Gå til innhold

Kan korstogene rettferdiggjørres?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Hvis dette hadde vært en virkelig guds måte å nedtegne den viktigste hendelsen for mennesker hadde den guden gjort en forferdelig dårlig jobb, såpass kan jeg si deg meg en gang... Ikke engang forfatterne klarte de å få rett, til og med dem måtte de juge om...

 

Sier ikke du her at du kjenner en "virkelig gud", og da er du jo en konkurrent til den kristne varianten, som vel betyr at du nesten må fremlegge ekstraordinære bevis for guden din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis dette hadde vært en virkelig guds måte å nedtegne den viktigste hendelsen for mennesker hadde den guden gjort en forferdelig dårlig jobb, såpass kan jeg si deg meg en gang..

Sier ikke du her at du kjenner en "virkelig gud", og da er du jo en konkurrent til den kristne varianten, som vel betyr at du nesten må fremlegge ekstraordinære bevis for guden din?

 

 

 

Trenger man å kjenne en gud for å kjenne igjen noe skikkelig klønete og dumt? 

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvis dette hadde vært en virkelig guds måte å nedtegne den viktigste hendelsen for mennesker hadde den guden gjort en forferdelig dårlig jobb, såpass kan jeg si deg meg en gang..

 

Sier ikke du her at du kjenner en "virkelig gud", og da er du jo en konkurrent til den kristne varianten, som vel betyr at du nesten må fremlegge ekstraordinære bevis for guden din?

 

 

Trenger man å kjenne en gud for å kjenne igjen noe skikkelig klønete og dumt?

Hva i alle dager er en gud for noe? Du må kunne svare siden du så glatt kan avvise alt annet enn det du selv mener. Kan være at folk kan være både dum og smart, men dette handler altså om noe ukjent for alle

Lenke til kommentar

 

 

Hva i alle dager er en gud for noe? Du må kunne svare siden du så glatt kan avvise alt annet enn det du selv mener. Kan være at folk kan være både dum og smart, men dette handler altså om noe ukjent for alle 

Ja, hva i all dager er en gud for noe? 

 

Vi har dessverre bare makkverk og gjettninger å danne oss et bilde av slike guder... Heller klønete og dumme slike guder skal vi tro selvbiografiene de liksom skal ha inspirert noen til å skrive .. 

Lenke til kommentar

 

Og gravstedet er...?

Her,

 

Worshippers%20hold%20up%20candles%20as%2

 

 

Gud fjernet kristi menneske-legeme, det skal ikke tilbes.

 

Joh 20:7,12,13: Svededuken som hadde vært på hans hode ( lå ikke ) sammen med linklærne, men var lagt sammen på et sted for seg selv. Og Maria fikk se to engler sitte i hvite klær, en ved hodet og en ved føtter, der hvor Jesu legeme hadde ligget. Hun sier til dem. De har tatt min herre bort og jeg vet ikke hvor de har lagt ham.

 

Rom 6:9: Vi vet at etter at Kristus er oppstandelsen fra de døde, dør han ikke mer: døden har ikke mer noen makt over ham.

 

Det signal eller banner som menneskene nå skal vises hen til, er Kristus den himmelens regjerende konge, ikke et krusifiks eller banner med kors.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hva i alle dager er en gud for noe? Du må kunne svare siden du så glatt kan avvise alt annet enn det du selv mener. Kan være at folk kan være både dum og smart, men dette handler altså om noe ukjent for alle 

Ja, hva i all dager er en gud for noe? 

 

Vi har dessverre bare makkverk og gjettninger å danne oss et bilde av slike guder... Heller klønete og dumme slike guder skal vi tro selvbiografiene de liksom skal ha inspirert noen til å skrive ..

Jamen du sier jo direkte at du kjenner til virkelige guder, og fordi du avviser konsekvent de andres, nå blir jeg litt forvirret ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ifølge det jeg nylig har lest, skal Knights Templar ha vært forløperen til frimurerne, og disse skal ha stått bak korstogene. (Tempelridderne)

Allerede tidlig forsøkte de å få kontrollen over Jerusalem, og antagelig hadde de allerede da ideen om å grunnlegge et frimurerisk Israel.

Hvorfor har de tenkt på dette i tusener av år? Antagelig fordi djevelen taler direkte til deres ledere, og vil bruke dem til å sette en Antikrist på tronen. Og disse personene føler seg da sikre på at Antikrist vil kunne vinne over de himmelske kreftene. Det er det de satser på... Hvis ikke de trodde på seier, ville de jo vært svært redde for den evige fortapelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Ifølge historikeren Thomas F. Madden var korstogene defensiv krigføring; kristne som kom andre kristne til unnsetning. Han understreker at det var grusomheter og plyndring involvert, men plyndringen var visst ikke så veldig utbredt, ei heller noe som gav stor avkastning for korsfarerne. Det var mange velstående menn i Europa som brukte av sine verdier for å være med, men det var også folk fra lavere samfunnslag.

