Gå til innhold

Her er et kompakt VR-kamera som enkelt lar deg direktestrømme 4K-video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris uten frakt ligger på 1795 dollar, som tilsvarer cirka 15 000 norske kroner. Denne prisen gjelder imidlertid bare hvis du forhåndsbestiller – vanlig pris er det dobbelte: 3595 dollar eller 30 000 norske kroner.

Pluss mva og fortollingsavgift. Da snakker vi om ca 19 000 kr introtilbud og 38 000 kr veiledende.

 

Nikon Keymission (360-grader med 4K) skulle vist koste 500 euro inkludert mva og trendstarteren Theta (2K) har lenge ligget på ca 3-4000 kr inkludert mva.

 

Jeg tror lufta har gått litt ut av 170-graders fisheye-videoer. Det er ikke lengre så nytt og kult som det var. Jeg tror 360-graders VR er på full fart til å overta store deler av gopro-segmentet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

AK47: Da tenker du sikkert på muligheten for å zoome. Med VR headset vil det bli veldig unaturlig å zoome. Det synsfeltet som vises i VR-settet bør matche hvordan det ville sett ut i virkeligheten. Zoomer man så vil oppløsningen spille større rolle, men det vil føles som man går rundt med en hjelmmontert kikkert. Fra det jeg hører er FullHD 360 (Theta S via 360 Youtube) litt under ønskelig med VR-briller. Med 4K (totalt) regner jeg med det ankepunktet vil forsvinne. For mer enn 4K totalt vil du slite med frameraten og få det unaturlig på den måten.

Lenke til kommentar

AK47: Da tenker du sikkert på muligheten for å zoome. Med VR headset vil det bli veldig unaturlig å zoome. Det synsfeltet som vises i VR-settet bør matche hvordan det ville sett ut i virkeligheten. Zoomer man så vil oppløsningen spille større rolle, men det vil føles som man går rundt med en hjelmmontert kikkert. Fra det jeg hører er FullHD 360 (Theta S via 360 Youtube) litt under ønskelig med VR-briller. Med 4K (totalt) regner jeg med det ankepunktet vil forsvinne. For mer enn 4K totalt vil du slite med frameraten og få det unaturlig på den måten.

 

Neida, tenker ikke på å zoome, men det jeg har prøvd av VR-film, fra youtube som VR-side for eksempel, så oppleves det som veldig dårlig oppløsning, selv om det er høy oppløsning, fordi selve synsflaten innenfor de totale pikslene er så begrenset. Selv om det er full HD, så føles det som å se førstegenerasjons nettvideo, dessverre. Her spiller også videospilleren inn, og for en total og god VR-opplevelse vil jeg tro at 4K i fremtiden er for lite, og at det må komme et eget format for VR når det gjelder film.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...