre systemer som fjernstyres.

Kilde? Det du seier kan godt stemme, men mitt syn på saken er heilt motsatt. 

Til Haltvire: ville tatt jobben dersom du trur du vil trives. I begynnelsen er det mykje nytt å sette seg inn i som kan vere skummelt, men det går som regel bra.

For å skille seg ut som jobbsøker ein gong når du er ferdig med bachelor eller mastergrad, så ser arbeidsgiver på erfaring, utdanning og deg som person. Enkelt og greit, har du jobba ved siden av studiet så viser du at du kan nettopp det, jobbe. 

Det er ingen grunn til at du ikkje skal søke meir interessante jobbar undervegs, og bytte om du føler for det. 

Du har nok ingen ting å tape, og er det for slitsomt med jobb og studier så ville eg prioriert studiet og kanskje ein annan jobb :-) 

Lenke til kommentar

Ikke sikt for høyt i startfasen. Initiativ til å jobbe er viktig.

IT jobber vokser ikke like mye lenger. Tipper den sektoren vil oppleve hardere tider. Stadig mer settes,ut av landet, eller i skyer og andre systemer som fjernstyres.

 

Tja, blir vel en del behov for konsulenter i forbindelse med kommunereformen.

Lenke til kommentar

Ikke sikt for høyt i startfasen. Initiativ til å jobbe er viktig.

IT jobber vokser ikke like mye lenger. Tipper den sektoren vil oppleve hardere tider. Stadig mer settes,ut av landet, eller i skyer og andre systemer som fjernstyres.

Helt feil, IT sektoren i Norge er i vekst og det tror mangel på folk med kompetanse.

 

Skyen kan bare fjerne serverjobber, og den skaper nye jobber. Og outsourcing er ikke et nytt fenomen. Med den lave kronekursen og de relativt lave IT lønningene i Norge, så burde det ikke være et enormt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...