Gå til innhold

Pakke returnert pga feil i epost


Anbefalte innlegg

Så, jeg bestilte en ruter fra proshop for en god stund siden. Siden den aldri kom sendte jeg dem mail for å se hvordan den lå ann, stusset over at jeg ikke hadde fått bekreftelse på mail.

 

Fikk så til svar at jeg hadde lagt inn feil mail og varen hadde blitt returnert til dem, pga dette trakk de meg en fast sum i behandling av retur som er på rundt 50% av kjøpet. De henviser til at jeg har signert en avtale om at de kan gjøre dette ved feil i fakturering eller leveringsadresse. 

 

Jeg mener dette er helt idiotisk da jeg har levert med både rett telefonnummer og adresse. Pakken skal tros salt sendes til min postadresse og ikke mail.

 

Men igjen har jeg signert på den avtalen, har jeg i det hele tatt noe kjangs eller må jeg bare se saken som tapt selv om den er helt idiotisk.

 

Skal nevnes at jeg har verken fått hentelapp fra posten, telefon eller noe slikt. Men posten har prøvd å sende varsel på mail. 

 

Dette er en sak av prinsipp, pengene er ikke betydning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da burde vel etter min mening vært posten som skulle varslet enheten avsender(proshop) eller deg pr brev om feil epost adresse. Men den kampen mot posten tror jeg blir lang.

 

men syntes selv var et dårlig svar å gi forbrukeren sin og ikke tok en tlf til deg og informerte deg direkte.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke posten har levert hentelapp i postkassen. Evt via sms i tillegg til mail. Det er mange mennesker som "aldri" leser mailen sin.. 

Lenke til kommentar

 

da burde vel etter min mening vært posten som skulle varslet enheten avsender(proshop) eller deg pr brev om feil epost adresse. Men den kampen mot posten tror jeg blir lang.

 

men syntes selv var et dårlig svar å gi forbrukeren sin og ikke tok en tlf til deg og informerte deg direkte.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke posten har levert hentelapp i postkassen. Evt via sms i tillegg til mail. Det er mange mennesker som "aldri" leser mailen sin.. 

 

 

Dette bestemmer ikke posten. Dette velger Proshop (og betaler for) når de sender pakken. Best for forbruker er selvsagt varsling både på epost, sms og papir, men det koster litt for avsender. Proshop må igjen betale for oppbevaring og retur av varen om den ikke blir hentet, noe som kan være dyrt avhengig av vare, og de taper selvsagt på dårlig rykte og en kunde som ikke handler igjen. Så det blir spm om kost/nytte hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette bestemmer ikke posten. Dette velger Proshop (og betaler for) når de sender pakken. Best for forbruker er selvsagt varsling både på epost, sms og papir, men det koster litt for avsender. Proshop må igjen betale for oppbevaring og retur av varen om den ikke blir hentet, noe som kan være dyrt avhengig av vare, og de taper selvsagt på dårlig rykte og en kunde som ikke handler igjen. Så det blir spm om kost/nytte hele tiden.

 

 

Joda, det er greit nok. Men mail er jo ett dårlig alternativ. Men kanskje billigst? At de ikke leverer hentelapp har jeg aldri opplevd! Jeg har da betalt for post, og ikke sending via epost. 

 

Om proshop ikke ordner opp her kommer jeg aldri til å vurdere dem igjen, verken til privat eller i jobb sammenheng, noe så smålig har jeg aldri vært borte for. De sparer gjerne en 500 lapp nå, men i realiteten taper de titusenvis om ikke hundretusenvis av kroner i fremtiden. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette bestemmer ikke posten. Dette velger Proshop (og betaler for) når de sender pakken. Best for forbruker er selvsagt varsling både på epost, sms og papir, men det koster litt for avsender. Proshop må igjen betale for oppbevaring og retur av varen om den ikke blir hentet, noe som kan være dyrt avhengig av vare, og de taper selvsagt på dårlig rykte og en kunde som ikke handler igjen. Så det blir spm om kost/nytte hele tiden.

 

 

Joda, det er greit nok. Men mail er jo ett dårlig alternativ. Men kanskje billigst? At de ikke leverer hentelapp har jeg aldri opplevd! Jeg har da betalt for post, og ikke sending via epost. 

 

Om proshop ikke ordner opp her kommer jeg aldri til å vurdere dem igjen, verken til privat eller i jobb sammenheng, noe så smålig har jeg aldri vært borte for. De sparer gjerne en 500 lapp nå, men i realiteten taper de titusenvis om ikke hundretusenvis av kroner i fremtiden. 

 

 

Det var i alle fall en forklaring på hvorfor det er slik og som du nevner, det er den billigste varianten. Du må nesten ta det opp med Proshop, så kanskje endrer de på utsending. Mulig de differensierer på total pakkepris også, hva vet jeg. Tror nok det blir mer og mer innsparing på slik jo mer nettbutikker som popper opp. Små butikker har de dårligste marginene og når man er skvist er mange tvunget til å spare inn der man kan. Men man kan jo spare seg til fant også som du nevner.

Lenke til kommentar

Det er ei dårlig løsning å ikke legge hentelapp i postkassa. Jeg opplevde å kun få en SMS. (For det meste er jo det greit nok, men det som ikke var fullt så greit, var at meldinga kom til en reservetelefon som sjeldent brukes (men greit å ha mulighet til å bruke et annet nett). Det tlf.nr. har jeg garantert aldri oppgitt, men firmaet har altså søkt seg fram til det nr. på egen hånd og oppgitt det til posten når de sendte pakka.

