Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hva er brukt pris for både canon 6d (med wifi og GPS) og canon 6d(n) (som er uten Wifi og GPS) . I 2015 koster canon 6d(n) 10000,- ny fra butikken. Jeg lurer på hva er ok brukt pris for kameraet? 

 

Jeg har tenkt å kjøpe brukt 5d mkii men de er relativt dyrt. Mange på finn og foto bruktmarked selger de for 8000/9000. Jeg tenkte med den summen så kan jeg like godt kjøpe meg en brukt 6d. 

Endret av Lockdown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har prisene steget på kamerautstyr generelt, så hva bruktprisen var for et år siden er ikke relevant, dessverre.

 

Har sett brukte 6D rundt 9-10k, og 5D mk2 er ganske variable. Så to for noen dager siden, til 5000 og 5500kr. Godt brukte. De fleste pleier å ligge rundt 6500kr eller så. 8-9k er vel optimistisk, og det er en stor sjanse for at kameraet bare blir liggende på finn/foto i ukesvis.

Lenke til kommentar

 

 

Betalte 7500 for nesten helt nytt 6DN for et par år siden. 

Herlig! Var det godt brukt? Jeg så at det er noen på finn som selger for 9000,- nå. Jeg skal prøve å prute ned til 7-8000,-.

 

 

 

Nå har prisene steget på kamerautstyr generelt, så hva bruktprisen var for et år siden er ikke relevant, dessverre.

Hmm, er det noe grunn til prisen har steget? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Betalte 7500 for nesten helt nytt 6DN for et par år siden. 

Herlig! Var det godt brukt? Jeg så at det er noen på finn som selger for 9000,- nå. Jeg skal prøve å prute ned til 7-8000,-.

 

 

 

Nå har prisene steget på kamerautstyr generelt, så hva bruktprisen var for et år siden er ikke relevant, dessverre.

Hmm, er det noe grunn til prisen har steget? 

 

 

Det huset jeg kjøpte var uten en skramme, med et lite antall eksponeringer, og med original emballasje og norsk kvittering. Mener nypris den gang var 9990,- på Fotovideo. Så 25% avslag iforhold til nypris var en pris jeg syns var en god og fair bruktpris den gang, og jeg prøvde derfor heller ikke å prute på dette.

 

Nå har vel nypriser og dermed også bruktpriser økt noe siden den gang.

 

Ellers har jeg blitt glad i dette kameraet, det er solid nok, har godt grep og leverer bra kvalitet på filene. AF systemet er enkelt, men det er du helt sikkert klar over allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...