Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Casey skrev (6 minutter siden):

Da må kvaliteten tidligere ha vært katastrofalt dårlig, siden de to nye jeg har vært i var dårlige greier.

https://elbil.no/tesla-model-s-pa-bunn-med-flest-feil/

Det er bilen med flest registrerte feil i siste utgave av TÜV-rapporten, riktignok 3 år gamle biler. Så det lå et potensiale der (3 år gamle biler er i undersøkelsen)

Lenke til kommentar
Casey skrev (1 time siden):

Da må kvaliteten tidligere ha vært katastrofalt dårlig, siden de to nye jeg har vært i var dårlige greier.

Enig. Basert på erfaringene med mine to Teslaer (S70D og X100D) som var noe forbanna, knirkende ræl fulle av feil, er det eneste positive jeg kan trekke frem med det merket nå er at de på Y og 3 endelig har plassert seg riktig i markedet med kinesiske biler

Etter naboens erfaringer med Y'en sin der dørhandtaket frøys fast og ikke lot seg bruke (hun nevnte for meg at tesla hadde sagt at dette var brukerfeil og måtte fikses for selvkost) så kan merket drite og dra for manges del. jeg delte en video til henne der løsningen var å pisse på døra.

Premium...

 

IMG_7456.jpeg

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (10 minutter siden):

Enig. Basert på erfaringene med mine to Teslaer (S70D og X100D) som var noe forbanna, knirkende ræl fulle av feil, er det eneste positive jeg kan trekke frem med det merket nå er at de på Y og 3 endelig har plassert seg riktig i markedet med kinesiske biler

Etter naboens erfaringer med Y'en sin der dørhandtaket frøys fast og ikke lot seg bruke (hun nevnte for meg at tesla hadde sagt at dette var brukerfeil og måtte fikses for selvkost) så kan merket drite og dra for manges del. jeg delte en video til henne der løsningen var å pisse på døra.

Premium...

 

IMG_7456.jpeg

Det er knapp i appen for å åpne døren om den fryser:)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Retroman said:

Enig. Basert på erfaringene med mine to Teslaer (S70D og X100D) som var noe forbanna, knirkende ræl fulle av feil, er det eneste positive jeg kan trekke frem med det merket nå er at de på Y og 3 endelig har plassert seg riktig i markedet med kinesiske biler

Etter naboens erfaringer med Y'en sin der dørhandtaket frøys fast og ikke lot seg bruke (hun nevnte for meg at tesla hadde sagt at dette var brukerfeil og måtte fikses for selvkost) så kan merket drite og dra for manges del. jeg delte en video til henne der løsningen var å pisse på døra.

Premium...

 

IMG_7456.jpeg

Hjelper å lese manualen pluss at man kan prøve å åpne førerdøren med appen da spretter døra opp

Merk
Hvis du bruker WD-40 på forhånd på hengseltappene til dørhåndtaket, kan dette forhindre isopphopning i dørhåndtaket.

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-F907200E-A619-4A95-A0CF-94E0D03BEBEF.html

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (20 minutter siden):

Hjelper å lese manualen pluss at man kan prøve å åpne førerdøren med appen da spretter døra opp

Merk
Hvis du bruker WD-40 på forhånd på hengseltappene til dørhåndtaket, kan dette forhindre isopphopning i dørhåndtaket.

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-F907200E-A619-4A95-A0CF-94E0D03BEBEF.html

Dette interesserer nok ikke de som foretrekker å pisse på Tesla både billedlig og bokstavelig...

  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

https://elbil.no/tesla-model-s-pa-bunn-med-flest-feil/

Det er bilen med flest registrerte feil i siste utgave av TÜV-rapporten, riktignok 3 år gamle biler. Så det lå et potensiale der (3 år gamle biler er i undersøkelsen)

Hvis man ønsker å orientere seg om refreshen(Plaid) så kan man lese leveringstrådene på teslamotorsclub. Rene skrekkfilmen så ser ut som kvaliteten ikke har blitt noe bedre. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det er knapp i appen for å åpne døren om den fryser:)

Veit. Men døra mente at den ikke var ordentlig lukket, og senere på dagen gikk den ikke opp selv om man åpnet via app. Men det mest urovekkende med dette er at dette var "brukerfeil" og ved en eventuell reklamasjon kunne man forvente å få saken prøvd for retten.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 minutter siden):

Veit. Men døra mente at den ikke var ordentlig lukket, og senere på dagen gikk den ikke opp selv om man åpnet via app. Men det mest urovekkende med dette er at dette var "brukerfeil" og ved en eventuell reklamasjon kunne man forvente å få saken prøvd for retten.

