Gå til innhold

Hitler var ikke så ille?


Anbefalte innlegg

Jeg er meget sterkt imot den islamske invasjonen av Europa, såpass sterkt at jeg ønsker å stanse den med makt - det vil si hindre fler i å komme inn og kaste ut alle som har kommet som vi kan - men Hitler var jo forbundsfelle med muslimene. Det var også han som gjorde at FN ble grunnlagt og at vi nå blir nedrent med asylsøkere - fordi folk føler skam over å være hvite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han ville jo bare bekvitt jøder som står for mye av venstre politikken i dag for å lage skyldfølelse og splid i befolkningen. Det er derfor tyskere brente Karl Marx og Jødiske bøker, Karl Marx var trossalt en jøde og han Herbert marcuse var også jøde, han som grunnla den politiske korrektheten som vi kjenner til i dag. Så Hitler virka som en alreight fyr likevel.

article-2214639-028808D3000005DC-629_306

Han var et jevla stort rasshøl

Lenke til kommentar

Jeg må skaffe meg Mein Kampf nå. Har aldri lest den men det står sikkert mye bra i den :)

Edit: Leste dette

During his work, Hitler blamed Germany's chief woes on the parliament of the Weimar Republic, the Jews, and Social Democrats, as well as Marxists, though he believed that Marxists, Social Democrats, and the parliament were all working for Jewish interests.[8] He announced that he wanted to completely destroy the parliamentary system, believing it to be corrupt in principle, as those who reach power are inherent opportunists.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf#Analysis

 

Social democrats... Arbeiderpartiet OwO.

2604982_h7b332ffec1e8a9dfaa59_v139853047

Endret av Riki
Lenke til kommentar

Det eneste riktige Hitler gjorde var vell å bygge ut et velfungerende veinett, men han brukte jo tvang også til det. Så det blir vell bare et halvt poeng til Hitler.

Han gjorde da mer enn det, f.eks bygget tognettet, drev mye forskning vi drar god nytte av i dag, veldig mye lærdom kom også via eksperimenter på mennesker. Det kom mye positivt ut av det, selv om metodene og handlingene var forkastelige.

 

Kanskje spesiellt legevitenskapen dro og drar i dag nytte av det som skjedde under krigen. 

Sier ikke at det var riktig eller bra at han gjorde det, for det var mye virkelig sykt som ble gjort, men det kom mye positivt ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker Hitler gjorde mye bra for Tyskland før krigen. Nå har jeg begrenset med kunnskaper om det området, men det virker som om politikken han førte gav et kraftig oppsving for Tyskland på flere vis; Økonomi, levekår og arbeid, fokus på folkehelse, osv. Jeg tenker også at han hadde belegg for å invadere Polen, med tanke på de grusomheter som ble begått mot tyske mennesker bosatt innenfor Polens grenser.

At fyren ble ape shit crazy og kriget mot resten av verden, forsøkte å utrydde jøder, og dessuten kneblet ytringsfriheten i landet sitt... Det støtter jeg ikke i det hele tatt. Alt hatet mot jøder, raseoverlegenhet og krigingen, det forstår jeg ikke.

Jeg tror kanskje Hitler var en jævla ålreit fyr og god politiker til å begynne med, men at makten og annet gikk han til hodet og ødela alt. Men dette blir nok bare noe svada-synsing fra et nettroll. 

Lenke til kommentar

Jeg må skaffe meg Mein Kampf nå. Har aldri lest den men det står sikkert mye bra i den :)

Nei, det står ikke mye bra i den.

 

Det du burde gjøre er å skaffe deg ny konto, fordi den kontoen du har nå er den flauste så langt.

 

Fjell, Mopi, Pai, Jauboi, Jorin,FreedomAsia, TopGun11, Ritu, og Roiter fremstår svært sympatiske iforhold.

 

Var det ikke du som sa at Anders Behring Breivik egentlig var en helt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker Hitler gjorde mye bra for Tyskland før krigen. Nå har jeg begrenset med kunnskaper om det området, men det virker som om politikken han førte gav et kraftig oppsving for Tyskland på flere vis; Økonomi, levekår og arbeid, fokus på folkehelse, osv. Jeg tenker også at han hadde belegg for å invadere Polen, med tanke på de grusomheter som ble begått mot tyske mennesker bosatt innenfor Polens grenser.

 

At fyren ble ape shit crazy og kriget mot resten av verden, forsøkte å utrydde jøder, og dessuten kneblet ytringsfriheten i landet sitt... Det støtter jeg ikke i det hele tatt. Alt hatet mot jøder, raseoverlegenhet og krigingen, det forstår jeg ikke.

 

Jeg tror kanskje Hitler var en jævla ålreit fyr og god politiker til å begynne med, men at makten og annet gikk han til hodet og ødela alt. Men dette blir nok bare noe svada-synsing fra et nettroll.

Jeg har kunnskaper om området, jeg tror Hitler var et rasshøl lenge før han fikk makt. For eksempel hans niese som han prøvde seg på tok selvmord. Og levekår for tyskere fikk et kraftig nedsving med tanke på alle de nazister, tyskere og militære som ble avlivet på hans ordre.

 

Kan jo se hva wikipedia har å si om tyske sivile som ble drept i polen:

 

Bloody Sunday (German: Bromberger Blutsonntag; Polish: Krwawa niedziela) was a name given by Nazi propaganda officials to a sequence of events that took place in Bydgoszcz (German: Bromberg), a Polish city with a sizable German minority, between 3 and 4 September 1939, immediately after the German invasion of Poland.

