Gå til innhold

iPhone 6S - unormalt dårlig batteri?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Våknet i dag (09:00) til at min iPhone 6S bare hadde ladet seg opp til 70%. Tok laderen ut av telefonen og satte den inn igjen, den fortsatte da å lade (?). Gikk til skolen med litt over 80%. 

 

Nå er kl. 19:40 og telefonen har 4% igjen, jeg har bare vært på skolen i dag, 4G + Wifi har vært på hele tiden, men jeg har bare tatt 3 korte telefonsamtaler og ellers chattet på Messenger og browsa litt, max en time til sammen. Min iPhone 6 gikk aldri tom for strøm etter en lang dag på skolen.

 

(Kan dessverre ikke komme med eksakt på-tid for skjerm, da telefonen ikke ladet til 100%)

 

Hva tenker dere, er dette unormalt? Har hatt en mistanke om at batteriet har vært dårlig etter den kalde vinteren hvor telefonen slo seg av 2-3 ganger pga. kulde og hva som skylder "ladefeilen" i morges vet jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våknet i dag (09:00) til at min iPhone 6S bare hadde ladet seg opp til 70%. Tok laderen ut av telefonen og satte den inn igjen, den fortsatte da å lade (?). Gikk til skolen med litt over 80%. 

 

Blir telefonen fort varm?

Jeg har støtt og stadig disse problemene på min 5s. Dvs den lades til 100%, men tappes merkverdig fort. Enkelte dager kan jeg greit komme gjennom en dag med 20% igjen på batteriet, men som regel må jeg til med en lading underveis hver dag. Jeg pleier flere ganger pr dag å lukke alle apper jeg har åpnet, rett og slett som et desperat håp om at det vil hjelpe. Men det virker likevel som om det ofte er noen prosesser som henger seg opp og sluker batteri. Jeg kan oppleve at alle apps er lukket, og likevel blir telefonen glovarm. Må da restarte. Gjør restart minst 5 ganger hver uke.

Lenke til kommentar

Hei

 

Du bør sjekke følgende:

 

Gå inn på innstillinger/Batteri

Se her hva som har trukket strøm fra deg. Det er normalt at skjerm ligger øverst.

Ut fra listen kan du sjekke hva som er værstingene på strømtrekk.

 

 

Hvis det virker normalt der bør du oppdatere telefonen.

 

Dersom det er gjort så bør du ta en sikkerhetskopi, deretter gjenopprette telefonen til fabrikk innstillinger.

Forsøk telefonen noen dager uten backup inne, hvis det er bedring tilsier det at det er noe i dine innstillinger eller filer/apper som gjør at det blir galt. da skal du ikke sende telefonen til service men heller renske opp i din backup.

(denne metoden rensker alt av selvforskyldte feil, oppimot 90% av telefonen jeg tar i mot blir bedre uavhengig av feil)

 

Hvis det fortsatt er feil på telefonen når du har testet dette uten backup inne så må du sende den til verksted.

 

MV Service dude

Endret av Carls1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg skal prøve å svare raskt på noen av spørsmålene.

 

Telefonen har akkurat blitt oppdatert til 9.3 (ikke fra sikkerthetskopi, men clean) pga. min misstanke om dårlig batteri. Den blir heller ikke varm (husker vi hadde MASSE batteritrøbbel med 5/5S, kanskje du burde sende den på service?) Telefonen burde absolutt være fulladet etter en natt, bruker bare original tilbehør så her vet jeg ikke hva som har skjedd. Den appen som brukte mest batteri var Messenger (20%) og det gir jo mening, siden det var den eneste appen jeg brukte.

Lenke til kommentar

Du kan også prøve å la telefonen lade helt ut, altså bruke den til den svartner og slår seg av. Lad den så opp til 100% før du drar den ut og bruk den som vanlig. Kan være batterikalibreringen som er på bærtur også. Men ett hett tips som nevnt over er da å følge med hva som egentlig trekker batteri i oversikten etter noen dagers bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Blåser liv i denne. Har en iphone 6s som må lades litt for ofte, og i kulda nå med minusgrader ute går den fra halvfull med strøm til å slå seg av. Vet at dårlig batteri på eldre iphones en gjenganger, men har hørt at 6S er en versting..

 

Har man krav på noe mhp garanti/reklamasjon, selv om telefonen ikke går inn under denne serien: https://itavisen.no/2016/11/28/slik-finner-du-ut-om-du-ma-reparere-din-iphone-6s/ ?

Lenke til kommentar

Legg inn appen https://itunes.apple.com/us/app/battery-life-check-runtimes/id1080930585?mt=8 for å se status på batteriet. Sjekk om det er en app som har begynt å trekke mye strøm. Dersom av/på ikke hjelper, ta en hard reset (hold home og power inne i 10 sekunder).

 

Ellers får du byttet batteriet for 299, se nede på siden her: https://support.apple.com/no-no/iphone/repair/service/pricing

Lenke til kommentar

Legg inn appen https://itunes.apple.com/us/app/battery-life-check-runtimes/id1080930585?mt=8 for å se status på batteriet. Sjekk om det er en app som har begynt å trekke mye strøm. Dersom av/på ikke hjelper, ta en hard reset (hold home og power inne i 10 sekunder).

 

Ellers får du byttet batteriet for 299, se nede på siden her: https://support.apple.com/no-no/iphone/repair/service/pricing

 

Bra tips! Men hvor i denne appen er det man ser status/hvem apper som trekker mest strøm?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...