Gå til innhold

Samsung vil legge inn reklame rett inn på TV-skjermen din


Anbefalte innlegg

Kommer det reklame direkte på TV menyen så lover jeg å knuse hele dritt Tv'n :realmad:

Nå er samsung kjapt ute med nybråttsarbeid, og hva skjer videre? Reklame på betalt Netflix? Reklame på andre betalte tjenester? En TV som er kjøpt og betalt skal aldri pokker stå å hakke i menyer mens det lastes dårlige annonser og annen dritt. 

 

Det er mas og reklame nok som det er, og TV'n min får de aldri. Da blir det inn med svære monitorer eller rett og slett kun piratmateriale på storskjerm. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste her overreagerer veldig. Reklamen kan være noe så enkelt som et statisk bilde med logoen til Rema. Hvor ofte bruker dere menyene på en TV?

 

Grunnen til at de gjør dette er sannsynligvis fordi prisen på TV-ene kan kuttes litt mer grunnet reklameinntekter som igjen kan skaffe Samsung flere salg.

 

 

Nei det er ikke å overreagere. Å klikke i vinkel er i denne sammenheng en helt adekvat reaksjon. Reklame i menyen. Er ofte i menyen. Flere ganger til dagen, for å skifte kilde feks. Bruker sjeldnere og sjeldnere hjemmekino annlegget fordi jeg bor i leilighet nå og må ta hensyn. Og da brukes ofte kun TV'n og ikke receiver til å velge kilde, youtube, netflix etc. 

 

Det er jo ikke slik at vi som forbrukere får en svært mye bedre TV til en latterlig lav pris om Samsung starter med dette. Det eneste som skjer er evt. at ledere, selgere, direktører og aksjonerer henter ut den økte inntjeningen i form av bonuser, økte lønninger og utbytte. Samsung gjør jo ikke dette av sosialistiske overbevisninger om at alle trenger og fortjener en bedre TV. De gjør det for større profitt. 

 

Priskutt tvinger seg fram uansett grunnet Kina produsenter.  For Samsungs del så må de bare streamline organisasjonen og bedre produksjonen for å øke lønnsomheten. 

 

Reklame på TV meny er vårt tap og Samsung profitt. Og jeg kommer ikke til å støtte dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samsung har bra hardware, men selskapet i seg selv er søppel.

 

1+

Ja om de klinker til med reklame på et produkt som aldri var ment for å vise reklame så er de søppel.

 

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

 

 

Ja jeg trenger ingen reklame fra Samsung for å velge hva jeg ønsker å konsumere. Det valget klarer jeg helt fint på egenhånd. Så ja jeg vil skikkelig forbannet om slikt skjer. Jeg kan faktisk se for meg at jeg i et øyeblikks raseri knuser TV'n og heller kjøper en monitor eller et produkt fra en konkurrent for å gjøre det jeg kan for å vise Samsung finger'n. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

 

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

 

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

Bedre å kalle det ["målrettet" reklame]. Jeg har latt google prøve seg på det i noen perioder.

Nei, jeg har ikke lyst til å se siste Transformers eller The Avengers, enda mindre å kjøpe dem. Jeg har ikke lyst på ny TV til 70.000. Jeg trenger faktisk ikke ny støvsuger. Neida, trenger heller ikke ny drill, osv osv.

Så, "målrettet" reklame har jeg gitt opp

 

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

Du kan ikke være sann... mener du virkelig at du syntes det er greit at TVen din (ikke kanalen eller streamingtjenesten, men TVen) skal avbryte deg med reklame for en ny serie eller film som du *kanskje* kan være interessert i midt mens du ser på noe annet?

 

Jeg har en pc og bluray spiller koblet til tven. Hvis den avbryter meg midt i filmen eller mens jeg spiller et spill vil jeg forlange pengene tilbake farlig fort. Reklame er det nok av på alle kanaler, nettet, i spill, radio, busstopp, kino, bygninger...

 

 

 

hvem har sagt at den skal avbryte noe som helst. tror du virkelig det er snakk om at samsung skal avbryte deg for å vise reklame?

Lenke til kommentar

Har også en Samsung TV jeg er fornøyd med, men dette her blir for dumt. Ser det ut som jeg vil ha reklame opp på skjermen med en gang tven skrus på? Flere og flere produsenter er jo blitt helt korka i huet.

