Gå til innhold

Transport Fever-tråden


Anbefalte innlegg

header_vehicles.jpg

 

Kommer høsten 2016

 

Train Fever-utvikleren har lenge hatt noe på gang, og lanserte i dag Transport Fever, som ikke bare tar oss med langs skinner og vei, men også til vanns og i luften.

 

Det vil bli forskjellige måter å spille på, deriblant to campaigns, Nord-Amerika og Europa. Oppdragene vil gå ut på ting som å bidra til å bygge Panama-kanalen, finansiere det første flyselskapet og bygge ruter gjennom Alpene. 

 

Som i det forgjengeren, Train Fever, kan man spille et endeløst spill hvor man setter seg sine egne mål.

 

 

I dette spillet setter de søkelyset på modding allerede nå, og lover at vi vil kunne modde ikke bare nye kjøretøy, men også lage egne campaigns og oppdrag. De som ikke er helt inne på avansert modding med å lage modeller og nye funksjoner, vil kunne nøye seg med å endre farger på flåten sin, samt merke flåten og firmaet med logoer.

 

 

Kjernen i spillet, som går på jernbane og vei har fått en kolossal overhaling i forhold til frihet i bygging og muligheter.

 

En annen snedig detalj er at gamle kjøretøy vil samle skitt og ruste over tid, noe som gir en visuell pekepinn på at det er på tide å skifte ut de gamle traverene.

 

Se traileren under, og les mer på nettsiden deres.

 

For de late, legger jeg ved noen screenshots.

screenshot_06.jpg

 

screenshot_21.jpg

 

screenshot_27.jpg

 

screenshot_18.jpg

 

douglas_dc3.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Traileren ser lovende ut, men det gjorde egentlig TrainFever også og det endte opp som en skikkelig skuffelse. At tog får skitne teksturer etterhvert som de blir brukt hjelper lite om ikke mer grunnleggende ting fikses. Nå viser jo denne traileren at jernbanespor kan krysse hverandre slik at man får mer frihet, men byggeverktøyet må bli vesentlig bedre. I TrainFever var det ekstremt frustrerende å bygge.

 

Så håper jeg de har fått på plass en bedre økonomisk modell for det var også en skikkelig skuffelse i TrainFever.

 

Alt i alt håper jeg virkelig at de lykkes for spillverden trenger virkelig et kvalitetsspill i denne sjangeren, men TrainFever har gjort meg skeptisk. Blir definitivt ingen pre-order.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leser av og til om at "byggeverktøyet er ikke godt nok" uten noen videre forklaring, og blir nysgjerrig. Hva konkret, er det som ikke er godt nok med byggeverktøyet?

 

Jeg har min egen liste på ting jeg synes var noe knotete, og det hadde vært interessant om de samme tingene nevnes av andre.

Lenke til kommentar

Stemmer.. Vei og jernbane kunne aldri bygges og krysses i den rekkefølgen. Det med broene som kolliderer med veinett eller annen jernbane var plagsomt. Finnes heldigvis en mod som gjør at søylene ikke plasseres så hyppig, som hjelper endel.

 

Det er i grunn det jeg synes var mest plagsomt. Men spillet er på ingen måte ubrukelig av den grunn, når man har lært at "sånn kan man ikke gjøre det", og finner andre måter å løse problemet. :)

Lenke til kommentar

Skuffet over at multiplayer ikke ser ut til å komme med det første ihvertfall. Noe av det beste med OpenTTD er jo muligheten for CO-OP, AI drevne konkurrenter eller menneskelige konkurrenter. Plussene må jo være mange flere transportmuligheter og forhåpentligvis en mer finpusset opplevelse. Skal definitivt følge med!

Lenke til kommentar

Høydepunktene fra FAQ som de la ut nylig.

 

Q: Do owners of Train Fever get a discount on Transport Fever?
A: At least as matters stand now, customers who bought Train Fever get a discount on Transport Fever. Details about this discount are not yet decided.

 

Q: Is it possible to sign up for a beta test?
A: Details on how to sign up for the beta test will be posted on the Transport Fever website.

 

Q: What is the maximum map size?
A: Maps can have various rectangular shapes and sizes. The maximum size is not yet finally decided, however it is possible to increase the map size beyond that recommended limit.

 

Q: In which way does the player have control over the vehicles?
A: Several tools allow to influence the departure, path and arrival of vehicles without the need for extensive micromanagement. Details about these features may be discussed in one of the upcoming developer blogs.

 

Q: How does time progress in the game?
A: The player can decide how fast time progresses in two ways: Like in Train Fever the simulation can be increased to double or quadruple speed. In addition it is possible to adjust how long a day in the game will last in real-time.

 

Q: Can mods created for Train Fever also be used in Transport Fever?
A: The goal is to ensure that most mods from Train Fever can be converted by the mod authors with limited effort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...