Madden har skrevet en rekke bøker og artikler, og er etter det jeg kan se en velrenomert historiker og professor. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er egentlig nytt under solen?

 

Og det mest skremmende er at dette idiotiet var vi med på ..

 

 

 

One of the delegates, Nabil Shaath, who was Palestinian foreign minister at the time, said: "President Bush said to all of us: 'I am driven with a mission from God'. God would tell me, 'George go and fight these terrorists in Afghanistan'. And I did. And then God would tell me 'George, go and end the tyranny in Iraq'. And I did."
Mr Bush went on: "And now, again, I feel God's words coming to me, 'Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East'. And, by God, I'm gonna do it."
Lenke til kommentar

attachicon.gifbpnbqRI.jpg.pagespeed.ce_.2oSi2e-3radFI-lJKxfJ.jpg

 

 

 

Muslimene tåler ikke at noen tar tilbake noe de har stjålet ifra noen andre i Allahs navn. Men deres halvmånetog og mangehundreårige invasjon av Europa som tok livet av millioner av Europeere og hvor over fire millioner europeere ble tatt som slaver, blir derimot husket av historikere som "Den gyldne islamske æra".

 

Intressant bilde, rart hvordan  den  ikke  tar med Kosfarere som plyndrer kristne  Konstantinopel, eller korstogene i de baltiske områdene. Rart det der, nesten  som bildet skal ha noe politisk bak seg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig kan Korstogene rettferdiggjøres. De ble foretatt i kirkens navn, da uenighet med kirken ble straffet med døden.

Uenighet med kirken ? De ødela Jesu Kristi gravsted i Jerusalem.

 

Dersom Jesu gravsted er i Jerusalem, så er det en grav - som milliarder andre. Mener du i fullt alvor at dette rettferdiggjør  forbrytelsene mot menneskeheten, som korstogene var?

Lenke til kommentar

Kristendommen kan være ganske drit den også. Spør de jesusfrelste her om hva de synes om brenning av homofile i Uganda.

 

helt forjævlig

 

det er på nivå med å steine utro... Jesus sa, når noen etter gammeltestamentlig skikk skulle steine en kvinne for ekteskapsbrudd: La den som er uten synd kaste den første steinen. 

 

I bibelen står det at rettferdiggjørt blir man ved å tro. Bibelen skal være mer rettesnor for å få et godt forhold til Gud, for det står: VELSIGNET er den som gjør som disse skriftene sier. Det står IKKE at RETTFERDIGGJORT FOR GUD blir du ved å gjøre som disse skriftene sier, for det vil ingen klare. Det står også klart og tydelig at du ikke skal dømme andre, for etter den standarden vi dømmer andre skal vi selv bli dømt, men selv det er nesten umulig å klare å overholde til punkt og prikke, men det er igjen det Gud ber oss gjøre for å ikke lage problemer for oss selv. Så hvordan kan noen brenne homofile hvis de selv f.eks er utro mot konen sin eller har akoholproblemer? For bibelen gjør faktisk ikke noe forskjell i alvorlighetsgrad på synder som å drive hor eller være homse. Jeg kan mao. ikke si jeg er en mindre synder enn en homse da jeg har gjort mange andre synder igjennom mitt lange liv. 

 

Jeg skjønner derimot prester som protesterer mot å vie homofile godt, for da velsigner de noe bibelen sier er en synd. Det forventes jo ikke av dem at de skal velsigne utroskap, mord eller tyveri for det er sånt folk tar for gitt at de skal be om TILGIVELSE for (og det er jo helt greit), ergo er fokuset på homofili og ergo høres det ut for folk utenfor kristendommen at for kristne er homofili er værre enn utroskap eller mord, når bibelen ikke setter noe sånt skille. Alt er en synd. Jeg sier bare at det blir feil når jeg hører prester bli presset til det. Bibelen legger TUNGT ansvar på prester, jo høyere du er jo mer forsiktig bør du være når du forholder deg til bibelen, for du er Guds representant, og i det hviler mye ansvar. Derfor får jeg vondt av dem, og jeg hadde aldri ville være prest og gjort det selv.

 

Paulus som var hedningefolkenes apostel (dvs vår), formidler først og fremst til folk som ikke var jøder at man ikke skal drive hor og holde på med hedenske skikker/avgudsdyrkelse, og at det er god livsførsel for de nye kristne. Din vandring med Gud er uansett individuell og må ses i lys av din forhistorie, men det er til syvende og sist kun troen som kan frelse deg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

 

La den som er uten synd kaste den første steinen. 

