Gå til innhold

Erfaring fra Los Angeles, USA?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min søster (22 og 25 år gamle) skal til Los Angeles for første gang i November. Vi er glad i en fest, shopping, bading og være der det skjer. Jeg lurer på hvilket strøk vi burde på i? Vi skal ha leiebil, men er opptatt av at det skal være trygt å gå der (også om natten) og at det ikke er alt for langt til der ting skjer. Det må være overkommelig å bo der, og ikke koste 3000 kr natta liksom. Om dere har erfaring fra LA, så gjerne hyl ut om attraksjoner og ting vi burde få med oss!

​Håper på at noen kan hjelpe oss! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på området nær Santa Monica. Her er 3rd St., en ganske rolig gate med restauranter ++, der folk faktisk går (uvanlig i LA). Herfra er det kort vei til stranda, men bading i november er en kald fornøyelse. Sats heller på å finne et hotell med oppvarmet utebasseng. Kort vei fra Santa Monica til Venice Beach, men sine attraksjoner.

 

Se for eksempel her: http://www.yelp.com/biz/third-street-promenade-santa-monica

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Vi var en guttegjeng på 4 som var innom Los Angeles i januar. Var siste etappe etter en tur i San Francisco og til CES-messa i Las Vegas, så selve besøket i LA ble ikke så langt som vi kunne ønske.

Det er en stoor by, så det er nok masse å få med seg! Ikke dumt med leiebil da det er store avstander.

 

Santa Monica 3rd street som nevnt over her (samt Santa Monica pier) er absolutt verdt å få med seg! Mange bra butikker, og fint område.

 

Ellers spørs det jo hva interessene er. For vår del var et besøk på Universal Studios Hollywood vel verdt pengene. VIP-omvisningen var super.

Griffith Observatory er et sted som bør besøkes etter min mening. Selve observatoriet har jo fokus på astronomi, så ikke sikkert det faller i smak for alle. Men utenom det får man en super utsikt over byen herfra.

 

Hollywood walk of fame var en gedigen skuffelse. Nedslitt og ødelagt fortau på store deler av promenaden gir ikke akkurat noe stjernepreg. I tillegg maser folk om å ha deg med på omvisning i buss for å se hus til filmstjerne for hver 5. meter du går.

 

Vi var mye ute og gikk på kveldene, og den første dagen var vi veldig skeptisk. Rusa folk og uteliggere stort sett over alt. Men vi så ofte unge jenter som var ute og jogget alene sent på kvelden, så vi konkluderte med at folk lot hverandre være i fred ;)

 

Utesteder og sånt ble det ikke så mye av i LA, da vi fikk kvota vår i Vegas, så der kan jeg ikke hjelpe ;)

Lenke til kommentar

Var første gang på Walk of Fame på 80-tallet, og var tilbake i 2010. Flott var det der før, betydelig mindre flott nå. Søppel i gatene, dårlig vedlikehold, uteliggere sover på benkene, mye mas i turistsesongen. Det er likevel et sted man bør stoppe innom, om ikke annet for å se muren til Trump: http://edition.cnn.com/2016/07/20/politics/donald-trump-hollywood-walk-of-fame-star/

 

Andre fine steder å se i LA er Laguna Beach og Huntington Beach langs Hwy 1 syd for LA, nedover mot Dana Point. Santa Monica skal også være fint, men har ikke vært der selv (enda).

 

Uteliggerne i USA, ikke bare i LA, er stort sett ufarlige, og plager ingen (annet enn sine "venner"). Har du tid, så kjøp en burger til en av dem, og slå av en prat. Ofte (men ikke alltid) er det smarte og oppegående personer som har falt ut av systemet i USA pga arbeidsledighet og/eller skade/sykdom, og siden landet ikke har støtteordninger for de dette gjelder, er det denne veien de går dersom de ikke har familie som kan/vil bistå.

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt hotell i Hollywood Hills for min tur senere i år. Leiebil er obligatorisk i LA - det er ca 40km fra Hollywood til Venice og alt er et stykke fra hverandre.