Ja vet det er noen som har hatt problemer med at hele lånekassen fryser også slik at app ikke virker. Den er kjip!

Ja slike holdninger hører ikke hjemme noen plass, tipper det var på østlandet? Her på vestlandet har iallefall jeg alltid blitt motatt med åpne armer. Leverte faktisk en flaske boblende til en ansatt før nyttår pga så latterlig god service. Var dog salg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Hvis man ønsker å orientere seg om refreshen(Plaid) så kan man lese leveringstrådene på teslamotorsclub. Rene skrekkfilmen så ser ut som kvaliteten ikke har blitt noe bedre. Snarere tvert i mot.

Det er vel de amerikanske bilene, men ja - sett mye spesielt. Man hører alt mulig fra hatere og fans, så det er kjekt å ha noe håndfast å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Hvis det er til noen trøst hadde jeg et helvete med min Mach E sist gang det var kalt. Dørene har forsterker åpnemekanisme med to mentallbiter som tvinger døren opp uansett hvor nedfryst det er, men ladeporten? Det er en helmanuel liten drittsak som fryser fast hver forbanna gang det er kalt. Må hamre og slå på lokket for å få det åpent. Det er så idiotisk at jeg liter på om noen i Ford er helt evneveike. Ladeluken er jo det viktigste 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (22 minutter siden):

Det har blitt produsert bilar i årevis utan dei store problemene, men dørhåndtak og luker er visst framleis vanskeleg. Glad eg har gamle, mekaniske dørhåndtak. Skjulte dørhåndtak har kun med stil å gjere, og då tar eg heller funksjon over form.

I elbil har det nok mest med rekkevidde å gjøre. Hva de kan bruke som teoretisk. 

Lenke til kommentar
On 1/28/2023 at 3:40 PM, Trestein said:

Porsche var vel det store unntaket når det gjelder slikt. I motsetning til italienske sportsbiler kunne de ofte kjøres 200 000km uten trøbbel. Ofte 10 ganger lenger en italjenske

Det er nok også årsaken til at porsche har valgt 2 gear. De kan faktisk risikere at mange av deres biler faktisk blir kjørt i 250+ km/h

Da er det litt greit at motoren snurrer litt saktere. Plad blir vel helst kjørt på kvartmils løp

Liten oppsummering om Taycan vs Model S Raven

Taycan har dårligere akselerasjon 
Taycan har lavere toppfart
Taycan har høyere forbruk
Taycan går varm og får effekt og ladefart reduksjon ved langkjøring i høy fart
Taycan er tyngre
Taycan har dårligere plass (mindre bil)

Ladefart er tilnærmet likt, men tilgang på 800V ladere gjør at Taycan nok blir liggende endel bak på en skikkelig langtur.

Hvis vi sammenligner mot Model S Plaid kan vi også legge til:

Taycan er tregere rundt Nurburgring EDIT: Porsche var tilbake ifjor og tok rekorden tilbake! 1,5sek raskere enn Tesla, go Porsche!

Endret av bzzlink
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (9 minutter siden):

Liten oppsummering om Taycan vs Model S Raven

Taycan har dårligere akselerasjon 
Taycan har lavere toppfart
Taycan har høyere forbruk
Taycan går varm og får effekt og ladefart reduksjon ved langkjøring i høy fart
Taycan er tyngre
Taycan har dårligere plass (mindre bil)

Ladefart er tilnærmet likt, men tilgang på 800V ladere gjør at Taycan nok blir liggende endel bak på en skikkelig langtur.

Hvis vi sammenligner mot Model S Plaid kan vi også legge til:

Taycan er tregere rundt Nurburgring

Hvorfor raven? Har jo plaid nå som er i en helt annen liga på mange av områdene:)

Lenke til kommentar
Complexity skrev (17 minutter siden):

Da var vintertesten til NAF utført.

Toyotan gjor det ikke så dårlig sammenlignet med de andre bilene som hadde tilsvarende WLTP.
Men fortsatt skuffa over at ikke firehjulstrekkern ble med.

Model S ble vinneren.

https://www.motor.no/bil/na-starter-vinterens-store-rekkeviddetest/241590

Fantastisk! 500+ km året rundt. Ikke mange som krever mer enn dette 99% av tiden.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...