Gå til innhold

Kjøp av pc-stol


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Skal bytte stol på kontoret på jobb, da de jeg har hatt her ikke er noe tess.

 

Her har jeg sittet i 25000 kroners stoler fra Haag og dyre modeller fra de andre kjente kontorleverandørene også, men ingenting er godt for min rygg.

 

Tenkte nå jeg skulle prøve en "gaming-stol", er dette noe som folk tror vil være bedre?

 

http://www.dxracer-europe.com/

 

(Gjerne en fordel om de har den på netonnet, eller en annen norsk side også)

 

Åssen her vil passe best til meg eventuelt, noen som har noen erfaring?

 

Jeg er ca mellom 1.85-1.90 og veier mellom 85-90 kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om enda en 90 graders vinkel stol vil hjelpe særlig på ryggen din om du fortsatt sitter fremoverlent og krumrygget.

Selv satt jeg i en kinnarps stol på jobb og fikk etter noen mnd vond korsrygg.

Byttet din denne latterlige saken for ca 2-3 år siden og har ikke sett meg tilbake.

http://stokke-center.dk/index.php?id=14&id2=20

 

Var jo mange forskjellige versjoner av den der da?

 

Og kan denne bestilles på en norsk side?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en sånn DxRacer stol som jeg fikk levert for litt over 1 uke siden. Jeg skrev litt om den i den posten her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1718841&p=23204456

 

De første dagene satt jeg i den hele dagen og spilte, men har ikke vært foran pc'en no serlig siden da. Seteryggen kan stå rett opp, eller justeres nedover til rett ut bak så du kan ligge i den, og den kan følge ryggen din i veldig oppreist sittestilling. Tror det er mellom 90/135° justering på den + gyngefunksjon.

 

Jeg kjøpte den billigste racer utgaven, med tekstiltrekk. De dyrere er i skinn, og valgte tekstil både fordi det var billigst, og ser best ut lengst mulig, og det puster bedre.

 

Når jeg fikk min, så bestilte dama seg samme stolen i formula ugaven, siden hu er mye lavere, og litt bredere enn meg. Det er hardt sitteskum i disse stolene, kjennes ut som en moderne bilstol med kanter som holder deg sentrert. Følger også med nakkepute og korsryggpute. Noen her sa at korsryggputa var alfa/omega, men jeg syns den står for mye ut. Er enkel å sette på og ta av da til variert bruk.

 

Veldig solid stol, Gode bein som tåler at du ligger helt flatt ut uten å tippe. Livstidgaranti på byggekonstruksjonen i stolen ifølge DxRacer. Jeg har ikke justert gyngefjærstyrken på min enda, så vet ikke om den er i topp, i bånn, eller midt på, men akkurat der den er, så sitter jeg i en fin gyngeposisjon hvor ryggen ikke krasjer i bånn, eller reiser seg helt opp, så ligger i "vektløs tilstand" Jeg er 1.78m og veier 90kg

 

Ser ut som stolutvalget dems går på at alt under 90kg har varierende høyde å velge mellom, mens over 90kg har vekt å variere mellom. Av info som jeg finner så ser oversikten slik ut:

 

Under 90kg:

-Fromula (opptil 175cm)

-Drifting/Wide (opptil 180cm)
-Racing (opptil 185cm)

 

Over 90kg:

-Classic (opptil 110kg)

-Iron/King (opptil 135kg)

-Spacious (opptil 160kg)

-BigBoy/Tank (opptil 205kg)

 

Jeg har ingen erfaring med kontorarbeid så vet ikke hvor komfortabelt det er med den type jobbing, men å sitte konsentrert i gaming er veldig ålreit. Ville bare gi en godt informert svar om DxRacer stolene:P

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Akracing Premium siden desember. Den er god. Kan være litt hard for rumpeballene om man sitter i veldig mange timer.

Ekstremt slitesterk. Fint "fake" leather.

 

Har den samme selv, syntes den er faktisk en av de bedre stolene til en helt ok pris.

og støttepute til korsrygg osv er jo kjekt inniblant.

Lenke til kommentar

Har to DXRacer stoler selv, en drifting på jobb, og en MAX series hjemme.

 

Slet endel med ryggsmerter før jeg kjøpte disse stolene, , hadde en ergonomisk dyr sak fra EFG som jeg bytta ut med MAX. MAX stolen er vel snart to år gammel, har aldri hatt det bedre foran PCen hjemme. Når jeg i nye jobben fikk vondt i ryggen igjen av stolen der, spurte jeg om å få kjøpe ny, kjøpte da en drifting som ble en hit på kontoret. En har alt kjøpt lik, venter at flere vil hive seg på.

 

Hovedpoenget med disse stolene for meg, er at de er solide, gir god støtte når du trenger det, har avtagbare ergonomiske muligheter, og kan være løse og avslappede når det behovet melder seg.

 

Kort fortalt jeg kommer neppe til å sitte i noe annet foran en PC igjen. 

Lenke til kommentar

Har to DXRacer stoler selv, en drifting på jobb, og en MAX series hjemme.

 

Slet endel med ryggsmerter før jeg kjøpte disse stolene, , hadde en ergonomisk dyr sak fra EFG som jeg bytta ut med MAX. MAX stolen er vel snart to år gammel, har aldri hatt det bedre foran PCen hjemme. Når jeg i nye jobben fikk vondt i ryggen igjen av stolen der, spurte jeg om å få kjøpe ny, kjøpte da en drifting som ble en hit på kontoret. En har alt kjøpt lik, venter at flere vil hive seg på.

 

Hovedpoenget med disse stolene for meg, er at de er solide, gir god støtte når du trenger det, har avtagbare ergonomiske muligheter, og kan være løse og avslappede når det behovet melder seg.

 

Kort fortalt jeg kommer neppe til å sitte i noe annet foran en PC igjen. 

Har du noe link til disse stolene? Trenger en ny selv. Kostnad er ikke noe problem når det kommer til ny stol :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...