 

The sequence started with an attack of German Selbstschutz snipers on retreating Polish troops and then was followed by Polish contraction and final retaliation executed on Polish hostages by Wehrmacht and Selbstschutz, after fall of the city. All these events resulted in the deaths of both German and Polish civilians. Polish Institute of National Remembrance investigation reports and confirms 254 direct victims of Lutheran confession (assumed as German minority victims), 86 direct victims of Catholic confession (assumed as Polish civilian victims) and 20 Polish soldiers dead. Approximately 600–800 Polish hostages were shot in mass execution in the aftermath of the fall of the city.

 

After the Germans took over the city, they killed 1200–3000 Polish and Jewish civilians, as part of Operation Tannenberg. The event and place of execution became known as the Valley of Death. The murdered included the president of Bydgoszcz, Leon Barciszewski. Fifty Polish prisoners of war originating from Bydgoszcz were later falsely accused by Nazi Sondergericht Bromberg summary courts for taking part in "Bloody Sunday" and shot.

 

The term "Bloody Sunday" was created and supported by Nazi propaganda officials. An instruction issued to the press said, "... must show news on the barbarism of Poles in Bromberg. The expression 'Bloody Sunday' must enter as a permanent term in the dictionary and circumnavigate the globe. For that reason, this term must be continuously underlined."

https://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Sunday_(1939)

Lenke til kommentar

Jeg tenker Hitler gjorde mye bra for Tyskland før krigen. Nå har jeg begrenset med kunnskaper om det området, men det virker som om politikken han førte gav et kraftig oppsving for Tyskland på flere vis; Økonomi, levekår og arbeid, fokus på folkehelse, osv. Jeg tenker også at han hadde belegg for å invadere Polen, med tanke på de grusomheter som ble begått mot tyske mennesker bosatt innenfor Polens grenser.

 

At fyren ble ape shit crazy og kriget mot resten av verden, forsøkte å utrydde jøder, og dessuten kneblet ytringsfriheten i landet sitt... Det støtter jeg ikke i det hele tatt. Alt hatet mot jøder, raseoverlegenhet og krigingen, det forstår jeg ikke.

 

Jeg tror kanskje Hitler var en jævla ålreit fyr og god politiker til å begynne med, men at makten og annet gikk han til hodet og ødela alt. Men dette blir nok bare noe svada-synsing fra et nettroll.

Mein Kampf ble utgitt i 1925. Du kan ta en titt der, Hitler ble ikke plutselig gal i 1938/39. Du har forresten helt rett i at du har begrenset kunnskap om Tyskland før krigen. Det er ingenting galt i det, men det er rimelig spenstig å skryte av Hitler med et slikt grunnlag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sikter du til Dr. Rascher og hans "forskning" på hypotermi? Det var ikke akkurat topp kvalitet, for å si det mildt.

Tenker mer på f.eks high-altitude tester som testet hvor mye trykkforandring man tåler. Dybtetabellen man i dag bruker som dykker er så vidt jeg vet også noe som stammer fra tilsvarende eksperimenter. 

Reaksjon på diverse gifter, mye forskning på behandling av sår som kan oppstå i krig, radioaktiv stråling, transplantasjon, på diverse sykdommer osv, uten at jeg har funnet ut om det kom så mye konkret ut av det.

Antagelig en del mer også, prøvde å google litt mer for å finne mer konkrete eksempler, det er masse eksperimenter men veldig lite om hva som kom ut av det.

 

Ikke at det på noen som helst måte er bra at de faktisk gjorde slik.

Lenke til kommentar

Tenker mer på f.eks high-altitude tester som testet hvor mye trykkforandring man tåler. Dybtetabellen man i dag bruker som dykker er så vidt jeg vet også noe som stammer fra tilsvarende eksperimenter. 

Reaksjon på diverse gifter, mye forskning på behandling av sår som kan oppstå i krig, radioaktiv stråling, transplantasjon, på diverse sykdommer osv, uten at jeg har funnet ut om det kom så mye konkret ut av det.

Antagelig en del mer også, prøvde å google litt mer for å finne mer konkrete eksempler, det er masse eksperimenter men veldig lite om hva som kom ut av det.

 

Ikke at det på noen som helst måte er bra at de faktisk gjorde slik.

Samtidig gjorde andre land store framsteg, og tyskerne kastet bort enorme mengder ressurser på ting som Deutsche Physik, rasehygene, de nevnte kuldeeksperimentene i Dachau og Tysklands kjernekraftprogram. For ikke å snakke om alle forskerne som rømte landet som en direkte konsekvens av Hitler og nazistene.

 

Hvis Hitler skal kunne få æren av vitenskapelige funn gjort under hans styre, så må det være et sammenligningsgrunnlag. Hvis jeg blir diktator i Norge, og bruker tiden min på å bygge om Stortinget til mitt private svømmebasseng, så vil en eller annen forsker klare å finne ut av noe i mellomtiden. Til og med hvis jeg dreper en tilfeldig forsker om dagen, så vil noen av de gjenlevende finne ut av noe. Å gi meg æren for det ville vært latterlig. Er det grunn til å tro at vitenskapelige framsteg var større i Nazityskland enn resten av Vesten?

Lenke til kommentar

 

 

Heheh, positivistisk menneskesyn, blablabla forsøke å se det beste i mennesker blablabla kek

 

Neida, men ser kritikken. Krig og historie er generelt noe jeg styrer unna å diskutere, men fint å kunne debattere litt anonymt på nett. Lærte ikke mye historie på skolen, og gjennom tråder på nett ser jeg det stadig dukker opp ting jeg absolutt ikke visste. Om ikke annet kan lite informerte kommentarer (som min) ha en nytteverdi iform av at det sier noe om kunnskapsnivået enkelte har. Jeg skal ikke peke ut noen, men jeg ser at jeg er langt fra den værst informerte her inne xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...