Nope, det gjorde han ikke... Dette ble skrevet inn av en eller annen som syntes dette passet flere hundre år etter jesus sin angivelige død... Sjekk det opp, slik at du ikke gjentar løgner.. 

 

 

Jeg gjentar ingen løgner, i motsetning til dere ateister så er et av budene til kristne at vi skal snakke sant... husker du vi hadde en debatt før her hvor du skrek akkuratt det samme og ble avkledd? Eier du ingen skam, eller leste du ikke svaret mitt? Vi tar en runde på det igjen..

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Evangelisten_Johannes

 

"Evangelisten Johannes i Bibelen var sønn av Sebedeus og Jakobs bror. Han var en av Jesu tolv apostler.

Ifølge bibelfortellingene var han en av de tre disiplene som stod Jesus nærmest, og det er sannsynligvis han som i Johannes-evangeliet kalles «den disippelen som Jesus hadde kjær»."

 

Så går vi til bibelen... Johannesevangeliet kapittel 8 vers 7:

https://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?parse=Joh%208,31-36

"«I loven har Moses påbudt oss å steine slike kvinner. Men hva sier du?»  6 Dette sa de for å sette ham på prøve, så de kunne få noe å anklage ham for. Jesus bøyde seg ned og skrev på jorden med fingeren. Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa: «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.»"

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.

 

 

Nope, det gjorde han ikke... Dette ble skrevet inn av en eller annen som syntes dette passet flere hundre år etter jesus sin angivelige død... Sjekk det opp, slik at du ikke gjentar løgner.. 

 
 
Sjekk det opp selv, dette sto IKKE i orginalene, det er skrevet inn mange hundre år etterpå... Så du gjentar en løgn. 
 
Skjønner at dette ikke betyr stort for deg, som kristen bryr du deg ingenting om ærlighet og hva som mest sannsynlig er sant, så ingen overraskelse når du gjentar dette igjen og igjen... Men sjekk det opp selv, så ser du at du juger... Om du bryr deg om du juger da...?
 
 

 

 

husker du vi hadde en debatt før her hvor du skrek akkuratt det samme og ble avkledd? Eier du ingen skam, eller leste du ikke svaret mitt? 

Den eneste avkledde her er deg... Du gjentar ting som ikke har hold i virkeligheten og du gjentar løgner... Igjen, ikke noe som er nytt under solen, kristne gjentar løgner hele tiden... 

 

Men svar meg på en ting: Bryr du deg så lite om hva som er sant og ikke at du tror disse historiene du finner i bibelen er helt sanne? Hvis nei så trenger du nok ikke å sjekke historien om bibelens tilblivelse, (så forblir du der du uærlige du er... ), hvis ja så ville jeg vel anstrengt meg litt for å sette meg inn i historiene bak bibelen, lest litt bibel forskning... Da vi du nemlig innse at samme hva du siterer fra bibelen så juger du... Den er ikke sann, ikke i det hele tatt. Men så ærlig er det nok en stund til at du er tenker jeg... 

Lenke til kommentar

 

 

 

Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.

 

 

Nope, det gjorde han ikke... Dette ble skrevet inn av en eller annen som syntes dette passet flere hundre år etter jesus sin angivelige død... Sjekk det opp, slik at du ikke gjentar løgner.. 

 
 
Sjekk det opp selv, dette sto IKKE i orginalene, det er skrevet inn mange hundre år etterpå... Så du gjentar en løgn. 
 
Skjønner at dette ikke betyr stort for deg, som kristen bryr du deg ingenting om ærlighet og hva som mest sannsynlig er sant, så ingen overraskelse når du gjentar dette igjen og igjen... Men sjekk det opp selv, så ser du at du juger... Om du bryr deg om du juger da...?
 
 

 

 

husker du vi hadde en debatt før her hvor du skrek akkuratt det samme og ble avkledd? Eier du ingen skam, eller leste du ikke svaret mitt? 

Den eneste avkledde her er deg... Du gjentar ting som ikke har hold i virkeligheten og du gjentar løgner... Igjen, ikke noe som er nytt under solen, kristne gjentar løgner hele tiden... 

 

Men svar meg på en ting: Bryr du deg så lite om hva som er sant og ikke at du tror disse historiene du finner i bibelen er helt sanne? Hvis nei så trenger du nok ikke å sjekke historien om bibelens tilblivelse, (så forblir du der du uærlige du er... ), hvis ja så ville jeg vel anstrengt meg litt for å sette meg inn i historiene bak bibelen, lest litt bibel forskning... Da vi du nemlig innse at samme hva du siterer fra bibelen så juger du... Den er ikke sann, ikke i det hele tatt. Men så ærlig er det nok en stund til at du er tenker jeg... 

 

 

Du skriker løgn, men hvorfor i all verden skulle noen her inne tro på deg, når dette står i alle bibler jeg har lest, inkludert min egen (bibelselskapet 2011)?

