Gå til innhold

Snart kan Telenor-kundene ringe over både 4G og WiFi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det fungerer like bra som VoLTE så nei takk. Telenor aktiverte tjenesten og vips så kunne ingen ringe til meg. Veldig morsomt.

Så fordi du opplevde en feil så skal de kutte ut en tjeneste? Har flere ganger i mitt liv hatt feil på adsl og vdsl, de har heldigvis ikke sluttet med å levere det ennå.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Om det fungerer like bra som VoLTE så nei takk. Telenor aktiverte tjenesten og vips så kunne ingen ringe til meg. Veldig morsomt.

Så fordi du opplevde en feil så skal de kutte ut en tjeneste? Har flere ganger i mitt liv hatt feil på adsl og vdsl, de har heldigvis ikke sluttet med å levere det ennå.

 

Nei, fordi Telenor opplever masse problemer med 4G tale er det kanskje greit å få bugsene ut av systemet før de utvider det?

 

Sitat Telenor kundeservice: "Vi har hatt en del oppstartproblemer med 4G tale"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om telenor lar meg bruke SIP der mitt eget nummer vises. Hadde dem bare klart å gjøre det så enkelt så hadde det ikke hatt noe å si om jeg hadde gått for wifi, 4G eller 3G... Men nå er ikke utviklingsavdelingen hos telenor kjent for å gjøre ting enkelt her i verden....

Lenke til kommentar

Og man betaler det samme for totalt antall ringeminutter selv om det slår over til WiFi?

Eller er slik at dette bør rettet opp når dette blir "oppdaget"?

 

Det er så å si ingen som betaler for ringeminutter lengre, de fleste abonnementer i dag har "fri bruk" av alt utenom datatrafikk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Telenor ruller ut WiFi Tale – men alle får det ikke automatisk.

Kronglete formulering. Det er mye lettere å skrive:

Telenor ruller ut WiFi Tale – men ingen får det automatisk

 

Det betyr at hvis du ringer til noen når du er hjemme og tilkoblet det trådløse nettet ditt, så vil samtalen gå over WiFi – og så vil samtalen automatisk kobles over til 4G-nettet så snart du forlater huset.

Dette strider mot forrige sitat. Ingen får det jo automatisk. Alle får det manuelt / ikke automatisk.

Lenke til kommentar

 

Det betyr at hvis du ringer til noen når du er hjemme og tilkoblet det trådløse nettet ditt, så vil samtalen gå over WiFi – og så vil samtalen automatisk kobles over til 4G-nettet så snart du forlater huset.

Dette strider mot forrige sitat. Ingen får det jo automatisk. Alle får det manuelt / ikke automatisk.

 

Nei, når du først har fått tjenesten aktivert hos Telenor så vil mobilen automatisk sjalte mellom WiFi og 4G avhengig av hvor du beveger deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er fordelen med å ringe over wifi når en har 40 000 ringeminutter?

Hvis man ikke har mobildekning, hjelper det lite at man har fri ringetid. Men wifi har man kanskje. Det er fordelen.
Nei, du må faktisk ha 4G mobildekning:

"Hvis du er på steder uten 4G-dekning vil ikke WiFi Tale fungere"

 

Jeg ser ikke for meg det helt store poenget for brukerne, men for Telenor så frigis kapasitet i nettet, så rask datatrafikk kan prioriteres i stedet for tale, for de som på et gitt tidspunkt ikke er påkoblet Wifi-nett.

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å ringe over wifi når en har 40 000 ringeminutter?

Mange bygg i dag sliter med innendørsdekningen. Her må det ofte innstalleres innendørsantenner etc. Nå vil wifi heller kunne ta over når de vanlige mobilsignalene blir dårlig. Selv har jeg litt dårlig dekning nede i kjellern, mens wifi dekningen er full i hele huset.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om telenor lar meg bruke SIP der mitt eget nummer vises. Hadde dem bare klart å gjøre det så enkelt så hadde det ikke hatt noe å si om jeg hadde gått for wifi, 4G eller 3G... Men nå er ikke utviklingsavdelingen hos telenor kjent for å gjøre ting enkelt her i verden....

 

Ditt mobilnummer vises når du ringer via WiFi. 

 

 

 

 

Hva er fordelen med å ringe over wifi når en har 40 000 ringeminutter?

Hvis man ikke har mobildekning, hjelper det lite at man har fri ringetid. Men wifi har man kanskje. Det er fordelen.
Nei, du må faktisk ha 4G mobildekning:

"Hvis du er på steder uten 4G-dekning vil ikke WiFi Tale fungere"

 

Jeg ser ikke for meg det helt store poenget for brukerne, men for Telenor så frigis kapasitet i nettet, så rask datatrafikk kan prioriteres i stedet for tale, for de som på et gitt tidspunkt ikke er påkoblet Wifi-nett.

 

 

Nja. WiFi Tale fungerer uten 4G-dekning, men om du forlater WiFi-dekningen og går inn i et område som ikke har 4G, så vil samtalen bryte. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...