Gå til innhold

Nintendos neste konsoll kommer i mars 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

 

Super Mario 3D World? Ligner kanskje mer på 2D-spillene enn de tradisjonelle som har kommet i 3D, men et artig spill var det i alle fall!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

Super Mario 3D World? Ligner kanskje mer på 2D-spillene enn de tradisjonelle som har kommet i 3D, men et artig spill var det i alle fall!

Liker både 2D, 2.5D og 3D Mario, men de er ganske forskjellige spill. Kom aldri gjennom verken 3D Land eller World (eller nyeste Kirby) fordi man er tvunget til å lete etter hemmeligheter for å åpne historien. Den mekanikken synes jeg er helt bort i natta og burde bannlyses. Det er utelukkende gjort for å forlenge levetiden til spillene. SMB64/Sunshine/Galaxy har også krav til å finne et visst antall stjerner/shines for å komme videre, men her har vi et bestemt mål hver gang vi går inn i en bane. Det gjør at banene ikke bare lett kan gjenbrukes uten at det føles repetitivt (og spillet blir dermed forlenget ganske mye med minimal innsats), men vi slipper også å lete etter hemmeligheter i baner vi allerede har "spilt ferdig". Win-win. :)

 

Så strengt tatt gir jeg blaffen i om vi får et 2D, 2.5D eller 3D Mario neste gang, men jeg vil absolutt ha tilbake mekanikken med å lete etter en bestemt stjerne/shine/whatever, i stedet for å måtte tråle brettene gjentatte ganger for å finne hemmeligheter, bare for å kunne fortsette historien.

Lenke til kommentar

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

 

tre galaxies? var det ikke 2 på wii, og så var det slutt? Vi hadde jo 2-3 New Super Mario-spill på rekke og rad etter det, og så fikk vi 3d World, som er akkurat det du vil ha, eller? Jeg syntes det er på tide med et nytt galaxy, faktisk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er håpefull skeptiker. Kommer nok garantert til å kjøpe konsollen på grunn av Nintendo sine egne spill, men det blir spennende å se om de greier å få med seg tredjepartsutviklere. Men jeg tviler egentlig litt på det, ihvertfall hvis det er snakk om en stasjonær konsoll. Det blir vanskelig når de hele tiden ligger et skritt bak konkurrentene i ytelse. De gjør det heller ikke lett for seg selv når de hele tiden skal prøve å finne opp hjulet på nytt, og det bare ender opp med gimmicker som stikker kjepper i hjulene for spillopplevelsen. Men vi får bare vente og se. De er nesten nødt å lykkes med NX hvis de skal overleve.

Lenke til kommentar

Eg håpar det nye konseptet er ein konsoll med grei maskinvare, ein god, normal kontrollar, og ein ok pris.

 

Eg har lyst til å kjøpe ein ny Nintendo-konsoll for å spele Nintendo-spel, men dei klarar alltid å gjere det uattraktivt for meg på den eine eller andre måten. Eg vil berre ha ein skikkeleg konsoll med gode spel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

 

Skulle ønske jeg kunne dele din optimisme, Wii U har ikke det jeg vil kalle en god del bra spill, så jeg er avventene.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

tre galaxies? var det ikke 2 på wii, og så var det slutt? Vi hadde jo 2-3 New Super Mario-spill på rekke og rad etter det, og så fikk vi 3d World, som er akkurat det du vil ha, eller? Jeg syntes det er på tide med et nytt galaxy, faktisk :)

Og tre NSMB på rad var vel også i meste laget? :) 3D World er ikke et "ekte" 3D Mario, men mer 2.5D. Jeg snakker om et 3D Mario i stil med SM64, Sunshine og Galaxy 1 og 2. Dvs vi utforsker fritt, har et bestemt mål pr bane og alt det der. Så sånn sett hadde jeg ikke hatt noe imot et Galaxy 3. Problemet er jo bare at Nintendo er for kreative til det. De tok først 2D Mario og lagde det i 3D, og skapte dermed på mange måter en ny sjanger. Men i stedet for å bare lage en kjapp Super Mario 64 2 med nye brett, endret de alt radikalt og lagde Super Mario Sunshine. Deretter endret de alt enda en gang, og gav os Super Mario Galaxy. Så vidt jeg vet måtte de kutte en god del ting fra Galaxy for å møte tidspresset, budsjettet osv, så de tok mye av det de satt igjen med og lagde Galaxy 2. Det gjør at de lærte mye fra Galaxy 1 og lagde et enda bedre spill, men det gjør også at det er ekstremt likt det første.

