Gå til innhold

Lekkede dokumenter forteller mer om ny modell av PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Jeg synes PC er noe forbanna dritt. Men jeg elsker spill med bra grafikk og gjerne så høy bildeflyt som mulig. Det er eneste grunnen til at jeg har en PC. Med denne nye konsollen og om det mest trolig er en ny trend fremover. Så slipper jeg forhåpentligvis å ha en PC.

 

Og kan bruke konsoll til spill og Apple produkter til resten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet om man setter krav til 1080/60 på konsoll er at alle spill vil i beste fall se ut som ps3 spill og vil fremdeles se ut som ps3 spill om 5 år. Det er ca så bra grafikk en box 1 og ps4 kan kjøre for å greie 60fps

Det stemmer ikke. 1080p og 60FPS vil gjøre et kraftig innhogg på ytelse forbedringen PS4 har over PS3, men den vil forsatt ha en del å gå på. Call of Duty Modern Warfare, Black Ops III og nye Doom er eksempler på dette.

Lenke til kommentar

Problemet om man setter krav til 1080/60 på konsoll er at alle spill vil i beste fall se ut som ps3 spill og vil fremdeles se ut som ps3 spill om 5 år. Det er ca så bra grafikk en box 1 og ps4 kan kjøre for å greie 60fps

 

Det er nok av 1080/60 spill til PS4 som ser mykje penere ut enn spill til PS3. Har begge i hus så det tullet der kan du skrinlegge. Grafikksminken koster mykje meir enn du er villig til å innrømme. Men problemet er at spillutviklere prøver å få konsollspill til å sjå like pene ut som PC-spill, dvs high settings på PC. Da går det ut over gameplay og eit middels spill blir til ein dårlig opplevelse i 900/20-30 eller enda verre. Optimaliseringa er gjerne kasta på havet for at opplevelsen skal bli like rævva over heile linja.

 

Poenget er at både Sony og MS burde dra lasset med krav om 1080/60, framfor egen laks, slik at konsoll-spill faktisk kan tilby ein minstestandard i gameplay over heile linja og muligens ein billigare e-sport deltagelse for enda fleire med mindre juks/fanteri for både online-konkurranser samt lan-konkurranser. Innser dog at svært få ser fordelen med ein standard på 1080/60.

Lenke til kommentar

 

Problemet om man setter krav til 1080/60 på konsoll er at alle spill vil i beste fall se ut som ps3 spill og vil fremdeles se ut som ps3 spill om 5 år. Det er ca så bra grafikk en box 1 og ps4 kan kjøre for å greie 60fps

Det stemmer ikke. 1080p og 60FPS vil gjøre et kraftig innhogg på ytelse forbedringen PS4 har over PS3, men den vil forsatt ha en del å gå på. Call of Duty Modern Warfare, Black Ops III og nye Doom er eksempler på dette.

Nye doom også ? Ok sikkert et eller annet fancy Eye candy der, men grafikkmessig så synes jeg selv det var elendig.

Lenke til kommentar

Problemet her er fort at PS4 og XB1 allerede var noenlunde "svake" maskiner da de lansert. Så lenge alle spill som utvikles til PSNeo kjører med lavere grafikkinnstillinger på PS4 ser jeg ikke det store problemet. Hvis folk føler seg snytt fordi de betalte for en PS4 i håp om at den kom til å leve i 10 år uten oppgradering har de seg selv å takke. En maskin til 4000 vil aldri klare å holde tritt med den beste grafikken samtidig som den kjører spill i 60 FPS.

 

Når det kommer til pen grafikk vs. FPS vil jeg mye heller ha et litt fint spill i 60 enn det aller fineste i 30. Vil man ha i pose og sekk må man punge ut for en dyrere PC. Det burde ikke komme som et sjokk på folk at sterkere hardware koster mer penger. Man kan ikke forvente å få topp grafikk og god framerate på en maskin som kostet 4000 for tre år siden.

 

Fikk lyst til å kjøe en PS4 når jeg så remaken av Ratchet & Clank, snudde i den metaforiske døra når jeg så at spillet kjørte i 30 FPS.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hva de kaller den. Det er en ps5.

Consol generasjonen er over. De neste årene kommer de aldri til å være lengre en 2 år.

 

Det er det definitivt ikke.

