Gå til innhold

TEST: Acer Predator 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang?

 

 

Ett produkt? Hele pc satsingen til Acer Predator er søppel med unntak av skjermer. Ikke overasket over at dette gjorde seg gjeldende også på et spillbrett

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Skal man ha et brett på 8" kan man like gjerne kjøpe nVidia Shield Tablet K1 til under 2000 kroner. Dessverre ser det ut til å være vanskelig å få tak i.

 

Det tenkte jeg også.. Eneste det produktet her appellerer til må være 12-15 åringer (hvis jeg husker meg selv rett fra jeg var på den alderen)

Lenke til kommentar

Skal man ha et brett på 8" kan man like gjerne kjøpe nVidia Shield Tablet K1 til under 2000 kroner. Dessverre ser det ut til å være vanskelig å få tak i.

 

Ja på komplett så står det leverandør har leveringsproblemer, venter sjøl på oppfølgeren, shield tablet er tross alt to år gammel som er en del når det kommer til tekniske duppe ditter :p

Lenke til kommentar

 

 

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang?

 

 

Ett produkt? Hele pc satsingen til Acer Predator er søppel med unntak av skjermer. Ikke overasket over at dette gjorde seg gjeldende også på et spillbrett

Du før relativt mye hardware for penga hos acer kontra mange konkurrenter tho..

Om det er av top kvalitet lar jeg noen andre svare på.

Lenke til kommentar

 

Skal man ha et brett på 8" kan man like gjerne kjøpe nVidia Shield Tablet K1 til under 2000 kroner. Dessverre ser det ut til å være vanskelig å få tak i.

 

Ja på komplett så står det leverandør har leveringsproblemer, venter sjøl på oppfølgeren, shield tablet er tross alt to år gammel som er en del når det kommer til tekniske duppe ditter :p

Shield Tablet K1 er ikke 2 år gammel :p

Lenke til kommentar

Kan være artikkelforfatter ikke vet det, og dette er en av de store motivasjonene for Acer å gjøre dette:

 

Når du selger en mobile Intel Atom SoC, så får du avslag på en Intel CPU til en helt vanlig PC. Asus har jo og pushet Intel Atom mye. For produsenter som Samsung, LG, Sony, Huawei osv er det jo irrelevant grunnet ingen eller nesten ingen PC avdeling. Acer og Asus derimot har stor del av omsetning fra PCer. Det å selge billige Atom produkter øker altså marginene for PC avdelingen. På Intel sin regning. Ikke overraskende at Acer ikke har lagt mye arbeid i det om dette var motivasjonen.

 

Obligatorisk Intel har ikke konkurranse og gjør ingen fremskritt og bryr seg ikke om noe. /s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være artikkelforfatter ikke vet det, og dette er en av de store motivasjonene for Acer å gjøre dette:

 

Når du selger en mobile Intel Atom SoC, så får du avslag på en Intel CPU til en helt vanlig PC. Asus har jo og pushet Intel Atom mye. For produsenter som Samsung, LG, Sony, Huawei osv er det jo irrelevant grunnet ingen eller nesten ingen PC avdeling. Acer og Asus derimot har stor del av omsetning fra PCer. Det å selge billige Atom produkter øker altså marginene for PC avdelingen. På Intel sin regning. Ikke overraskende at Acer ikke har lagt mye arbeid i det om dette var motivasjonen.

 

Obligatorisk Intel har ikke konkurranse og gjør ingen fremskritt og bryr seg ikke om noe. /s

 

Det er i tilfelle drøyt ufint av Acer å selge et sånt drittprodukt til faktiske betalende kunder. Selskaper som holder på sånn bør forsvinne så fort som mulig, så håper kundene forlater dem pga tull som dette. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

 

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang?

Hvorfor det? Acer har fått et utrolig dårlig rykte, og det vel fortjent. Har også bare hatt ett acer produkt, aldri igjen. De stapper alt de selger så fullt med drittvare at de knapt funker ut av boksen, samtidig så har de en tendens til å ha ekstremt billige konstruksjoner med et fokus på mye performance for pengene kontra kvalitet.

Lenke til kommentar

 

 

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang?

