Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tørketrommel stopper etter ca 10 sekunder, uten feilmelding


Anbefalte innlegg

AEG T57802

 

Tørketrommelen kjører programmet lufting uten problem, men når det gjelder programmer som inkluderer tørking så stopper den etter ca 10 sekunder med ingen feilkoder, men indikerer at programmet er ferdig.

 

Har rengjort og testet temperatur sensoren.

Varmelementet og termostatene virker.

Vifta går og lufta flytter på seg.

 

Trenger hjelp fra dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at kondensatoren ikke er "tett"?

 

Hadde tidligere en Gorenje som stoppet før tøyet var blitt helt tørt. Der satt det en føler av noe slag som målte på utsiden av trommelen. Denne var plassert rett under topplokket. Tok en klut med rødsprit og tørket rundt hele trommelen der føleren målte. Etterpå oppførte den seg upåklagelig.

Lenke til kommentar

Har du sjekket at kondensatoren ikke er "tett"?

 

Hadde tidligere en Gorenje som stoppet før tøyet var blitt helt tørt. Der satt det en føler av noe slag som målte på utsiden av trommelen. Denne var plassert rett under topplokket. Tok en klut med rødsprit og tørket rundt hele trommelen der føleren målte. Etterpå oppførte den seg upåklagelig.

Kondensatoren har eg gjennomspylt, og tørket pakningen rundt.

 

Det er ein føler som måler rett på trommelen og som kan trykkes inn etter bevegelsene fra trommelen. Er det den du mener?

Lenke til kommentar

Har du et program på tørketrommelen hvor du kan tvangskjøre f.eks. 30/60 min? Da vil du jo kunne se om den faktisk tørker, eller om det er en føler eller noe som er defekt.

Min tørketrommel stopper noen ganger på "vanlig" program, sannsynligvis fordi den tror den er ferdig, selv om den ikke er det. Hvis jeg setter på 60 min, så tørker den uansett i 60 min.

Lenke til kommentar

Har du et program på tørketrommelen hvor du kan tvangskjøre f.eks. 30/60 min? Da vil du jo kunne se om den faktisk tørker, eller om det er en føler eller noe som er defekt.

Min tørketrommel stopper noen ganger på "vanlig" program, sannsynligvis fordi den tror den er ferdig, selv om den ikke er det. Hvis jeg setter på 60 min, så tørker den uansett i 60 min.

Eg har tvangskjørt den i 30 minutter og den fungerer som den skal.

Kjører 30 minutter flere ganger inntil klærne er tørket.

Endret av Anders Hovland
Lenke til kommentar

Det er ein føler som måler rett på trommelen og som kan trykkes inn etter bevegelsene fra trommelen. Er det den du mener?

Føleren så ut som en slags børste som lå inntil trommelen, og hadde laget et lite slitemerke rundt trommelen. Rengjøring av føleren og dette "sporet" hjalp på min maskin i alle fall :-)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...