Gå til innhold

Rim-leken - Hvor langt klarer vi å telle på rim?


Anbefalte innlegg

Her skal man telle på rim. Finn på

morsomme rim som rimer på tall.

Og det skal gå i stigende rekkefølge.

 

Obs: Nå er ikke alle disse eksemplene så utrloige morsmme, da men. Prøvde så godt jeg klarte. :wee:

Det er i alle fall sånn det skal gå.

F-eks:

Jeg er så full. (0)

Jeg fløy som et Jett. (1)

Jeg sover jo. (2)

Den henger ned. (3)

Se min nye slire. (4)

osv.

 

Hvis du er riktig dyktig, da kan du prøve å rime på to sifret tall eller flere. Det jeg tenker er at man skal rime på vær tall. Men du trenger ikke gjøre dette hvis det blir for vanskelig. Det blir rå morsomt hvis du klarer det. :wee:

 

F-eks:

Jeg har hue i ro. (22)

Dundre hue i en potte. (128)

 

Viktig: Men husk å sett tallet du rimer i parantes bak rim ordet. Sånn at folk skjønner hvilke tall man rimer på.

 

 

 

Jeg begynner:

 

Jeg spiser kun kull. (0)

Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kompisa er gjenoppståtte, men hvorfor er det dem som de panikkslåtte? Det kan ikke være han som er den misforståtte? Er han i luftslottet? Næ, han er nok den utgåtte, ikke lenger en gang på høyde med en rotte, som symbolsk kjennetegnes som det liggende tallet "8". 

Den var meget spessiel.  :wee:  Men skulle ikke du gi, noe som rimer på... (9)!!! :hmm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...