De fleste områdene rundt nord/nordvest LA er trygge og så lenge du tar fornuftige forholsregler så skal det nok gå bra. Du bør nok allikevel unngå Downtown, South LA (Compton/Inglewood). Venice er også tvilsomt om natta, men det skal ikke være direkte farlig.

 

Vi tar for oss:

Universal studios

Madame Tussauds

Santa Monica/Venice beach

Hiking i Hollywood Hills

Kjøre til Malibu og ta fjellryggen inn til byen igjen (Mulholland drive)

Vi har satt av en dag til en slik stor aktivitet og så fyller vi på med småting der det passer, for eksempel Getty, Petersen Automuseum, Griffith observatory etc..

 

Ang festing er vi enige om å ta det litt på sparket. Da er nok lokale kilder de vi benytter: Hotellansatte, Lift/Uber-sjåfører, folk vi møter samt bekjente som bor i byen.

 

Ellers har Tripadvisor og Reddit masse info som du kan sjekke ut:

https://www.tripadvisor.com/ShowForum-g32655-i61-Los_Angeles_California.html

https://www.reddit.com/r/AskLosAngeles/comments/4awbuz/visiting_los_angeles_megathread/

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg og min søster (22 og 25 år gamle) skal til Los Angeles for første gang i November. Vi er glad i en fest, shopping, bading og være der det skjer. Jeg lurer på hvilket strøk vi burde på i? Vi skal ha leiebil, men er opptatt av at det skal være trygt å gå der (også om natten) og at det ikke er alt for langt til der ting skjer. Det må være overkommelig å bo der, og ikke koste 3000 kr natta liksom. Om dere har erfaring fra LA, så gjerne hyl ut om attraksjoner og ting vi burde få med oss!

 

​Håper på at noen kan hjelpe oss! :)

 

Du kan se på travellink. Jeg har funnet utrolig mye rimelig der i det siste. :) 

Lenke til kommentar

Hotellpriser fyker opp og ned hele tiden. Har hatt hell med bruk av www.hotwire.com, som tilbyr en "hot rate" der du ikke får vite hvor du skal bo før du har betalt. Prisavslag i forhold til "normalpris" kan være 40-60% dersom man er heldig. Dette er pay now - no refund. Hotwire har også regular rates, for de som synes det er usikkert å ikke vite hvilket hotell man skal bo på før etter at man har betalt. Kjør da gjerne flere søk, enten momondo eller trivago, eller også finn.no, for å sammenligne. Sjekk at betingelsene er like, det kan variere med/uten frokost, med/uten internett, romtype og -størrelse etc.

 

Dersom du vil være sikker, bør du bestille så du kan se på rommet før du sjekker inn, og avbestille dersom du ikke vil bo der likevel. Det koster som regel noe mer enn ved forskuddsbetaling.

Lenke til kommentar

 

Hollywood walk of fame var en gedigen skuffelse. Nedslitt og ødelagt fortau på store deler av promenaden gir ikke akkurat noe stjernepreg. I tillegg maser folk om å ha deg med på omvisning i buss for å se hus til filmstjerne for hver 5. meter du går.

 

Ja, det er et forferdelig sted. Helt klart den meste overvurderte attraksjonen jeg har besøkt.

Lenke til kommentar

Vi bodde på Best Western i Hollywood. helt ok. Lærte fort at det ikke gikk an å gå! Alt for lange avstander og ikke lagt opp til forgjengere i hele tatt, så det ble til at vi kjørte uansett hva/hvor vi skulle

Jeg bodde noen netter på et Best Western i North Hollywood. Selve hotellet var ok, men det lå i en slags ghetto. Vil anbefale TS å bo i et litt bedre område.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bo ved/nær havet når jeg er i LA, enten nord i byen, mellom Marina del Rey og Santa Monica, eller syd i byen, mellom Huntington Beach og Dana Point. Her er det mange hyggelige små hoteller, gjerne med strand. I sør er det stort sett rolig miljø i området rundt, mens det rundt Venice / Santa Monica er litt mer liv.