Lenke til kommentar

 

 

Du skriker løgn, men hvorfor i all verden skulle noen her inne tro på deg, når dette står i alle bibler jeg har lest, inkludert min egen (bibelselskapet 2011)?

Fordi det IKKE står i orginal manuskriftet!! Dette kom ikke inn i bibelen før flere hundre år etter at jesus døde...

 

Si meg, bryr du deg så lite om hva som er sant at du anser dette som greit? Dette som noen skrev inn uten engang å ha kjent jesus? (Nå kjente ingen av bibelens skribenter jesus personlig da, disse såkalte øyenvitne skildringene er også løgn... Skrevet av noen helt andre enn det bibelen juger om-...

 

Ikke for at jeg forventer at du skal bli ærlig og sannhets søkende over natta gitt at du tror på disse løgnene og er uærlig nok til å plukke ut en religion blant tusener som heller ikke har bevis for seg, men LITT integritet må du vel ha igjen i kroppen selv om du er religiøs vel? En bitteliten stemme som er alt som er igjen av samvittigheten da? Har du aldri dårlig samvittighet fordi du er uærlig og tror på overdrivelser, rykter og ren løgn?   Eller driter du i hvor sann bibelen er og går etter hva du FØLER er sant?

Lenke til kommentar

 

 

 

Du skriker løgn, men hvorfor i all verden skulle noen her inne tro på deg, når dette står i alle bibler jeg har lest, inkludert min egen (bibelselskapet 2011)?

Fordi det IKKE står i orginal manuskriftet!! Dette kom ikke inn i bibelen før flere hundre år etter at jesus døde...

 

Si meg, bryr du deg så lite om hva som er sant at du anser dette som greit? Dette som noen skrev inn uten engang å ha kjent jesus? (Nå kjente ingen av bibelens skribenter jesus personlig da, disse såkalte øyenvitne skildringene er også løgn... Skrevet av noen helt andre enn det bibelen juger om-...

 

Ikke for at jeg forventer at du skal bli ærlig og sannhets søkende over natta gitt at du tror på disse løgnene og er uærlig nok til å plukke ut en religion blant tusener som heller ikke har bevis for seg, men LITT integritet må du vel ha igjen i kroppen selv om du er religiøs vel? En bitteliten stemme som er alt som er igjen av samvittigheten da? Har du aldri dårlig samvittighet fordi du er uærlig og tror på overdrivelser, rykter og ren løgn?   Eller driter du i hvor sann bibelen er og går etter hva du FØLER er sant?

 

 

Morsomt, da jeg har orginalskriftet her.. Bibelselskapets utgave fra 2011 er oversettelse til norsk av de eldste greske tekstene, som jeg har sagt før. Ergo, løgneren her er deg, for annen gang.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

The Roman Catholic Church requires this story to be considered Scripture, and Protestants have not broken with that tradition, even though it is missing from the earliest and most reliable manuscripts. 

 

 

Nei, du har ikke orginal skriftene der... De aller fleste av dem er kopier, og ikke orginaler, så det referees til kopier som forskere mener stemmer best med orginalen... Historien om jesus og den horen og at den ikke er med i orginal manuskriftet er faktisk ikke noe jeg finner på, det stemmer. Så enten er bibel selskapet uvitende om dette, eller så juger de... 

 

Men du tror hva du vil allikevel kan jeg tenke meg... Bedre å tro du har avkledd meg enn å faktisk innrømme at bibelen juger... Ingen riper i lakken til den rund bulka bilen som er bibelen da, ikke sant?

Lenke til kommentar

The Roman Catholic Church requires this story to be considered Scripture, and Protestants have not broken with that tradition, even though it is missing from the earliest and most reliable manuscripts. 

 

 

Nei, du har ikke orginal skriftene der... De aller fleste av dem er kopier, og ikke orginaler, så det referees til kopier som forskere mener stemmer best med orginalen... Historien om jesus og den horen og at den ikke er med i orginal manuskriftet er faktisk ikke noe jeg finner på, det stemmer. Så enten er bibel selskapet uvitende om dette, eller så juger de... 

 

Men du tror hva du vil allikevel kan jeg tenke meg... Bedre å tro du har avkledd meg enn å faktisk innrømme at bibelen juger... Ingen riper i lakken til den rund bulka bilen som er bibelen da, ikke sant?

 

Dette er slik min bibel er oversatt:

 

http://www.fbb.nu/artikkel/vi-sammenlikner-norsk-bibel-og-bibel-2011/

 

De går nøye til verks når de oversetter, hvor mye hold det er i den nyhetsartikkelen din aner jeg ikke så du må nesten vise til mer for å stille den historien der i tvil. Her har du et inspill fra 1 person jeg ikke aner hvem er i en avis jeg ikke kjenner fra 2008. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...