Gå til innhold

E-SPORT: Blizzard vil kjempe mot den hatske Twitch-chatten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

 

Er det rart det blir krig i verden..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

 

Wow! Lurer på hvilken verden du lever i!?! Mulig du burde ta deg en tur bort fra PC skjermen og finne ut hvilket samfunn du lever i... Du høres ut som en liten sint gutt som taster i vei fra gutterommet uten så mye forståelse for hva mennesker er, eller hvordan de bør oppføre seg i samvær med andre.

 

Lykke til!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Wow! Lurer på hvilken verden du lever i!?! Mulig du burde ta deg en tur bort fra PC skjermen og finne ut hvilket samfunn du lever i... Du høres ut som en liten sint gutt som taster i vei fra gutterommet uten så mye forståelse for hva mennesker er, eller hvordan de bør oppføre seg i samvær med andre.

 

Lykke til!

 

 

Skulle til å skrive et ordentlig innlegg, men etter å ha tenkt meg godt om så er det meningsløst. Du sier det ikke er sånn uten noen form for argument. Det betyr bare at du ikke har noen, men er sterkt uenig i hva jeg sier. Nyttesløst å diskutere.

Endret av Stormwolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjære stormwolf, så du mener det er greit å være en mobber og rasist bare fordi noen andre er det mot andre? jeebus.. kan ikke folk bare drekke øl og være venner!

 

nå over til problemet.

blizzard har jo alt en deal med Twitch, binner du opp blizzard kontoen din til twitch, får du noen bilder/avatarer når du ser på kamper. (til hots iaff) og det er jo super awsm!

men vist rasisme og drittsnakk blir et problem, kan di jo bare krever at vist du skal kommentere, så må du binde blizzard kontoen din til twitch, slik at det er enkelt å straffe deg med en ban eller 3 for dårlig oppførsel.

peace out!

Lenke til kommentar

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Slike chatter kommer rett fra levra, og det liker jeg.

Alt skal sensureres nå til dags, være så snilt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

An eye for an eye would make the whole world blind :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Wow! Lurer på hvilken verden du lever i!?! Mulig du burde ta deg en tur bort fra PC skjermen og finne ut hvilket samfunn du lever i... Du høres ut som en liten sint gutt som taster i vei fra gutterommet uten så mye forståelse for hva mennesker er, eller hvordan de bør oppføre seg i samvær med andre.

 

Lykke til!

 

 

Skulle til å skrive et ordentlig innlegg, men etter å ha tenkt meg godt om så er det meningsløst. Du sier det ikke er sånn uten noen form for argument. Det betyr bare at du ikke har noen, men er sterkt uenig i hva jeg sier. Nyttesløst å diskutere.

Du har helt rett, jeg er sterkt uenig i det du sier. Egentlig burde det være selvforklarende hvorfor "misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" ikke hører hjemme i et samfunn, noe det virker som du ikke synes, men at jeg ikke har noen argumenter for det, der tar du grundig feil!

 

At du har andre meninger om hvordan folk oppfører seg, eller er uenig i hvordan samfunnet utvikler seg, er helt i orden for meg, men som sagt, måten du uttrykker deg på er en viktig del av hvordan du og dine meninger blir oppfattet. For de fleste i vårt samfunn så er "misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" relatert til å virke nedlatende og diskriminerende ovenfor grupper av mennesker. Vårt samfunn (les: Norge) er bygget på et fundament som sier at alle mennesker i dette samfunnet skal leve et liv uten diskriminering.

Diskriminering kan også være straffbart i henhold til norsk lov.

 

Basert på dette så lever de fleste nordmenn innenfor en norm som gjør at vi finner ovenstående uttrykksmåter som veldig lite sympatiske, uønsket og også straffbare. Mest sannsynlig så vil ikke konsekvensene av å ytre seg på denne måten i f.eks et nettforum, eller som i dette tilfellet, på twitch medføre store konsekvenser for yttreren, men du kan jo gå på jobben, eller på skolen, eller ytre deg ansikt til ansikt med noen på denne måten, og se hva som skjer da...

 

Som sagt, om du har andre samfunnsmeninger enn meg selv, har jeg ikke noe problem med. Det er din sak, og det har du din fulle rett som ett menneske til å ha. Når du derimot yttrer deg om at "misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" burde være greit, da får du svar på tiltale.

