Gå til innhold

Så mye mer må du betale for datapakken du hadde før


Anbefalte innlegg

@-night-: Mycall, Onecall, ICE og Talkmore har senket prisene med tanke på 30.4. (Med forbehold om st det kommer ytterligere endringer.) 49 øre per minutt og MB, 19 øre per SMS og 11 øre for innkommende.

 

Skal bli spennende å se hva Telenor tar for MMS i EU/EØS fra i morgen.

 

Kan si MMS er inkludert på alle nye Frihet abo. I norge og i EU / EØS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

@-night-: Mycall, Onecall, ICE og Talkmore har senket prisene med tanke på 30.4. (Med forbehold om st det kommer ytterligere endringer.) 49 øre per minutt og MB, 19 øre per SMS og 11 øre for innkommende.

 

Skal bli spennende å se hva Telenor tar for MMS i EU/EØS fra i morgen.

 

Har de ikke hatt dette lenge?  Jeg var i utlandet rett før påsken, betalte 49 øre per mb da. 

 

MMS bryr jeg meg ikke så mye om sender over epost eller andre metoder der jeg får i langt høyre kvalitet. 

 

 

Jeg tror nok prisene legger seg under 49 øre 30/4. 

 

Jeg merker også at OneCall osv dytter "datapakker"  på kunder.  Dette er meget sjeldent lønnsomt for slutttbrukeren og betale en fastpris for dag/uke fremfor faktisk bruk  

Liten rettelse. Mens de andre operatørene har utenlands datapakker for varer i 1/7 dager så er OneCall sin uten tidsbegrensning. Kjøper du 200 MB for 59 kroner (pris per dags dato) så varer den til den oppbrukt, om det nå er 1 dag eller 1 måned. Det har vi selv erfart og det står også på deres hjemmesider. Det betyr en effektiv pris i EU/EØS/USA/Sveits/++ på 29,5 øre / MB. Vil ikke forundre meg om dette blir enda bedre i løpet av uken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Datapakker. For meg er det fullstendig galskap at de fortsatt får lov å svindle folk på denne måten. Å legge slike økonomiske begrensinger på nettbruken til folk gjør meg forbanna. Skal jeg streame en enkel fotballkamp på hytta går det kjapt mellom 3 og 4 gigabytes. Jeg må med andre ord sile ut å velge de kampene som har størst betydning for meg. Det blir dyre fotballkamper.

Fri bruk til en månedspris er det eneste alternativet som er akseptabelt. De kan iallefall ta disse overstyrte markedsanalysene og plassere den en viss plass for vi biter ikke på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

- Jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si dette..., men takk og pris for at der finnes begrensende faktorer i andre enden når man "surfer".

For det tar under optimale forhold 6 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 5 GB, ved 100 Mbit pr. Sekund. Men "Fri Roaming" er jo et pluss da.

Det tar under optimale forhold 26 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 6 GB, ved 30 Mbit pr. Sekund. Men da uten "Fri Roaming", som er litt kjipt.

Personlig så ville jeg mye heller hatt 100 GB over en linje med 5 Mbit pr. Sekund, enn å sitte med 5 GB over en linje med 100 Mbit pr. Sekund.

Da med den tregeste linjen så holder datakvoten i 44 Timer, 26 Minutter og 40 Sekunder, under optimale forhold.
I motsetning til den raskeste linjen som bruker opp datakvoten på, som nevnt i tenksten over, 6 Minutter og 40 Sekunder.

Det i gjennomsnittet vil utgjøre..., under optimale forhold...
1 Time, 28 Minutter og 53,3 Sekunder pr. Dag, på den tregeste linjen.
I motsetning til den raskeste linjen der dette utgjør..., under optimale forhold...
13,3 Sekunder pr. Dag, på den raskeste linjen.

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.
Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

Men man kan tydelig se at ting går ikke helt etter målestokk her nei...
By the VEI...
Det er med regnet 30 Dager i en Måned..., som samtilige leverandører bruker..., på tross av det faktum at en Måned varer alt fra 28 Dager til 31 Dager.

Med det sagt...
Bruker man mobilen til "Surfing" 3 Timer om dagen så utgjør dette...
4,050 TB Datakvote på en linje med 100 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.
Og...
1,215 TB Datakvote på en linje med 30 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.
Og sist..., men ikke minst...
202,5 GB Datakvote på en linje med 5 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.
As an added bonus...
2,592 GB Datakvote på en linje med 64 kbit pr. Sekund, under optimale forhold.

