Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 10.klasse 2016


Anbefalte innlegg

Er livredd, klarte å gløyme overskrift på 2d. Det stod ikkje noke om det i oppgåva, då kan jo ikkje eg få trekk heller?

Læreren min sa at selv om det ikke står at det skal være overskrift på "long answer", så skal man ha det uansett :s

Husket det selv da, heldigvis,men får håpe det ikke trekker!

Endret av fni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er livredd, klarte å gløyme overskrift på 2d. Det stod ikkje noke om det i oppgåva, då kan jo ikkje eg få trekk heller?

 

Læreren min sa at selv om det ikke står at det skal være overskrift på "long answer", så skal man ha det uansett :s

Husket det selv da, heldigvis,men får håpe det ikke trekker!

Læraren min sa at dersom det ikkje står i oppgåva, så har ein klagerett på dette. Ein kan jo ikkje få trekk for noko som ein ikkje er informert om
Lenke til kommentar

 

 

Er livredd, klarte å gløyme overskrift på 2d. Det stod ikkje noke om det i oppgåva, då kan jo ikkje eg få trekk heller?

Læreren min sa at selv om det ikke står at det skal være overskrift på "long answer", så skal man ha det uansett :s

Husket det selv da, heldigvis,men får håpe det ikke trekker!

Læraren min sa at dersom det ikkje står i oppgåva, så har ein klagerett på dette. Ein kan jo ikkje få trekk for noko som ein ikkje er informert om

 

Jaa, det er jo sant, men som sagt, klagen tar så lang tid til å bli behandlet at man vet ikke om det da er vits eller ikke. Man får ikke kommentar eller om hvordan du gjorde det eller hva som trakk deg ned, tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Tviler på at jeg får noe svar, men vi skal ha engelskeksamen ifra ifjor som tentamen i år. så jeg tenkte om noen kan forklare kort og enkelt noe om oppgavene vi får? Hvilke oppgaver/hva burde jeg lese ekstra på?

Hei!

 

Lurer egentlig på det samme! Det er temaet om decisions and consequences du tenker på ikkesant? Tror kanskje vi får noe om aborginere eller kanskje om det diktet "Hero" som kortsvarsoppgave (sikkert noe sånn forklar hva budskapet eller noe sånt er i diktet). Ellers så tror jeg at man sikkert skal skrive en tekst inspirert av f.eks. den siste teksten med paret som finner babyen. Kanskje hva er konsekvensene for det eller hva er det rette valget. 

 

Er jo ikke helt sikker på at det er dette som kommer, men å ta litt notater for de "store" tekstene kan være lurt. Om du gjør det, så husk å ha med kildene.

 

Er det noen andre som vet noe mer om tentamen i år? Altså, hva tenker dere å øve på?

Lenke til kommentar

Hei! Lagde denne siden i fjor som hjelp til alle som skulle komme opp sammen med meg, så det er helt fantastisk at folk fortsatt bruker den! Dersom du vil ha tips vil jeg anbefale å utforske de engelsk språkelige landa godt det var oppgaven i fjor. Den første oppgaven var å se forskjeller og likheter mellom tradisjoner de engelsk språkelige landa hadde i forhold til hva vi har. Den andre var å lese en tekst og lese på hva hovedbudskap var. Ellers kunne man velge mellom 4 del 2 oppgaver som egentlig ikke var så vanskelige:) Husker ikke resten, men hvis du leter godt skal de være på nettet ett eller annet sted;)

Endret av Ruby2000
Lenke til kommentar

Jeg har en lekse om å skrive en tekst fra eksamen 2016. Oppgaven er A Fine BAlance and Americanah are both about charecters trying to find a balance in their lives. Create a tekst which you discribe and reflect on their lie situations. Include your opinion on what we learn from these charecters when it comes to their struggle beteeen traditions and lifestyle.

HJELP

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...