En ny generasjon hadde medført at maleren (utviklerene i denne analogien) hadde fått utdelt et helt nytt canvas å male på.

En oppdatering av denne sorten betyr bare at maleren må forholde seg med samme type canvas han hadde til rådighet tidligere, men har fått noen flere farger og pensler å boltre seg med.

 

Den vanlige PS4 kommer nå til å "holde tilbake" Neo siden utviklere ikke kan bygge spillene fra grunnen av med Neo som base. Dvs at verdenen og rammene for spillet ikke kan bli mere komplekst enn hva nåværende PS4 klarer å håndtere. Det kommer ikke til å komme noen Neo eksklusive spill.

Det kommer til å bli veldig likt PC fronten med feks bedre oppløsning og bedre gfx settings o.l. Men det blir enklere for utviklerene enn ved PC spill hvor man har veldig mange forskjellige konfigurasjoner å forholde seg til, så har PS4 da bare to.

 

Dette blir ikke vanskelig for utviklerene å forholde seg til heller da det ikke er snakk om to forskjellige versjoner av spillet. Man lager ett spill for begge plattformer, men har da to forskjellige "settings" for de to konsoll versjonene. Ikke så mye mere jobb egentlig. Hardwaren er jo lik og kompatibel.

 

Alle PS4 spill fremover kommer ikke til å bli noe dårligere enn de ville vært om Neo ikke eksisterte, så jeg skjønner ikke helt hva sutrer så mye for. Er nok mange av dere som oppgraderer telefonene sine minst hvert andre år uansett.

 

Regner med at mye av frustrasjonen ligger i følelsen av at man spiller en "dårligere" versjon av spillet enn man kunne gjort, og det er jo en ny følelse i konsoll verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spiller ingen rolle hva de kaller den. Det er en ps5.

Consol generasjonen er over. De neste årene kommer de aldri til å være lengre en 2 år.

Det er det definitivt ikke.

En ny generasjon hadde medført at maleren (utviklerene i denne analogien) hadde fått utdelt et helt nytt canvas å male på.

En oppdatering av denne sorten betyr bare at maleren må forholde seg med samme type canvas han hadde til rådighet tidligere, men har fått noen flere farger og pensler å boltre seg med.

Den vanlige PS4 kommer nå til å "holde tilbake" Neo siden utviklere ikke kan bygge spillene fra grunnen av med Neo som base. Dvs at verdenen og rammene for spillet ikke kan bli mere komplekst enn hva nåværende PS4 klarer å håndtere. Det kommer ikke til å komme noen Neo eksklusive spill.

Det kommer til å bli veldig likt PC fronten med feks bedre oppløsning og bedre gfx settings o.l. Men det blir enklere for utviklerene enn ved PC spill hvor man har veldig mange forskjellige konfigurasjoner å forholde seg til, så har PS4 da bare to.

Dette blir ikke vanskelig for utviklerene å forholde seg til heller da det ikke er snakk om to forskjellige versjoner av spillet. Man lager ett spill for begge plattformer, men har da to forskjellige "settings" for de to konsoll versjonene. Ikke så mye mere jobb egentlig. Hardwaren er jo lik og kompatibel.

Alle PS4 spill fremover kommer ikke til å bli noe dårligere enn de ville vært om Neo ikke eksisterte, så jeg skjønner ikke helt hva sutrer så mye for. Er nok mange av dere som oppgraderer telefonene sine minst hvert andre år uansett.

Regner med at mye av frustrasjonen ligger i følelsen av at man spiller en "dårligere" versjon av spillet enn man kunne gjort, og det er jo en ny følelse i konsoll verden.

Nei poenget er at hoved poenget console fanboys kommer med er borte.

Nå er consoler bare en dårlig pc.

Snart er det ingen fordeler med consol over pc. (Om det noen gang var det)

 

Jeg sutrer ikke over dette. Det er ren skadefryd fra min side.

Lenke til kommentar

Ja men det er fortsatt en PC med alt det innebærer. Dessverre.

 

PC har et grensesnitt i form av tastatur da, som ikke har noe hovedfokus til spilling på et konsoll. Kan hende tastaturet kan entre spillgrensesnitt, ved at det gir spilleren noen fordeler over "stikke-spillerne" ?

