Gå til innhold

Adjø headset og hallo headphone! Ønskes hjelp snarest.


Anbefalte innlegg

Hey hey kjære diskusjon.no medlemmer
 

Som titlet på topic'en tilsier, så har jeg valgt å stoppe bruken av bortkasta penger på dårlige-helt average headset i forhold til audio kvalitet og mikrofon kvalitet til når jeg gamer og hører på musikk på farten. Skulle egentlig ønske at jeg gjorde det helt fra start men better late then never. Audophile  frelst gett.
 

"Litt" informasjon først. Jeg foretrekker egentlig open cans over closed cans, siden jeg finner audio kvalitet i forhold til soundstage treffer mine preferanser best. Men for øyeblikket så behøver jeg en closed over the ear cans pga hverdagslig situasjon. Jeg bor fremdeles hjemme hos foreldrene mine(ganske så høylytte individer), tar bussen til og fra skolen daglig, bor i en ganske lytt og åpent område der det finnes en del naboer med hunder og bilister som kjører forbi svært ofte. Så under omgivilsene mine, så er det svært irriterende å måtte høre en del støy når jeg skal game og snakke med mine kamerater.
 

Jeg er en ganske så solid gamer som lett kan tilbringe flere timer i strekk med å bare spille konstant, så det er svært viktig med å finne en closed over the ear headphone som er veldig behagelig i forhold til å kunne game over lengre tid og har en magisk audio kvalitet for gaming og music bruk generelt. Akkurat nå så lener jeg mot Beyerdynamic DT770 80 ohm, men jeg er åpent for forslag hvis noen har andre fine headphone som treffer mine ønsker. Jeg kan også forøvrig nevne at budsjettet ligger på 2000kr og headphone må kunne kobles opp med mikrofonen fra Antlion Audio ModMic 4.0 Uni-Directional.

Har også undersøkt og funnet ut at jo høyere ohm, jo mer mengde krever det for å kunne drive det ordentlig. Så hvis jeg for eksempel velger Beyerdynamic DT770 med 80 ohm, er det et must for meg å kjøpe enten en amp/dac og/eller evt en solid lydkort til pcen for å kunne yte maksimalt av headphonen?
Jeg tenker å bruke headphonen først og fremst til gaming, men kommer til å bruke det også til å høre på musikk når jeg er på farten.

 

Kan legge til en liste ovenfor hvilke spill jeg gamer, slik at det kanskje blir litt lettere å skape en bilde over hva slags type gaming kvalitet i forhold til lyd jeg ser etter.
Pc:
* CS:Go
* Tom Clancy's The Division
* World Of Warcraft
* League Of Legends

PS4:
* NBA Live'16
* Fifa'16
* Madden NFL'16
* Tekken
* Street Fighter

Vil si at jeg er en ganske så all-around gamer i forhold til platform og sjanger, men jeg spiller mest på pcen. PS4 går når jeg skal chille og spille med venner som ikke har en solid pc setup.

Til slutt så vet jeg ikke om dette informasjonen er noe brukbar men kan kort nevne tidligere headsets jeg har eid og hva jeg bruker for øyeblikket.
Tidligere:
* Creative Fatal1ty

* SteelSeries Siberia V2

Nå:
* Turtle Beach Ear Force XP Seven MLG Pro Circuit (nærmer seg ubrukelig pga acuen)
 

Sånn, da var jeg ferdig. Beklager så meget for veggen av tekst og på forhånd takk kjære diskusjon.no medlemmer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Dt770 80 ohm og Qpad 1339 32 ohm. Er veldig fornøyd med dem. Dt770pro 80  har jeg hatt siden 2006, så kan trygt anbefale dem. Disse sammen med modmic blir jo ca det samme som  qpad 1339.

 

Alltid greitt å ha på dt770 om det er for mye "gnæg" i bakgrunnen :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv Dt770 80 ohm og Qpad 1339 32 ohm. Er veldig fornøyd med dem. Dt770pro 80  har jeg hatt siden 2006, så kan trygt anbefale dem. Disse sammen med modmic blir jo ca det samme som  qpad 1339.

 

Alltid greitt å ha på dt770 om det er for mye "gnæg" i bakgrunnen :)

 

Hey, takk for at du orket å ta deg tid med å lese vegg-teksten og faktisk svare ordentlig tilbake.

Setter virkelig pris på det :D

 

Aha, godt å høre at levetiden er ganske så solid. Men jeg må bare spørre, er det veldig stor forskjell mellom 32 ohm og 80 ohm? Siden jeg har prøvd å lese meg til det, men det jeg har forstått så langt er at jo høyere ohm jo mer strøm kreves det for å kunne få maksimalt ytelse av produktet? Er det slik at med DT770 Pro 80, så må jeg ha egen lydkort og/eller enten amp eller dac? For jeg kommer til å bruke headphonen til først og fremst gaming og musikk når jeg tar kollektiv transport og er generelt ut i farta.

 

Må også bare legge til med å spørre om du tror at ModMic'en vil klare å feste seg på DT770?

Endret av rico91
Lenke til kommentar

Jeg brukte dt770 80ohm i mange år uten dac og skikkelig lydkort. Både på telefon og integrert lydkort.

80 ohm har litt mere bass enn 32 ohm. Kanskje en smule "klarere" diskant på 32ohm. Liker best 80 for musikk :)

Aha, riktig. Hmm, tror jeg velger litt mer 80ohm bass enn klarere diskant på 30ohm med tanke på hvilke sjangre for musikk jeg hører mest på. Da blir valget Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm kombinert med Antlion Audio ModMic 4.0 Uni-Directional :D

 

 

32 Ohm DT 770 har forsiktig sagt en del artefakter i diskantområdet. Likevel så liker jeg lyden med min nåværende amp.

Takker og bukker for tilbakemeldingen :D

 

 

Vet en av dere evt noen av dere her på forumet om det er mulig å få tak i etui/case til headphone her i Norge ller om jeg må bestille fra utlandet? Også lurte jeg på om dere evt har forslag til dac eller amp for DT770 Pro 80 ohm?

Endret av rico91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...