Igjen...
Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.
Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

Det er veldig tydelig at dem tenker motsatt av det dem burde gjøre.
Særlig siden dem tydeligvis ikke klarer å holde dette etter målestokk.

Men dåg..., det er ikke til å legge skjul på at det er jo delvis forbrukernes skyld i at dette faktisk har blitt et problem.

Synd, men sant...

Da det var forbrukerne som i utgangs punktet som var så fram på med det å få økt hastigheten på Mobilnettet.
Men nå har det nådd et punkt der faktisk hastigheten på Mobilnettet har en negativ innvirkning på forbruker opplevelsen.

For nå er det plutselig Datakvotene som ikke holder mål.

Problemet kommer bare til å bli større og større når hastigheten bare fortsetter å bli høyere og høyere.

Men som flere har påpekt tidligere...
Det vil ikke lønne seg for leverandørene å tilby ubegrenset data på Mobilnettet..., i hvert fall ikke som det er i dag.
Da dette vil gå negativt utover forbrukerene..., i form av tregere hatingheter på Mobilnettet.

Noe som jeg personlig ikke ser på som så veldig negativt..., med tanke på at det ironisk nok er hastigheten på Mobilnettet som er grunnen til at Datakvotene ikke strekker til lengre.

Men jeg er veldig positiv til det at dem legger til rette for "Fri Roaming", selv om at jeg ikke er en av dem som er ute å reiser så veldig ofte.
Svært sjeldent faktisk..., for å være helt ærlig.

Om jeg ikke da har misforstått fullstendig og at det med "Fri Roaming" også gjelder innen for landegrensene, på tvers av de forskjellige Mobilnettene her på berget?


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

@-night-: Mycall, Onecall, ICE og Talkmore har senket prisene med tanke på 30.4. (Med forbehold om st det kommer ytterligere endringer.) 49 øre per minutt og MB, 19 øre per SMS og 11 øre for innkommende.

 

Skal bli spennende å se hva Telenor tar for MMS i EU/EØS fra i morgen.

 

Har de ikke hatt dette lenge?  Jeg var i utlandet rett før påsken, betalte 49 øre per mb da. 

 

MMS bryr jeg meg ikke så mye om sender over epost eller andre metoder der jeg får i langt høyre kvalitet. 

 

 

Jeg tror nok prisene legger seg under 49 øre 30/4. 

 

Jeg merker også at OneCall osv dytter "datapakker"  på kunder.  Dette er meget sjeldent lønnsomt for slutttbrukeren og betale en fastpris for dag/uke fremfor faktisk bruk  

Liten rettelse. Mens de andre operatørene har utenlands datapakker for varer i 1/7 dager så er OneCall sin uten tidsbegrensning. Kjøper du 200 MB for 59 kroner (pris per dags dato) så varer den til den oppbrukt, om det nå er 1 dag eller 1 måned. Det har vi selv erfart og det står også på deres hjemmesider. Det betyr en effektiv pris i EU/EØS/USA/Sveits/++ på 29,5 øre / MB. Vil ikke forundre meg om dette blir enda bedre i løpet av uken.

 

Stemmer det for OneCall, jeg dro ut OneCall om eksmepl da jeg har sett at de startet med det, Telenor gjør stikk motsatt og har dagspakker som går fra første kb, uansett om du bruker 2mb eller 200mb. så koster det samme, dette gjør at prisen blir uforutsigbar ut dyrer enn hva det ville ha kostet og betale rett ut.  

 

Det er nok dette siste drama skrike fra de store før de må over til og selge noe annet en GB, min, antall tekst/mm til enten hastigheter eller finne seg i at de kun er en leverandør akkurat som Get er for meg,  jeg bruker deres internet tilkobling som en portal til å koble på de tjeneste jeg vil ha, bruker ingen av deres "tillegg" tjenester ser heller ikke behovet i det.

 

Når jeg er inne på det kan vi j dra inn Telenor sin skylagrig, hvorfor kom den nå med "ubegrenset" (hva nå enn deres definisjon av det er ) jeg tipper det er fordi så snevert spektrum av deres kunder bruker det at de kan ta en kalkulert risiko her. Mine backup styrer jeg selv, alle som har android telenon har også backup av bilder automatisk til google drive.  +++

 

 

Men ja vi får følge med de nærmeste dagene  hva som skjer med de andre også mindre ad-hoc leverandører slik Talkmore, Onecall, Chess osv osv osv.