Jeg hadde flaks og oppdaget SMSen tilfeldig, men ellers ville pakka blitt returnert etter 14 dager. Dette er for dårlig!

Lenke til kommentar

Her har du nok et lite snev av ansvar selv. Når du ikke får noen betalings\ordrebekreftelse på eposten, så må det flagges en eller annen vei.

 

Hver eneste gang jeg handler på nettet, så dobbeltsjekker jeg eposten, slik at jeg mottar en kvittering\ordrebekreftelse på det jeg har kjøpt.

 

Mulig det er teite rutiner Proshop har, men de har nå loven på sin side her.

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har du nok et lite snev av ansvar selv. Når du ikke får noen betalings\ordrebekreftelse på eposten, så må det flagges en eller annen vei.

 

Hver eneste gang jeg handler på nettet, så dobbeltsjekker jeg eposten, slik at jeg mottar en kvittering\ordrebekreftelse på det jeg har kjøpt.

 

Mulig det er teite rutiner Proshop har, men de har nå loven på sin side her.

 

Joda, jeg burde jo ha handlet før. Men har vært svært opptatt. Men jeg mener fortsatt det er latterlig dårlig av dem, ikke litt forståelse å få av kundeservice heller. Kommer aldri til å handle der igjen, hverken privat eller via jobben.

Lenke til kommentar

Joda, jeg burde jo ha handlet før. Men har vært svært opptatt. Men jeg mener fortsatt det er latterlig dårlig av dem, ikke litt forståelse å få av kundeservice heller. Kommer aldri til å handle der igjen, hverken privat eller via jobben.

 

Du har vært opptatt? Vel det er jo ikke Proshops problem. Man får jo som regel disse bekreftelses epostene, samme sekund, eller noen få min etter. Dette har du jo god tid til. Bare få det inn som en "rutine"  når du bestiller ting :)

Forstår at det er kjipt, men Proshop er langt ifra de eneste som kun sender varsling via epost.

 

Proshop får et heftig gebyr når folk ikke henter pakkene sine (samme gjør privatpersoner når de sender pakker som ikke blir hentet), så noen må jo ta regningen.

 

Kundeservicer rundt om kring må man ta med ei klype salt. Veldig ofte studenter på slike steder som desverre ikke bryr seg så veldig mye om jobben sin.

Da bør man nesten spørre etter leder eller noe slikt, slik at man kan få avklaring på det fra "høyere hold".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis deres problem når de mister kunder.

 

Du bestiller noe fra en nettbutikk, skriver inn helt feil informasjon.

Pakken blir naturlignok sendt i retur, du klager på et forum, med hvor dårlig Proshop er.

Du vil ikke handle hos dem mere, pga du skrev inn feil informasjon.

 

Dermed er det Proshops problem? :confused:

 

Pakken blir heller ikke sendt i retur før senest 14 dager etter ankomst på ditt lokale postkontor, så her burde du absolutt ha sjekket opp tidligere.

Om du har vært så opptatt som du skal ha det til, så hadde du vel uansett ikke fått tid til og hente pakken uansett? :shrug:

 

Du får iallefall holde tråden oppdatert, om du får noe mer informasjon fra proshop, eller skal ta dette videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De skriver ikke at du har avtalt noe om epost.

 

"De henviser til at jeg har signert en avtale om at de kan gjøre dette ved feil i fakturering eller leveringsadresse. "

 

Så den kan de ikke henvise til og epost er heller ikke sikkert siden en pc kan ryke osv.

Klag.

Lenke til kommentar

Joda, det er greit nok. Men mail er jo ett dårlig alternativ. Men kanskje billigst? At de ikke leverer hentelapp har jeg aldri opplevd! Jeg har da betalt for post, og ikke sending via epost.

Å ikke få hentelapp i postkassa er jo mer normalen enn unntaket om dagen.

Hentelapp har jeg de siste par årene kun fått ved forsendelser fra utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Å ikke få hentelapp i postkassa er jo mer normalen enn unntaket om dagen.

Hentelapp har jeg de siste par årene kun fått ved forsendelser fra utlandet.

 

 

Det er kanskje sant, men kun på mail kan jeg ikke huske å ha opplevd. Har enten fått sms eller hentelapp. Mulig jeg har betalt noe ekstra, for å få hente lapp da. Uansett så ser ikke proshop ut til å bry seg nevneverdig. Så jeg bruker dem bare aldri igjen, de får stå på sine prinsipper så står jeg på mine :) 

 

Jeg syns at om epost er alfa omega så bør de ha dobbelt sjekk på det, det er lett å bomme på en tast. 

Lenke til kommentar

Det kommer ei siste hentemelding via vanlig post når det brukes SMS/epost-varsling.

 

De har muligens sluttet med dette, sjekket med posten i går og da bekreftet de at det kun ble sendt ut mail om det var dette det var opplyst om. Dette var via chat. 

 

Jeg har iallefall ikke fått noe annet enn mail, ikke engang en telefon selv om nummeret mitt er rett opplyst.. 

 

Hvorfor de krever telefon kan en jo lure på når det åpenbart ikke blir brukt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...