Gå til innhold

GUIDE: Disse innstillingene endrer jeg på min iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Hvis man slår av analyse/diagnostikk hindrer man både apple og andre utviklere i å få tilgang til krasjdata. Krasjdata er ikke på noen måte sensitiv, og er særdeles nyttig for å luke ut bugs fra appen. Så om du plages med krasj på mobilen din, kan det være en ide å slå på disse, slik at utviklere blir oppmerksom på hvor krasj oppstår i deres app, så fikser de det asap.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Du glemmer det viktigste. Tilgang til kontrollsenter fra låst tlf.. (Fjern muligheten)

Hjelper ikke å beskytte med alle mulige triks. Hvis noen kan ta din tlf og sette den i flymodus.

Da har du gitt de tilgang for fremtidige "triks", for åpning etc..

(Fly modus er også det første PST og politiet setter mobilen din i. Greit å hindre dem)

 

Folk flest har vell som primærmål å forsikre seg om at PST og Politiet ikke skal få tilgang.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt noe lignende for Android. Men fint at sikkerhet addreseres.

Hvis de skulle skrevet en tilsvarende artikkel om min Samsung-telefon så hadde den nok blitt så lang at de måtte laget den i ti deler eller noe slikt. Her er det ikke bare data-elskeren Google som samler inn alt de kommer over, men Samsung skal ha sitt i tillegg!

Lenke til kommentar

Hvis de skulle skrevet en tilsvarende artikkel om min Samsung-telefon så hadde den nok blitt så lang at de måtte laget den i ti deler eller noe slikt. Her er det ikke bare data-elskeren Google som samler inn alt de kommer over, men Samsung skal ha sitt i tillegg!

 

Og hvorfor i all verden bruker et eple-hode som deg en Samsung telefon? Er eple telefonene så dårlige?

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor i all verden bruker et eple-hode som deg en Samsung telefon? Er eple telefonene så dårlige?

Jeg er ikke noe eple-hode, og bruker Samsung fordi jeg foretrekker fleksibiliteten jeg får med Android. Jeg har dessuten ikke noe behov for Apple-økosystemet da jeg stort sett bruker Googles tjenester.

 

Nei, Apple-telefoner er ikke dårlige, men forskjellige mennesker har forskjellige behov. "Folk flest" vil sannsynligvis ha det bedre med iPhone fordi det er en mer strømlinjeformet opplevelse. Androids fleksibilitet gjør den også mer komplisert og det er enklere å føkke ting opp.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...