 

Men hvorfor i all verden skal de nå lage Galaxy 3? De er alt for kreative til det. I stedet for å bare lage enda et Galaxy, bør du finne på noe helt nytt. Hva med et Sunshine 2, for eksempel? Det vil også bli likt det første, men vi har ikke hatt et Sunshine siden GameCube. Eller de kan gjøre noe helt annerledes igjen. Vi hadde jo Super Princess Peach på DS, så hva med Super Peach Galaxy? Captain Toad hadde sitt eget spill, så hva om han fikk ha hovedrollen i Captain Toad Galaxy? Mener ikke "Galaxy" bokstavelig, men du skjønner hva jeg mener. De er alt for kreative til å bare lage samme spill om og om igjen, og spesielt siden Galaxy 2 begynner å bli veldig lenge siden :)

Lenke til kommentar

 

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

 

Skulle ønske jeg kunne dele din optimisme, Wii U har ikke det jeg vil kalle en god del bra spill, så jeg er avventene.

 

AtW

 

 

 

Tja, tror ikke du kan forvente deg bedre spill fra Nintendo enn de på Wii U, bare muligens litt annerledes basert på hva NX har å by på. Så vidt jeg vet, så har Wii U spillene fått bra kritikker, f.eks. Mario Kart 8, som ansees for å være det beste i serien. Donkey Kong, Bayonetta, Splatoon, Xenoblade....jeg mener, hvis ingen av disse spillene appellerer til deg så tror jeg ikke den neste maskina kommer til å ha noe å by på for din del heller.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Zelda som launchtittel til NX? Kan bli kjekt. Tror faktisk jeg skal forhåndsbestille NX. Blir nok garantert en god del bra spill til den. Bare vi slipper et Super Mario Galaxy 3, og heller får et "nytt" 3D Mario snart. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshin -> tre Galaxies på rad? Nope. De er for kreative til det.

 

Skulle ønske jeg kunne dele din optimisme, Wii U har ikke det jeg vil kalle en god del bra spill, så jeg er avventene.

 

AtW

 

 

 

Tja, tror ikke du kan forvente deg bedre spill fra Nintendo enn de på Wii U, bare muligens litt annerledes basert på hva NX har å by på. Så vidt jeg vet, så har Wii U spillene fått bra kritikker, f.eks. Mario Kart 8, som ansees for å være det beste i serien. Donkey Kong, Bayonetta, Splatoon, Xenoblade....jeg mener, hvis ingen av disse spillene appellerer til deg så tror jeg ikke den neste maskina kommer til å ha noe å by på for din del heller.  

 

 

Ingen er å overdrive, men for meg personlig kvalifiserer ikke et ensifret antall spill (og da er jeg snill, egentlig kan jeg telle det på en hånd), som frister mye til å være "en god del bra spill", kan man forvente det samme på NX så hopper jeg nok over nintendo denne genrasjonen, som jeg har gjort med wii U.

 

AtW

Lenke til kommentar

Syns det er rart at Nintendo misser førjulssalget som alltid har vore ein boost for konsollsalget. Ein mulig grunn til at Nintendo NX kjem ut i mars 2017 kan være at AMD prioriterer MS og Sony da di selger betre.

Elles er eg dessverre tvilande til at NX leverer varene, samtidig som eg har muligheten for å bli positivt overraska.

Er og ein viss fare for at både XO2 og PS4k kommer før jul med noko betre hardware enn NX noko som igjen kan sette Nintendo på sidelinja.

Vel, ingen av di har baller nok til å kreve 1080/60 av spillutviklerene, så da ser eg heller ingen grunn til å bruke penger på di nye konsollane med mindre noko forndrer seg. Reknar med at eg stiller værre krav ved neste spill-PC-bygging og såleis er kanskje konsoller i ferd med å undergrave seg sjølv. Ser ingen grunn til å bruke meir penger på system som ikkje verdsetter gameplay framfor den pokkers grafikksminken.

Lenke til kommentar

Til dere som vil ha slutt på "gimmicks" og bare vil ha et mario/zelda-spill som er 100% som ocarina of time, men med bedre grafikk.....vil dere i det hele tatt ha NX? Eller hadde det beste for dere vært om Nintendo bare gikk over til å produsere software til eksisterende konsoller? Da slipper man jo å kjøpe en ny boks. Jeg bare blir litt forundret over folk som sier de vil ha NX, men at den skal være identisk med Ps4...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...