 

Igjen, lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle til å skrive et ordentlig innlegg, men etter å ha tenkt meg godt om så er det meningsløst. Du sier det ikke er sånn uten noen form for argument. Det betyr bare at du ikke har noen, men er sterkt uenig i hva jeg sier. Nyttesløst å diskutere.

 

Så det innlegget var det du kom frem til etter å ha tenkt deg godt om? Jøss. Da håper jeg at jeg aldri får se deg skrive noe når du ikke tenker deg om..

 

Angående temaet så skjønner jeg ikke helt poenget med å ha chat på store kanaler på Twitch. Ja jeg vet at noen synes det er utrolig kult å spamme, og jeg har faktisk møtt folk som omtrent utelukkende snakker i Forsen emotes og som elsker alt som har med såkalt "Twitch cancer" å gjøre.

 

Det er ikke noe nytt at folk ikke klarer å oppføre seg når de kan være anonyme på nett, og når 10-100k er samlet i samme chat så ser jeg ikke poenget med å ha chatten åpen. Det går jo ikke an å chatte der likevel så det åpner bare for spam og drittslenging. Jeg har forresten aldri vært på en stream med over 3k seere hvor chatten er noenlunde oppegående.

Lenke til kommentar

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

 

Wow! Lurer på hvilken verden du lever i!?! Mulig du burde ta deg en tur bort fra PC skjermen og finne ut hvilket samfunn du lever i... Du høres ut som en liten sint gutt som taster i vei fra gutterommet uten så mye forståelse for hva mennesker er, eller hvordan de bør oppføre seg i samvær med andre.

 

Lykke til!

Oi, så flink som reagerer akkurat slik du er programmert til av massemedia. For når noen ikke tar avstand fra rasisme må de være "sinte unge menn på gutterommet", ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Somethingawful tok 10 dollar for å lage en konto som du kunne poste med, slik at trollene ikke bare kunne lage nye kontoer kontinuerlig uten å bruke et tonn med penger. Kanskje dette er hva som trengs på Twitch?

 

"Vi" tar fremdels 10USD :) Og en del ekstra for diverse andre ting.

 

Ta turen innom BYOB om du skulle finne på å poste på Something Awful en gang. :)

Lenke til kommentar

Tilbake til temaet; Verktøy som nesten eliminerer dette problemet har vært tilgjengelige i flere år. Her er det Dreamhack som ikke har gjort en god nok jobb. Denne "moderatorgruppen" fungerte mer som et statussymbol for de involvertes venner og bekjente enn som faktiske moderatorer. En erfaren moderator kunne fjernet det aller meste av de meldingene som de mener var over grensen, ved å bruke en chatbot utstyrt med både svartelister og regex-filter. Om det uansett ikke var nok kunne de alltids satt chatten i submode.

Lenke til kommentar

War - Why can't we be friends

Kongegruppe  :thumbs: 

 

 

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Wow! Lurer på hvilken verden du lever i!?! Mulig du burde ta deg en tur bort fra PC skjermen og finne ut hvilket samfunn du lever i... Du høres ut som en liten sint gutt som taster i vei fra gutterommet uten så mye forståelse for hva mennesker er, eller hvordan de bør oppføre seg i samvær med andre.

 

Lykke til!

 

Oi, så flink som reagerer akkurat slik du er programmert til av massemedia. For når noen ikke tar avstand fra rasisme må de være "sinte unge menn på gutterommet", ikke sant?

 

Det er heldigvis heller regelen enn unntaket. Du synes kanskje rasisme er en flott ting?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

"misogyni, sexisme, homofobi og rasisme" Håper de fortsetter. Så lenge verden snur andre veien når svarte er rasister mot oss, eller damer snakker dritt om at alle mannfolk er ubrukelige og skulle vært utryddet, så kan de faen fitte meg bare tåle det selv.

Slike chatter kommer rett fra levra, og det liker jeg.

Alt skal sensureres nå til dags, være så snilt.

 

 

Alt skal være så snilt nå om dagen, folk forventer seg å kunne oppføre seg som rasshøl konsekvensløst.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...