Gå til innhold

Dø Fibaro FGS222


Anbefalte innlegg

Tror ene relay switchen min har død. Har mistet kontakten med den - så plukket den ut nå for å ta med opp på testbenken. Når jeg kobler den til strøm hører jeg en konstant svak sussing. Dette er vel ikke normalt? videre får jeg ikke remove/add den til noen av controlene mine :/

 

Noen som har tilsvarende erfaringer? tips eller triks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ene relay switchen min har død. Har mistet kontakten med den - så plukket den ut nå for å ta med opp på testbenken. Når jeg kobler den til strøm hører jeg en konstant svak sussing. Dette er vel ikke normalt? videre får jeg ikke remove/add den til noen av controlene mine :/

 

Noen som har tilsvarende erfaringer? tips eller triks?

 

Ja kjenner igjen den suselyden :(

Men jeg mener min bare brant kontaktene (slik som jeg pleier)

Lenke til kommentar

 

 

4 led pærer.

LED Driver Inrush Currents: https://adlt.com.au/technology/led-driver-inrush-currents/

 

Vet du hvor vanlig det er med dette fenomenet?

 

Så snart du klarer å finne ut hvor vanlig det er å levere/produsere utstyr uten "inrush current" værn installert så blir dette svaret på ditt spørsmål.

Og det kan bli mange av slike (alle slags reaktive laster). Typisk: LED lamper, lysstoffrør armatur, alle slags bordlamper med innbygget trafo, strømforsyninger til bærbare datamaskiner,...

Kanskje selv opplevde du dette: om det er stille i rommet og du setter i stikkontakten støpselen til "et eller annet" så kan du høre gnistring i stikkontakten. Dette er et typisk tegn på noe dårlig elektroteknisk design...

Lenke til kommentar

Så man bør altså ha et rele ved bruk av slik last?

Dette kunne bli det enkleste og sikreste. En slik løsning ble diskutert mange ganger på forskj. forum. Dette er vel også en vis kompromiss. Så lenge "vi vet" at enheten som skal styres av bryteren har tendens til "gnistring" ved tilkobling, så er det lik. bare en vis tidsspørsmål at styrekontakter blir ødelagt. Men kontakter av større fysiske dimensjoner vil tåle mye mer enn de små på alle disse "mikromoduler"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...