Lenke til kommentar

Hotellpriser fyker opp og ned hele tiden. Har hatt hell med bruk av www.hotwire.com, som tilbyr en "hot rate" der du ikke får vite hvor du skal bo før du har betalt. Prisavslag i forhold til "normalpris" kan være 40-60% dersom man er heldig. Dette er pay now - no refund. Hotwire har også regular rates, for de som synes det er usikkert å ikke vite hvilket hotell man skal bo på før etter at man har betalt. Kjør da gjerne flere søk, enten momondo eller trivago, eller også finn.no, for å sammenligne. Sjekk at betingelsene er like, det kan variere med/uten frokost, med/uten internett, romtype og -størrelse etc.

 

Dersom du vil være sikker, bør du bestille så du kan se på rommet før du sjekker inn, og avbestille dersom du ikke vil bo der likevel. Det koster som regel noe mer enn ved forskuddsbetaling.

 

Greit å vite hvilke selskaper som gir de rimeligste prisene. Da jeg kom hjem med flyet fra ferie i år, så jeg en stor kø på flyplassen der folk som skulle dra til New York sto i kø for å sjekke inn på et fly som skulle til New York.. Ble ikke bare litt fristet da ;) . USA er fristende. Los Angeles er ganske mange flytimer unna, men det gjelder å finne riktig pris, og riktig pakke. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da er jeg tilbake fra guttetur i California og Nevada

 

Vi bodde på Best Western i Hollywood Hills med sine fordeler og ulemper. Billig å sove der og sengene var noe av det bedre vi har ligget på. Ulempene er at området ikke akkurat er glitter og glamour, men man tar da stort sett taxi/metro hvor man enn skal så vi reket ikke mye rundt i området til at vi brydde oss nevneverdig. Badebassenget kan du fint drite i da halve hotellet er et inn og disse rommene omkranser bassenget slik at du ikke får særlig med sol.

 

Fordelene var kort vei til Walk of fame og alt kaoset rundt, Universal Studios og et par bra spisesteder og kafeer i Franklin avenue rett overfor kjempehuset til scientologkirka. Anbefaler å spise på Birds som hadde god mat og bra stemning hver kveld.

 

Noen ting vi gjorde:

Sett av en dag til Venice Beach og tråkk rundt i området. Vi gikk hele veien opp til Santa Monica Pier og så og opplevde mye rart. Spis mat og ta en øl på -V- Venice Ale house og sjekk ut Muscle Beach og skateparken der. Var også kult å se gutta spille basketball på banene.

 

Dra til Universal Studios. På tross av "lavsesong" når vi var der var det greit med folk der fra lunsj og utover (tør ikke tenke på hvor tett det er der i juni/juli/august). Vi kjøpte Front of the line pass, men benyttet det først utpå dagen da du bare får lov til å komme front of the line en gang per attraksjon. Tidlig på dagen var det så lite kø at vi gjemte passet og stod i vanlig kø på Harry Potter, Simpsons og Transformers etter å ha tatt studiotouren. Harry Potter var definitivt den feteste riden, tett fulgt av Walking Dead-opplevelsen.

 

Vi kjørte også ut til Malibu og stakk innom Point Dume. Fin gåtur, og dersom du er frekk og dristig går du utenom gangstien helt ut på tuppen av klippen og tar en selfie mens badevakta skjeller deg ut etter noter fordi det ikke er lov. Vannet var dritkaldt så vi gadd knapt å vasse, men det er mye å se på her. Kjør videre og spis lunsj på Neptune's Net, snu og kjør tilbake til Moonshadows og spis en is der. Du sitter praktisk talt over vannet på stylter.

 

Kjør til Griffith Observatory og ta utsiktsbilder over hele LA. Gå derfra til Hollywoodskiltet. Dette kan gjøres på mange vis, men vi valgte å gå åsryggene bortover via Mount Hollywood, litt mer krevende terreng og vi støtte på et par slanger, men en morsommere rute enn asfaltert vei og brede gangstier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...