 

men dette igjen viser bare hva jeg har sagt lenge Norge har bare 2 effektive teleleverandører ppd Telenor og Telia og de styre skipet som de selv ønsker. 

Lenke til kommentar

- Jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si dette..., men takk og pris for at der finnes begrensende faktorer i andre enden når man surfer.

 

For det tar under optimale forhold 6 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 5 GB, ved 100 Mbit pr. Sekund. Men "Fri Roaming" er jo et pluss da.

 

Det tar under optimale forhold 26 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 6 GB, ved 30 Mbit pr. Sekund. Men da uten "Fri Roaming", som er litt kjipt.

 

Personlig så ville jeg mye heller hatt 100 GB over en linje med 5 Mbit pr. Sekund, enn å sitte med 5 GB over en linje med 100 Mbit pr. Sekund.

 

Da med den tregeste linjen så holder datakvoten i 44 Timer, 26 Minutter og 40 Sekunder, under optimale forhold.

I motsetning til den raskeste linjen som bruker opp datakvoten på, som nevnt i tenksten over, 6 Minutter og 40 Sekunder.

 

Det i gjennomsnittet vil utgjøre..., under optimale forhold...

1 Time, 28 Minutter og 53,3 Sekunder pr. Dag, på den tregeste linjen.

I motsetning til den raskeste linjen der dette utgjør..., under optimale forhold...

13,3 Sekunder pr. Dag, på den raskeste linjen.

 

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.

Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

 

Men man kan tydelig se at ting går ikke helt etter målestokk her nei...

By the VEI...

Det er med regnet 30 Dager i en Måned..., som samtilige leverandører bruker..., på tross av det faktum at en Måned varer alt fra 28 Dager til 31 Dager.

 

Med det sagt...

Bruker man mobilen til "Surfing" 3 Timer om dagen så utgjør dette...

4,050 TB Datakvote på en linje med 100 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

Og...

1,215 TB Datakvote på en linje med 30 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

Og sist..., men ikke minst...

202,5 GB Datakvote på en linje med 5 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

As an added bonus...

2,592 GB Datakvote på en linje med 64 kbit pr. Sekund, under optimale forhold.

 

Igjen...

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.

Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

 

Det er veldig tydelig at dem tenker motsatt av det dem burde gjøre.

Særlig siden dem tydeligvis ikke klarer å holde dette etter målestokk.

 

Men dåg..., det er ikke til å legge skjul på at det er jo delvis forbrukernes skyld i at dette faktisk har blitt et problem.

 

Synd, men sant...

 

 

 

Forstår ikke helt regnestykket ditt her? Det å surfe 3-timer per dag bruker jo ikke noe mer data om du har en båndbredde på 5, 30 eller 100 mbit? En nettside inneholder da normalt en forsvinnende lav mengde med data (megabyte) så ved nettsurfing så er det egentlig fullstendig likegyldig om du har 5, 30 eller 100 mbit på mobilnettet.

 

 

Sånn sett så syntes jeg denne opphausinga rundt teoretiske hastigheter på 4G-nettet er fullstendig tullball. Så lenge du ikke er en bedrift eller tung privatbruker som er låst til mobilt bredbånd som din primære nettverkkilde så er det vel stortsett kun en ting folk flest gjør på telefonen som vil ha noen praktisk nytte av noe høyere enn 5 mbit båndbredde og det er streaming av video.

 

Selv til streaming av video så holder jo fort 5 mbit lenge da de fleste streamingtjenester er veldig komprimert og bruker sjeldent mer enn 3,5 mbit båndbredde på HD til mobile enheter. Men det finnes jo unntak, og man kan jo diskutere om det har noen verdi å kjøre høyere båndbredde til mobilen da skjermen er så liten uansett at det skal godt gjøres å merke forskjell på en 1,5 mbit 720P video og en 15 mbit 1080P video osv...

 

 

 

Men det er jo sant som du sier. Hva i allverden skal man med muligheten for 100 mbit med en datakvote på 2 til 40Gb? Om du skulle laste ned filer eller benytte deg av tjenester som nyttiggjør seg av såpass høy båndbredde så vil kvoten din være blåst bort på null, komma, ingenting. Det har jo sånn sett tilnærmet null verdi. Abonnementet med 60Gb gir deg jo opptil 450 mbit.

 

 

Nå er jeg ikke negativ til utbedring av mobilnettet. Så støtte for 4G+ og alt dette er jeg slettes ikke negativ til, men syntes selve markedsføringen og fokuset rundt disse imponerende hastighetene blir fryktelig misvisende.

