Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har akkurat fjernet mandlene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoi! 
Kjapt søk på google og egentlig kanskje relevant? 

http://www.lommelegen.no/legesvar/smaksendring-etter-tonsillektomi

 

Sånn ellers, hvis du ikke har endret smakssans, så vil jeg mene dette er normalt. Trakk visdomstanna på høyre side på torsdag forrige uke og har en merklig syrlig smak baki der. Mener dette er normalt da såret garantert vesker litt og er nok forbigående :)

God bedring!

Lenke til kommentar

Kan oppdatere litt hvordan det har gått! Fikk en blødning igår og havnet fort på sykehuset, der jeg måtte brenne. De fjernet også det hvite belegget som lå over sårskorpa (det var dette belegget jeg trodde var sårskorpa ^^) er fortsatt innlagt pga blødningsfare, men håper jeg får hjem idag. Når de skulle brenne så måtte de først bedøvelse, og det skjedde ved at kirurgen presset en bommulstupfer, dynket i flytende antibiotika, hardt bak i såret. Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. En sykepleier måtte holde fast hodet mitt mens dette skjedde,for at trykket skulle være hardt nok. Antibiotikaen inneholdt bedøvelse, så etterhvert ble munnhule, tunge og svelg helt numment. Etter han hadde presset vatten mot såretne i ca 1 min hverhver, så skulle han brenne igjen der jeg blødde. Dsv så kjente jeg det alt for godt. Denne behandlingen tror jeg er noe av det mest smertefulle jeg har vært med på, men etterpå så føltes det mye bedre. Den ekle smaken var borte, og jeg følte ikke at det var like trangt bak i halsen lenger. Smertene kom igjen utover dagen, og Kirurgen som opererte meg sa at smertene ville nok være på topp i ca 4-7 dager til. Dvs til dag 12-15 etter operasjonen. Litt kjedelig, men må vel klare det.

 

Skrev ikke dette for å skremme noen som evt må oppleve dette, selv om det kanskje kan virke sånn, men jeg selv syns det er så greit med så mye info som mulig om hva jeg kan vente meg.

Lenke til kommentar

 

Jeg syns det var godt med mariekjeks da jeg tok mandlene mine. Og saftis da.

Mariekjeks? Jeg ser for meg at kjeks må være så vondt^^ sugde du på de først da? Mariekjeks blir jo forsåvidt relativt myke i munnen da..

 

Ja, som du sa, så blir de myke og da går det greit. Hvertfall for min del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...