Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hold dere unna Snap Drive på Majorstuen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra at du gidder å ta deg tid til å skrive et innlegg for å advare oss andre. Vil tro det er veldig mange andre verksteder som lurer kunder trill rundt. Det beviser jo egentlig bare at man bør få en vurdering fra flere verksteder før man punger ut i det vie og breie. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har vært borti noe tilsvarende selv. Verkstedet har nå byttet navn og forhandler ikke Skoda lengre, men på min første EU kontroll fant de dieselflekker nederst i motorrommet.

Jeg tenkte ikke noe mer på saken, men det som er merkelig er at det er absolutt ingenting galt med bilen og ingen som har kommentert på det de fant den dagen, selv ikke 6 år senere. 

Er nok mange som tenker "oida" dette må jeg fikse. La meg kaste litt penger på de slik at jeg får ordnet opp i dette "farlige" greiene.

Renspikket tøv hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt vanlig praksis hos slike steder som snapdrive. De leter etter masse feil og forklarer inn i det uendelige hvor dårlig forfatning bilen din er i. Alltid husk at mekanikere som jobber på slike steder har provisjon for å selge mest mulig og gni reprasjonstimer, og derfor har personlig motiv for å ljuge om alt mulig rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3556 kr for en eukontroll? Koster ikke dette 795,- de fleste steder?

Akkurat dette lurer jeg også på.

Ellers er det endel mekonomen verksteder som driver på samme måte, er nok ikke rent lite Ola Nordmann blir "lurt" til å koste på unødvendig i løpet av ett år....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En PKK / EU-kontroll burde kunne ligge på rundt en tusenlapp, ikke så mye mer. Men f.eks 1.500,- er heller ikke nødvendigvis veldig feil. Det er faktisk endel utgifter for et verksted å foreta en PKK, spesielt etter at nivået på den ble skjerpet for en tid siden. Så 795,- vil jeg tro er helt i grenseland for hva de kan ta uten å "tape" penger på det. Alle som har lavere pris enn ca såder tenker jeg må ha behov for å hente inn et overskudd på feil de finner. Ergo; jo fler feil de finner jo mer potensiell fortjeneste.

Jeg har hatt en vane for å gå til verksted som IKKE reklamerer for lav pris på PKK, og har vel tilgode å bli prøvd lurt i forbindelse med det. Det trenger ikke ha en sammenheng, men jeg innbiller meg det.  :hmm: 
Glassverksteder derimot, der har jeg inntrykk av at de fleste prøver å lure deg med å si at denne ruten er utenfor mulighet for reparasjon / sliping.

Lenke til kommentar

3556 kr for en eukontroll? Koster ikke dette 795,- de fleste steder?

Prisen var 780,- i utgangspunktet. Økningen til 3556,- kom som følge av feilsøking (1136,-) og "vasking, smøring og justering av bremser bak" (1299,-). Pluss at de justerte tåkelyset til 324 kroner. Sistnevnte ba jeg han om å gjøre, men feilsøkingen ble foretatt uten at jeg fikk beskjed om det. 

 

Sendte Snap Drive en mail her om dagen hvor jeg ba om prisoverslaget for det resterende arbeidet for å få bilen EU-godkjent. Det kom på 9176 kroner: http://bildr.no/image/citrS3hs.jpeg.

 

 

Og her er regningen jeg faktisk endte opp med betale på et annet verksted: http://bildr.no/image/bFNpWDN4.jpeg

I tillegg kjøpte jeg bremseskiver og klosser selv fra Tyskland, til en pris av 1120 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nettopp av slike grunner jeg benytter meg av bedrifter som kun driver med bilkontroll.

Slipper du å ta høyde for at de kanskje vil tjene penger på unødvendig reparasjoner. 

Lenke til kommentar

 

3556 kr for en eukontroll? Koster ikke dette 795,- de fleste steder?

Prisen var 780,- i utgangspunktet. Økningen til 3556,- kom som følge av feilsøking (1136,-) og "vasking, smøring og justering av bremser bak" (1299,-). Pluss at de justerte tåkelyset til 324 kroner. Sistnevnte ba jeg han om å gjøre, men feilsøkingen ble foretatt uten at jeg fikk beskjed om det. 

 

De har vel ikke lov til å bare starte på et slikt arbeid uten å spørre om tillatelse? Det er vel et visst beløp de kan gjøre noe med uten å gi beskjed, men 1136.- er litt drøyt synes jeg. Spesielt når feilsøkingen ga feil resultater.

 

Jeg ville sjekket muligheten for å få pengene tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Jeg har en ny historie om dette stedet. Etter jeg hadde tatt EU-kontrollen på bilen min i BilXtra, på Skøyen,  tidlig på våren, skulle jeg skifte dekk litt sent (Juni). Siden BilXtra da så ut til å være nedlagt, ringte jeg SnapDrive på Majorstuen: De skiftet dekkene og gjorde meg oppmerksom på at bremsene var rustne og måtte byttes. Jeg syntes det var rart at jeg hadde kommet med dette gjennom EU-kontrollen, men bilen drar på årene, og jeg hadde opplevd før at ikke EU kontrollen hadde oppdaget kritiske feil. Så jeg byttet bremsene bak, som anbefalt, men fra dagen, som jeg kom hjem fra verkstedet, virket ikke håndbrekket lengre. Det hadde virket fint dagen før. Det kan selvsagt være tilfeldig, men er nok et merkelig sammentreff. Uansett skal et verksted som har reparert bremsene på en bil ikke slippe kunden avgårde med en håndbrekk, som ikke virker, uten å informere om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (På 1.5.2016 den 20.58):

Burde hatt et eget nettsted a la Legelisten for slike erfaringer. Tipper det hadde fått fart på sakene. Slik det er i dag kan verksted med høyst tvilsom praksis (som dette) fortsette å ture fram i åresvis, det er endelig nok av kunder som ikke kjenner historien...

Er en FB-gruppe som heter Svartelisten som det kan være lurt å følge med på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...