 

 

Tror ikke jeg kjenner til en eneste person som har noengang hatt noen praktisk fordel av å ha mer enn 10-20 mbit til telefonen. Hva i allverden skal du gjøre på telefonen hvor høyere hastighet skal ha en praktisk betydning for noe som helst per dags dato?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si dette..., men takk og pris for at der finnes begrensende faktorer i andre enden når man surfer.

 

For det tar under optimale forhold 6 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 5 GB, ved 100 Mbit pr. Sekund. Men "Fri Roaming" er jo et pluss da.

 

Det tar under optimale forhold 26 Minutter og 40 Sekunder å bruke opp datakvoten på 6 GB, ved 30 Mbit pr. Sekund. Men da uten "Fri Roaming", som er litt kjipt.

 

Personlig så ville jeg mye heller hatt 100 GB over en linje med 5 Mbit pr. Sekund, enn å sitte med 5 GB over en linje med 100 Mbit pr. Sekund.

 

Da med den tregeste linjen så holder datakvoten i 44 Timer, 26 Minutter og 40 Sekunder, under optimale forhold.

I motsetning til den raskeste linjen som bruker opp datakvoten på, som nevnt i tenksten over, 6 Minutter og 40 Sekunder.

 

Det i gjennomsnittet vil utgjøre..., under optimale forhold...

1 Time, 28 Minutter og 53,3 Sekunder pr. Dag, på den tregeste linjen.

I motsetning til den raskeste linjen der dette utgjør..., under optimale forhold...

13,3 Sekunder pr. Dag, på den raskeste linjen.

 

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.

Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

 

Men man kan tydelig se at ting går ikke helt etter målestokk her nei...

By the VEI...

Det er med regnet 30 Dager i en Måned..., som samtilige leverandører bruker..., på tross av det faktum at en Måned varer alt fra 28 Dager til 31 Dager.

 

Med det sagt...

Bruker man mobilen til "Surfing" 3 Timer om dagen så utgjør dette...

4,050 TB Datakvote på en linje med 100 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

Og...

1,215 TB Datakvote på en linje med 30 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

Og sist..., men ikke minst...

202,5 GB Datakvote på en linje med 5 Mbit pr. Sekund, under optimale forhold.

As an added bonus...

2,592 GB Datakvote på en linje med 64 kbit pr. Sekund, under optimale forhold.

 

Igjen...

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.

Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del.

 

Det er veldig tydelig at dem tenker motsatt av det dem burde gjøre.

Særlig siden dem tydeligvis ikke klarer å holde dette etter målestokk.

 

Men dåg..., det er ikke til å legge skjul på at det er jo delvis forbrukernes skyld i at dette faktisk har blitt et problem.

 

Synd, men sant...

 

 

 

 

 

Forstår ikke helt regnestykket ditt her?

Det å surfe 3-timer per dag bruker jo ikke noe mer data om du har en båndbredde på 5, 30 eller 100 mbit?

En nettside inneholder da normalt en forsvinnende lav mengde med data (megabyte) så ved nettsurfing så er det egentlig fullstendig likegyldig om du har 5, 30 eller 100 mbit på mobilnettet.

 

Sånn sett så syntes jeg denne opphausinga rundt teoretiske hastigheter på 4G-nettet er fullstendig tullball.

Så lenge du ikke er en bedrift eller tung privatbruker som er låst til mobilt bredbånd som din primære nettverkkilde så er det vel stortsett kun en ting folk flest gjør på telefonen som vil ha noen praktisk nytte av noe høyere enn 5 mbit båndbredde og det er streaming av video.

 

Selv til streaming av video så holder jo fort 5 mbit lenge da de fleste streamingtjenester er veldig komprimert og bruker sjeldent mer enn 3,5 mbit båndbredde på HD til mobile enheter.

Men det finnes jo unntak, og man kan jo diskutere om det har noen verdi å kjøre høyere båndbredde til mobilen da skjermen er så liten uansett at det skal godt gjøres å merke forskjell på en 1,5 mbit 720P video og en 15 mbit 1080P video osv...

 

Men det er jo sant som du sier.

Hva i allverden skal man med muligheten for 100 mbit med en datakvote på 2 til 40Gb?

Om du skulle laste ned filer eller benytte deg av tjenester som nyttiggjør seg av såpass høy båndbredde så vil kvoten din være blåst bort på null, komma, ingenting.