Lyser pengeinnsamling lang vei!

Er visst ei heller fornøyde kunder som er viktigst lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis man kjøper seg en Samsungtv til flere tusen, kan man regne med å få påtvunget innebygd reklame på den? Hahaha, av alle dumme ideer må dette være en av de dummeste jeg har hørt. Det komiske/tragiske er jo at de ønsker dette for å sko seg selv. Og ikke for å gjøre produktene billigere for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

 

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

 

Målrettet reklame betyr to ting;

- Varer jeg har sett på, men ikke skal ha...

- Varer jeg allerede har kjøpt...

 

Det er i alle fall min erfaring fra målrettet reklame på interwebben...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

 

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

Bedre å kalle det ["målrettet" reklame]. Jeg har latt google prøve seg på det i noen perioder.

Nei, jeg har ikke lyst til å se siste Transformers eller The Avengers, enda mindre å kjøpe dem. Jeg har ikke lyst på ny TV til 70.000. Jeg trenger faktisk ikke ny støvsuger. Neida, trenger heller ikke ny drill, osv osv.

Så, "målrettet" reklame har jeg gitt opp

 

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

Du kan ikke være sann... mener du virkelig at du syntes det er greit at TVen din (ikke kanalen eller streamingtjenesten, men TVen) skal avbryte deg med reklame for en ny serie eller film som du *kanskje* kan være interessert i midt mens du ser på noe annet?

 

Jeg har en pc og bluray spiller koblet til tven. Hvis den avbryter meg midt i filmen eller mens jeg spiller et spill vil jeg forlange pengene tilbake farlig fort. Reklame er det nok av på alle kanaler, nettet, i spill, radio, busstopp, kino, bygninger...

Du skal være temmelig tett i pappen om du tror det er reklame som avbryter bruken av tv'en. Det står klart og tydelig at dette er noe som skal vises i menyen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

Bedre å kalle det ["målrettet" reklame]. Jeg har latt google prøve seg på det i noen perioder.

Nei, jeg har ikke lyst til å se siste Transformers eller The Avengers, enda mindre å kjøpe dem. Jeg har ikke lyst på ny TV til 70.000. Jeg trenger faktisk ikke ny støvsuger. Neida, trenger heller ikke ny drill, osv osv.

Så, "målrettet" reklame har jeg gitt opp

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

Du kan ikke være sann... mener du virkelig at du syntes det er greit at TVen din (ikke kanalen eller streamingtjenesten, men TVen) skal avbryte deg med reklame for en ny serie eller film som du *kanskje* kan være interessert i midt mens du ser på noe annet?

Jeg har en pc og bluray spiller koblet til tven. Hvis den avbryter meg midt i filmen eller mens jeg spiller et spill vil jeg forlange pengene tilbake farlig fort. Reklame er det nok av på alle kanaler, nettet, i spill, radio, busstopp, kino, bygninger...

Du skal være temmelig tett i pappen om du tror det er reklame som avbryter bruken av tv'en. Det står klart og tydelig at dette er noe som skal vises i menyen.

Får de det først inn i menyen, så vet du fortsettelsen. Det er bare begynnelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper de ikke betalte for mye til den fyren de fikk fra Google :p

 

 

Samsung har bra hardware, men selskapet i seg selv er søppel.

 

1+

Ja om de klinker til med reklame på et produkt som aldri var ment for å vise reklame så er de søppel.

 

Klarer noen av dere å liste opp hva Samsung gjør og hvilke produkter de selger?

 

Hvis dere kunne, ville dere garantert ikke skrevet slik :)

 

Jeg forstår ikke hvordan dere kan kritisere noe dere ikke kjenner til.

 

 

Blir som å si at hele Europa er søppel, fordi du eksempelvis synes Belgia er søppel. Uten å vite hvordan de andre landene i Europa er engang, eller hva de heter engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hadde aldri godtatt det. At noen i det hele tatt kan synes at dette er greit, er rett og slett tragiskt. Og at enkelte til og med ønsker dette velkommen!? Herre jemini...

Ser ingen i denne tråden som har sagt at de ønsker dette?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...