Gå til innhold

TEST: Samsung UE55KS8005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har folk som er oppmerksomme på design, også har vi folk som er oppmerksomme på spesifikasjoner.

 

Jeg ville heller valgt en masseprodusert skjerm som kostet 15 tusen kroner mindre dersom jeg måtte ha ofret designet. Men, krav om lik eller bedre skjermopplevelse fra panelet (visuell opplevelse), den ville jeg ha beholdt (ikke firet en millimeter på).

 

For å gjøre designhorene litt mer usikre, så skal jeg ofre 4 sekunder på å gi det stueoppsettet kjapp kritikk:

 

IMG_7656.300x169.jpg

 

 

TV-benk (møbelet) ruver alt for mye sett i forhold til det tynne TV og høytaler-designet  :tease:

 

Kritiserer i samme vending presentasjonen, uff:

 

post-30484-0-62101400-1464409264_thumb.jpg

 

 

Vil du kjøre det med stil, eller skal det fremdeles se ut som på gutterommet? Jeg har ingenting i mot gutteromsløsninger, men da klarer jeg meg også helt fint uten en råflott design-TV.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott test, Tek. :) En ting jeg vil gjøre oppmerksom på, er at 100Hz-paneler visstnok har blitt kjempedyre å produsere, og derfor havner i færre og færre TVer i budsjettområder (10K eller under). Likevel markedsfører mange leverandører med 100Hz-paneler, som LG UH750V, via TruMotion 120Hz-teknologi og masse annet, mens de i realiteten er 50Hz.

 

Jeg vil ikke si at de blir ubrukelige, og 50Hz oppleves som svært forskjellig mellom en billig-TV og en god TV. Men det er likevel en enormt tydelig forskjell mellom dette og ekte 100Hz. Dette vil ha mye å si i fotball og alt som egentlig har med litt fart å gjøre. Så vær obs på dette, og skriv tydelig i anmeldelsene hvilken ekte Hz det er. Er KS8005 f. eks. 200Hz eller 100Hz?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler folk som skal kjøpe tv og lese mer dype anmeldelser av TVene fra fks flatpanels, avforums og hdtvtest.co.uk

 

Ikke for å slem mot tek men de går mye mer i dybden. Leser man på reviews av 8 og 9 serien til Samsung i år. Er det mange som klager på ekstrem judder. Sjekk ks9000 på Amazon fks.

 

Dette virker ikke å bli testet i tek sine anmeldelser.

 

Samsung er for all del fine TVer men de er dessverre langt unna dx900 fra Panasonic eller LG's nye 2016 oled serie. Nå koster jo de skjorta men har man råd ville jeg ikke gått for Samsung.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott test, Tek. :) En ting jeg vil gjøre oppmerksom på, er at 100Hz-paneler visstnok har blitt kjempedyre å produsere, og derfor havner i færre og færre TVer i budsjettområder (10K eller under). Likevel markedsfører mange leverandører med 100Hz-paneler, som LG UH750V, via TruMotion 120Hz-teknologi og masse annet, mens de i realiteten er 50Hz.

 

Jeg vil ikke si at de blir ubrukelige, og 50Hz oppleves som svært forskjellig mellom en billig-TV og en god TV. Men det er likevel en enormt tydelig forskjell mellom dette og ekte 100Hz. Dette vil ha mye å si i fotball og alt som egentlig har med litt fart å gjøre. Så vær obs på dette, og skriv tydelig i anmeldelsene hvilken ekte Hz det er. Er KS8005 f. eks. 200Hz eller 100Hz?

7,8,9 og 9 serien var i fjor alle 120 Hz. Ser ut som det er likt i år

 

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55ks7500-201605024289.htm

 

Går du ned på siden ser du measured panel refresh rate. Forøvrig har også samsung skiftet fra høyre/venstre belysning til "bottom-edge". Sånne TVer har også vært utfor mange kritiseringer tidligere.

 

Så heller ikke dette ble nevnt i testen. Noe som er viktig for noen. Mister blant annet cinema Black i år på Samsung TVene på grunn av dette. Men er man mer opptatt av design og tynne rammer så må man ofre noe.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvor mye bedre er denne enn Sony KD-55X8505C?

