Gå til innhold

Eldre cooler master 700w PSU: 4+2 pin til 8 pin connectors?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Cooler Master Silent Pro M700 PSU (https://www.dustinhome.no/product/5010151261/silent-pro-m-atx12v-23-700w), og lurer på om jeg kan bruke denne i en ny build etter sommeren (venter på GTX 10XX-serien).

 

Det jeg lurer mest på er om det går an å konvertere 6-pins connectors til 8-pins. Jeg mener at den har 2x 4+2 connectors på hoved-greia som stikker ut + 2 modulære 6pins connectors jeg ikke bruker for øyeblikket. Er det mulig (og trygt) å konvertere 6-pins (enten 4+2 eller de modulære 6-pinsene) til 8 pins, som nyere skjermkort krever?

 

Hvis ikke, kan noen anbefale en god og rimelig PSU? Tenker i5 6600k + 1070 eller 1080.

 

Takk!

 

Edit: PSUen er kjøpt i 2011 og har blitt brukt omtrent daglig.

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med daglig bruk burde man teste den ut i en stresstest , gir den ingen indikasjon på svikt der man ser 12v eller andre spenninger falle kraftig kan den trolig brukes videre.

 

Levetid på en ordentlig psu kan ofte vare godt over 5 til 10 år, har faktisk sett en eldre 400W som var fra 1999 og som fortsatt fungerte så og si som den dagen den ble kjøpt.

Lenke til kommentar

Den har vel PCI-E 6+2 Pin x2 ? Dvs 6+2 pin?

 

http://www.coolermaster.com/service/support/model/RS-700-AMBA-D3/

 

Men siden den er såpass gammel, bør du kanskje erstatte PSU-en allikevel til et nytt bygg.

 

 

Hei, du har jaggu rett, jeg sjekket nå. Da er spørsmålet om jeg faktisk må kjøpe ny eller ei. Takk for svar alle sammen! Og beklager sent svar fra min side, finvær-motivert fravær fra PCen.

 

 

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...