Det har jo sånn sett tilnærmet null verdi. Abonnementet med 60Gb gir deg jo opptil 450 mbit.

 

Nå er jeg ikke negativ til utbedring av mobilnettet. Så støtte for 4G+ og alt dette er jeg slettes ikke negativ til, men syntes selve markedsføringen og fokuset rundt disse imponerende hastighetene blir fryktelig misvisende.

 

Tror ikke jeg kjenner til en eneste person som har noengang hatt noen praktisk fordel av å ha mer enn 10-20 mbit til telefonen.

Hva i allverden skal du gjøre på telefonen hvor høyere hastighet skal ha en praktisk betydning for noe som helst per dags dato?

 

 

 

- Granted..., jeg glemte Anførselstegn på den første gangen jeg nevnte surfer/surfing, så beklager forvirringen...

Med det sagt så mistenker jeg at skumlesing er en faktor bak denne responsen.

 

For det første...

Surfe = Lese aviser og lignende lette oppgaver.

"Surfe" = Streaming, Downloading, etc... (NB!...: Med andre ord alt relatert til bruk av Datakvoten.)

 

For det andre så nevnte jeg ikke noe om teoretisk begrensning i 4G-nettet.

Jeg tenkte mer i rettning relatert til målestokken mellom Datakvoten og Linjehastigheten.

 

Du overså og/eller mistolket følgende...

"Jeg skulle aldri tro at jeg kom til å si dette..., men takk og pris for at der finnes begrensende faktorer i andre enden når man surfer."

 

Da altså mente jeg "surfer" ikke surfer..., som forklart i teksten over.

 

Altså som du nevner så begrenses kravet til båndbredden i andre enden, når man "Surfer".

 

"Igjen...

Data-loss, Retransmission og Latency...,etc..., er det ikke tatt høyde for..., da disse verdiene er Teoretiske-Max.

Så nytteverdien av disse datakvotene og tiden det tar å bruke disse opp kan variere en god del."

 

Regnestykket er logisk nok det, for dets formål.

 

"(Datakvote/Linjehastighet)=Tidsforløp"

Og...

"((Datakvote/Linjehastighet)/Tidsrom)=Tidsforløp pr. Tidsrom"

 

--------------

 

Jeg håper dette hjalp i hvert fall litt?

Lenke til kommentar

 

Hallo, Telenor!

 

Mister nokk meg som kunde ja.

Fordi de lanserer noen nye abonnement som inkluderer fri roaming i hele Europa og som selvfølgelig du ikke trenger å skifte til?

 

Fordi det er halvert mengde data for en tjeneste som blir brukt maks 2-3 ganger i året som jeg alikevell ikke trenger. Og om ikke lenge blir de nåhverende abonnementene avviklet til "fordel" for disse nye abonnementene.

 

Så ja, jeg har ikke planer om å nedgradere, eller bytte til et abonnement som forsvinner når nye EU regler trår i kraft.

Lenke til kommentar

Telenor med 60 GB kan faktisk være aktuellt for meg.

Jeg misliker Telenor etter en dårlig kundeopplevelse, men nå misliker jeg Telia enda mer pga at de ødela for Banzai.

Å bytte til Telenor... Gir en dårlig smak i munnen... Men det kan skje dersom jeg får med trilling-SIM.

Jeg trenger ett SIM-kort til smarttelefonen, et tvilling-SIM for tale på samme telefonnummer, og et datakort-til routeren på hytta. Får jeg dette inkludert?

Totalprisen kan sammenliknes med det jeg i dag betaler for tre ulike abonnement hos en konkurrent.

Jeg misliker Telenor mer nå som de kutter datamengde, snakk om å gå baklengs inn i fremtiden. Det er noe møkk! Uansett, du kan gjøre det du skisserer over her. 

 

Jeg har Mobil L i dag, med et tvillingsim jeg har i bilen (men bruker det bare til datatrafikk) og et data-sim som jeg bruker i laptoppen. Alle tre simkortene er knyttet til mitt nummer og dermed min datapakke. Ser det står på telenor.no at Tvilling ikke kan brukes som datakort, men en telefon til kundeservice løste det. 

 

Prisen for tvilling er 37,50 pr mnd. Datasim er gratis for meg pr idag, men på Frihet-abonnementene skal naturligvis Telenor suge til seg enda mer penger, så da koster det 49,- pr mnd. 