 

KD-55X8505C har 100Hz panel, men er ikke lys nok, samt har 8-bit panel, så støtter ikke ordentlig HDR. Det er en glimrende TV på alle måter, og når butikker hadde denne til 7777 kr vil jeg påstå det var årets kjøp. Største svakhet er Android OS, som er litt buggy. Men dette er software, så bedres sikkert med tid. Ekstremt bra TV spesielt til TV-sendinger og slik, da den oppskalerer ut av en annen verden. :)

 

I dag, skal du ha bedre TV enn dette, til ikke altfor dyrt, ville jeg gått for LG H770V eller H850V.

Lenke til kommentar

Syns det er verdt å nevne hvordan Samsung håndterer sin SmartTV tjeneste. Min UE55F8 mister stadig funksjoner, bare ila. året har en del funksjoner forsvunnet. Har dog enda tilgang til det viktigste (Plex, Netflix, Sumo etc). 

Dette kan selvsagt løses med div. bokser, men er fint å ha hva en trenger innebygd i tven. 

Lenke til kommentar

Hengte en slik som dette på veggen i går, i 65" utgaven. Har ennå en del innstilling igjen å fikse men selv ut av esken er bilde imponerende. Veldig detaljert, og vi gikk fra Philips 9000-serie som slett ikke var dårlig heller.

Ekstremt naturlig bilde på 4k materiale og når innstillingene sitter skikkelig regner jeg med film blir gøy.

Lenke til kommentar

Hengte en slik som dette på veggen i går, i 65" utgaven. Har ennå en del innstilling igjen å fikse men selv ut av esken er bilde imponerende. Veldig detaljert, og vi gikk fra Philips 9000-serie som slett ikke var dårlig heller.

Ekstremt naturlig bilde på 4k materiale og når innstillingene sitter skikkelig regner jeg med film blir gøy.

 

Hei. "Skjermen er ikke stort tykkere enn én centimeteren i toppen, og eser noe på vei ned mot bunnen til rundt det dobbelte." Hvordan påvirker dette vinkelen på TV-en når den henges på veggen? Må du bruke en form for spacere på toppen for å få den loddrett?

Lenke til kommentar

Hva er greia med å gjemme spillmodus så langt inn i TV-innstillingene som mulig?? Jeg bruker den modusen titt og ofte og setter pris på at det er lett å endre modus. Har Sony KD55x8505B, og er strålendes fornøyd med at det er veldig kjapt og enkelt å skifte modus.

 

Min Sony X8505C bytter til spillmodus atomatisk når jeg spiller på Xboxen.
Lenke til kommentar

 

Hva er greia med å gjemme spillmodus så langt inn i TV-innstillingene som mulig?? Jeg bruker den modusen titt og ofte og setter pris på at det er lett å endre modus. Har Sony KD55x8505B, og er strålendes fornøyd med at det er veldig kjapt og enkelt å skifte modus.

 

Min Sony X8505C bytter til spillmodus atomatisk når jeg spiller på Xboxen.

Jeg bruker ofte spillmodus når jeg kobler PC til TVen siden det er så mye inputlag på filmmodus. Å bruke musen i filmmodus er helt fryktelig...

Lenke til kommentar

 

Hvor mye bedre er denne enn Sony KD-55X8505C?

KD-55X8505C har 100Hz panel, men er ikke lys nok, samt har 8-bit panel, så støtter ikke ordentlig HDR. Det er en glimrende TV på alle måter, og når butikker hadde denne til 7777 kr vil jeg påstå det var årets kjøp. Største svakhet er Android OS, som er litt buggy. Men dette er software, så bedres sikkert med tid. Ekstremt bra TV spesielt til TV-sendinger og slik, da den oppskalerer ut av en annen verden. :)

 

I dag, skal du ha bedre TV enn dette, til ikke altfor dyrt, ville jeg gått for LG H770V eller H850V.

 

 

Takk for svar. Jeg kjøpte 8505C til 7777,-

 

Bra bildekvalitet og god oppskarping. Dårlig innsynsvinkel helt ut til sidene.

Ser den er det noen kaller 'HDR ready' eller har 'MDR - medium dynamic range', altså ikke HDR fullt ut.

Etter firmware-oppdatering fungerer Android-systemet problemfritt hos meg.

 

 

Godt fornøyd, bra kjøp til prisen. Lurte på hvor mye mer tv man fikk til tre ganger pengene.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...