Gå til innhold

E-SPORT: Blizzard vil kjempe mot den hatske Twitch-chatten


Anbefalte innlegg

 

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Slike chatter kommer rett fra levra, og det liker jeg.

Alt skal sensureres nå til dags, være så snilt.

 

 

Alt skal være så snilt nå om dagen, folk forventer seg å kunne oppføre seg som rasshøl konsekvensløst.

 

AtW

 

Er det ikke fint?

Med disse tider mener jeg, alt skal noobifiseres på alle mulige måter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at så mange unge gutter bruker rasisme og andre forferdelige nedverdigende uttrykninger er pga det er den letteste og beste måten og gjøre old farts som dere og meg selv irritert og hysteriske. Hver gang noen uttaler noe rasistisk så flipper media og folk over 20 ut, vi går i fakkel tog, skriker på facebook over hvor horribelt det er og runker hverandre i moralsk overlegenhet facebook/twitter poster.

Det er ganske morsomt i seg selv at alt en drittunge trenger å gjøre for å få deg til å bli hysterisk, forlange sensur, skrike på sosiale media og forlange statlige sanksjoner mot vedkommende er å være rasistisk eller misogynistisk. Før røykte ungdommen hasj og hørte på rock eller hippity hopp for å gjøre de eldre generasjonene sure, nå er den generasjonen blitt old farts selv og måten nye generasjoner gjør eldre generasjoner sure er ved å være rasistiske. Hvis du trur dette er et rasistisk fenomen i seg selv så er du en idiot på lik linje med "stormwolf" som postet i denne tråden.

Endret av Gunman1986
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å få den selv-erklærte "eliten" til å tilte, er meget morsomt og førnøyelig. Eg ler når eg leser alt på twitch, godt vitende om at der ute er det en som tilter. Det er umulig å ta seg nær for alt blir egentlig gjort med kappa.

 

Når denne eliten snakker om rasisme, hyler de ut i kor om hvor fælt det er, men går helt stille når rollene blir snudd om. Når en som har blitt mobbet, henger ut en barndomsmobber, blir hun vel hedret i dag (selv om det er 15 år siden og mobberen mest sannsynlig har modnet). Rasisme og mobbing er IKKE ok sier de, mens de gir grobunn for dens videre eksistens i alle mulige rare former som å tilte, og med å faktisk uvitende mobbe og skape skyttergraver og fiender. Like snodig som når foreldre forteller barna hvor fælt mobbing er, men å hakke løs på en rosablogger som har vist magen etter fødsel er helt greit.

 

Det vil også alltid være opprør mot eliten av holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt jeg vil si er at alle bør lære seg å ikke ta seg så nær av ting.

 

Alle er white knighter, rasister, sexister, osv. hver dag i andre sine øyne. Om det så er mot hvite, svarte, smurfer, kvinner, menn eller tvekjønnet, det spiller ingen rolle. Alle fornærmer alle hvor en offer mentalitet også tolkes som en herseteknikk.

 

Oppsummert må folk lære seg å gi mer f'n, hvor det er det beste forsvar mot alt verden kaster mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at så mange unge gutter bruker rasisme og andre forferdelige nedverdigende uttrykninger er pga det er den letteste og beste måten og gjøre old farts som dere og meg selv irritert og hysteriske. Hver gang noen uttaler noe rasistisk så flipper media og folk over 20 ut, vi går i fakkel tog, skriker på facebook over hvor horribelt det er og runker hverandre i moralsk overlegenhet facebook/twitter poster.

 

Det er ganske morsomt i seg selv at alt en drittunge trenger å gjøre for å få deg til å bli hysterisk, forlange sensur, skrike på sosiale media og forlange statlige sanksjoner mot vedkommende er å være rasistisk eller misogynistisk. Før røykte ungdommen hasj og hørte på rock eller hippity hopp for å gjøre de eldre generasjonene sure, nå er den generasjonen blitt old farts selv og måten nye generasjoner gjør eldre generasjoner sure er ved å være rasistiske. Hvis du trur dette er et rasistisk fenomen i seg selv så er du en idiot på lik linje med "stormwolf" som postet i denne tråden.

 

Dette stemmer muligens med en marginal og anti-sosial gruppe unge gutter på nett.Det stemmer neppe om dagens norske ungdom sett under ett.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Angående temaet så skjønner jeg ikke helt poenget med å ha chat på store kanaler på Twitch. Ja jeg vet at noen synes det er utrolig kult å spamme, og jeg har faktisk møtt folk som omtrent utelukkende snakker i Forsen emotes og som elsker alt som har med såkalt "Twitch cancer" å gjøre.

 

Det er ikke noe nytt at folk ikke klarer å oppføre seg når de kan være anonyme på nett, og når 10-100k er samlet i samme chat så ser jeg ikke poenget med å ha chatten åpen. Det går jo ikke an å chatte der likevel så det åpner bare for spam og drittslenging. Jeg har forresten aldri vært på en stream med over 3k seere hvor chatten er noenlunde oppegående.

 

Jeg skjønner godt hva du mener, men selv så ville jeg ikke tatt bort chatten. Det er flere tilfeller når jeg ser på store turneringer og slikt, når det skjer utrolige ting eller store plays, at jeg ser på chatten bare for å se reaksjonen fra de mange tusener som i det hele tatt skriver, og det er en god følelse.

 

Når det kommer til all den unødvendige spamminga av rasistiske uttalelser ol., så er det bare mangel på erfarne moderatorer og brukelige chatbots, ikke noe stort problem hvis de bare bryr seg.

 

Når det kommer til streamere med mange Viewers, så virker kanskje chatten som et totalt virrvarr, men for oss som faktisk skriver til hverandre så er det ikke så vanskelig å se hva som blir skrevet av de fleste, det går bare veldig fort i chatten til tider, som kan bli litt frustrerendes når alt de gjør er å spamme.

Lenke til kommentar

Alt jeg vil si er at alle bør lære seg å ikke ta seg så nær av ting.

 

Alle er white knighter, rasister, sexister, osv. hver dag i andre sine øyne. Om det så er mot hvite, svarte, smurfer, kvinner, menn eller tvekjønnet, det spiller ingen rolle. Alle fornærmer alle hvor en offer mentalitet også tolkes som en herseteknikk.

 

Oppsummert må folk lære seg å gi mer f'n, hvor det er det beste forsvar mot alt verden kaster mot deg.

 

Så hvorfor ta seg nær av at man ikke kan spy edder og galle i en chat?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...