Lenke til kommentar

En ting som var bra med hvor lenge forrige generasjon varte, var at studioene fikk tid til å optimalisere spillene til konsollen. Vil vi se et like stort gap mellom første og siste AAA-spill til PS4/PS4Neo som vi gjorde mellom første og siste storspill på PS3?

 

I tillegg er det interessant å vite hva som skal til for å kunne tilby et spill til begge konsollene. Er det derfor for eksempel Gran Turismo Sport er utsatt til neste år?

Lenke til kommentar

En ting som var bra med hvor lenge forrige generasjon varte, var at studioene fikk tid til å optimalisere spillene til konsollen. Vil vi se et like stort gap mellom første og siste AAA-spill til PS4/PS4Neo som vi gjorde mellom første og siste storspill på PS3?

 

I tillegg er det interessant å vite hva som skal til for å kunne tilby et spill til begge konsollene. Er det derfor for eksempel Gran Turismo Sport er utsatt til neste år?

Akkurat den med optimalisering vet jeg ikke hvor mye har å bety på denne generasjonen konsoller. Denne generasjonen så har de jo brukt standard billige pcdeler så tipper det ikke er så sykt mye å hente. Men nye grafikkmotorer kan jo til dels hjelpe selv på gammel hardware da.

Lenke til kommentar

Blir vel fortsatt cpu bottlencek da tror ikke 0.5GHZ gjør så mye

 

Ja det blir nok en stor begrensing for å få spillene opp til 60FPS. Jeg vil tippe at det blir mer Neo eierene som blir sure på at det ikke er større forskjell i spillene enn at eierene av basic modellen ser misunnelig på Neo eierene. 

Hvis ting som lav grad AF, lav skygge kvalitet eller framerate drops er et problem for deg har nok Neo noe for seg. Nå har spill utviklerne stort sett vært flinke med å holde frameraten ganske stabilt på 30FPS denne generasjonen, men det kan kanskje endre seg på basic modellen når Neo kommer.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

 

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Det er akkurat det som er problemet med consol. Grafikken er alt. De gjør grafikken bedre enn det maskinene kan kjøre . Derfor får du 720p 27fps spill på console

Jeg synes ikke 60 fps er viktig. Det gjør et bra spill litt bedre, men det gjør ikke et dårlig spill bra.

 

Men men

 

Hva med å kjøpe seg pc? Der kan man da ha mye mere enn 60 fps. Konsoll er ikke for alle og slik skal det være. Kan ikke konsoll være for oss som ikke vil bruke så mye penger på spill?

Fordelen med konsoll i dag er det ikke finnes hackers/ cheatere som man har på PC. The Division er veldig plaget med hackers og det ødelegger PvP opplevelsen. På konsoll kan man ikke cheate på samme måte om i det hele tatt (selv om jeg har lest noen rykter om ping cheating på konsoll).

Det er fullstendig feil at det ikke finnes cheaters på konsoll. Det er/var jo feks helt texas i public games i d3 (paragon 10000, items med altfor høye stats osv).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Det er akkurat det som er problemet med consol. Grafikken er alt. De gjør grafikken bedre enn det maskinene kan kjøre . Derfor får du 720p 27fps spill på console
Jeg synes ikke 60 fps er viktig. Det gjør et bra spill litt bedre, men det gjør ikke et dårlig spill bra.

 

Men men

 

Hva med å kjøpe seg pc? Der kan man da ha mye mere enn 60 fps. Konsoll er ikke for alle og slik skal det være. Kan ikke konsoll være for oss som ikke vil bruke så mye penger på spill?

Fordelen med konsoll i dag er det ikke finnes hackers/ cheatere som man har på PC. The Division er veldig plaget med hackers og det ødelegger PvP opplevelsen. På konsoll kan man ikke cheate på samme måte om i det hele tatt (selv om jeg har lest noen rykter om ping cheating på konsoll).

Det er fullstendig feil at det ikke finnes cheaters på konsoll. Det er/var jo feks helt texas i public games i d3 (paragon 10000, items med altfor høye stats osv).

 

Jeg burde presisert at jeg mente PS4 og Xbone. PS3 og X360 vet jeg at det har vært masse juksing, da de lett kan modifiseres. PS4 og Xbone ser foreløpig ut til å være immun mot den type juksing man ser på PC versjonen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...