 

 

Ellers har jeg hatt "fri fart" gratis så lenge jeg kan huske, da er det maks 300 Mbit (og totalt meningsløst). I tillegg tar Telenor femti øre hver gang man bruker BankID på mobil også, som irriterer meg månedlig. 

Lenke til kommentar

 

Telenor med 60 GB kan faktisk være aktuellt for meg.

Jeg misliker Telenor etter en dårlig kundeopplevelse, men nå misliker jeg Telia enda mer pga at de ødela for Banzai.

Å bytte til Telenor... Gir en dårlig smak i munnen... Men det kan skje dersom jeg får med trilling-SIM.

Jeg trenger ett SIM-kort til smarttelefonen, et tvilling-SIM for tale på samme telefonnummer, og et datakort-til routeren på hytta. Får jeg dette inkludert?

Totalprisen kan sammenliknes med det jeg i dag betaler for tre ulike abonnement hos en konkurrent.

Jeg misliker Telenor mer nå som de kutter datamengde, snakk om å gå baklengs inn i fremtiden. Det er noe møkk! Uansett, du kan gjøre det du skisserer over her. 

 

Jeg har Mobil L i dag, med et tvillingsim jeg har i bilen (men bruker det bare til datatrafikk) og et data-sim som jeg bruker i laptoppen. Alle tre simkortene er knyttet til mitt nummer og dermed min datapakke. Ser det står på telenor.no at Tvilling ikke kan brukes som datakort, men en telefon til kundeservice løste det. 

 

Prisen for tvilling er 37,50 pr mnd. Datasim er gratis for meg pr idag, men på Frihet-abonnementene skal naturligvis Telenor suge til seg enda mer penger, så da koster det 49,- pr mnd. 

 

 

Ellers har jeg hatt "fri fart" gratis så lenge jeg kan huske, da er det maks 300 Mbit (og totalt meningsløst). I tillegg tar Telenor femti øre hver gang man bruker BankID på mobil også, som irriterer meg månedlig. 

Snakk om å gå baklengs inn i fremtiden ja, det har jeg sagt siden 2008. Hadde mobilt bredbånd uten noen nedlastnings begrensninger fra Netcom, så byttet de plutselig vilkårene og satt grenser. Jeg ringte dem og sa dra til helvette, nekter å betale regning og avsluttet mitt abonnoment. Har siden aldri hatt mobilt bredbånd, verken for mobiltelefon eller PC.

Lenke til kommentar

Fordi det er halvert mengde data for en tjeneste som blir brukt maks 2-3 ganger i året som jeg alikevell ikke trenger. Og om ikke lenge blir de nåhverende abonnementene avviklet til "fordel" for disse nye abonnementene.

 

Så ja, jeg har ikke planer om å nedgradere, eller bytte til et abonnement som forsvinner når nye EU regler trår i kraft.

Så vidt jeg kunne lese så tvinges ingen til å velge de nye abonnementene, så jeg vil gjerne se en kilde som sier at de gjør det "om ikke lenge" som du sier.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan en i Telenor komme med en logisk forklaring på hvorfor vi er så ufattelig forskjellige iforhold til Danmark, Sverige og Finland ? Ergo 20,646 millioner andre mennesker!

 

Et lite tips til TV2 hjelper deg hadde vært fint.

 

Er kun en ting. PENGER det dreier seg om hos Telenor...

 

Telenorkunder som leser dette! Har dere mulighet flytt fra dem så fort som mulig.

 

 

Det kan han/hun sikkert (hos Telenor), men hva hjelper det? Tror du de snakker helt sant, eller ikke fristet å pynte og vri på fakta? Nei, du må nok få noen utenfor til å fortelle noe som er nærmere sannhetene tenker jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det som er verdt å merke seg her er at alle bedriftsabonnementene har fått fri roaming og større datapakke, mens alle privatabonnementene har fått høyere pris og/eller mindre datapakke.

 

Dette er rett og slett Telenors forsøk på å kvitte seg med de ulønnsomme privatkundene - de prøver å si "fint om du bytter til Talkmore" (som de eier) uten å si det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å muligens bytte teleoperatør snart. Men hvordan blir det med pris?

Bør jeg sørge for at operatørbyttet skjer akkurat i måneddskiftet fort å unngå å betale den gamle tilbyderen full pris for påbegynt måned, og full pris for den samme måneden hos den nye operatøren?

 

Vurderer som sagt å bytte, men månedsskiftet er så nært at ny operatør knapt rekker å sende SIM-kort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...