Hvorfor det? Acer har fått et utrolig dårlig rykte, og det vel fortjent. Har også bare hatt ett acer produkt, aldri igjen. De stapper alt de selger så fullt med drittvare at de knapt funker ut av boksen, samtidig så har de en tendens til å ha ekstremt billige konstruksjoner med et fokus på mye performance for pengene kontra kvalitet.

 

Må si meg enig her.

Som tidligere elkjøp ansatt var det oftest acer bærbare som kom innom med knekt skjermfeste og et ekstremt dodgy tastatur.

Endret av xClaymanx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang?

 

 

Nei, det er det eneste rette. Man kan si mye om en produsent basert på hva det dårligste produktet de velger å tilby kundene er. Nesten alle kan få til en god toppmodell. Det er kvaliteten på bunnmodellen som virkelig viser hva man driver med.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skal man ha et brett på 8" kan man like gjerne kjøpe nVidia Shield Tablet K1 til under 2000 kroner. Dessverre ser det ut til å være vanskelig å få tak i.

Ja på komplett så står det leverandør har leveringsproblemer, venter sjøl på oppfølgeren, shield tablet er tross alt to år gammel som er en del når det kommer til tekniske duppe ditter :p

Shield Tablet K1 er ikke 2 år gammel :p

 

K1 er teknisk sett 2 år gammel I august da det bare er en "oppdatert" billigere versjon av Nvidia Shield Tablet som kom I august 2014. 

 

Når det kommer til Acer nettbrettet blir jeg jommen ikke sikker, det er skremmende at et nettbrett lansert i 2016 myntet på "spillere" ikke klarer og slå et lansert i 2014 (Shield Tablet)...

Lenke til kommentar

En grunn til at jeg i min levetid kun har kjøpt 1 stk Acer produkt.

Sigh.. Du synes ikke det virker en smule teit og dømme alle produkter på en å samme gang

 

Ett produkt? Hele pc satsingen til Acer Predator er søppel med unntak av skjermer. Ikke overasket over at dette gjorde seg gjeldende også på et spillbrett

 

Du før relativt mye hardware for penga hos acer kontra mange konkurrenter tho..

Om det er av top kvalitet lar jeg noen andre svare på.[/

Acer er kjent for å ta snarveier med dårlig innmat, så den gleden er kotvarig - jeg snakker dessverre av erfaring.

 

Jeg har hatt hele tre Acer-laptoper - fra mid tier til high-end. Den første var av den gamle X-serien med multimedietastatur på siden. Hovedkort og harddisk tok kvelden - igjen og igjen. Fikk igjen pengene etter flere reperasjoner. Det samme skjedde med en nyere X-serie, men den hadde også problemer med GPU. Den siste var en rimelig godt spekket S-serie som jeg fikk for kun 3500,- fordi Lefdal hadde kampanje samtidig som Acer, så jeg fikk igjen penger av Acer etter å ha bevist kjøpet med en kvittering. Den overopphetet og tok selvmord. Frem og tilbake til reperasjon før jeg endelig fikk igjen pengene for denne også. Acer kommer jeg aldri til å kjøpe igjen. De har god service her i Norge, det skal de ha, men det må de vel når produktene er av så lav kvalitet.

 

Det hjelper ikke at en venn jobbet i Lefdal og så flest Acer-maskiner i retur.

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

Jeg husker vi gjorde narr av en kompis som hadde kjøpt en slik Predator stasjonær PC. Den hadde falske luftinntak!! Den skulle se kul ut foran, så den hadde slike åpninger som så ut som luftinntak, men det var totalt tett! Hele kabinettet var helt utrolig dårlig optimalisert for luftgjennomstrømning. Det eneste som fantes var en vifte bak. Dette gjør at disse pcene har ekstreme utfordringer med temperatur. Har Acer gjort noe med det i senere modeller? NEI! helt utrolig. LinusTechTips hadde en test av en predator G6 for bare 1+ mnd siden. Det er helt utrolig. Temperaturkontroll er forferdelig! Så ser man hvordan de tar et simpelt kabinett, og ikke engang gidder å lakkere det svart innvendig slik at det i det minste ikke blir en stor kontrast til den forferdelige konstruksjonen rundt. Og det er selvfølgelig subjektivt hva man mener om utseende, men praktisk er det ihvertfall ikke! Og selv om de bruker premium komponenter når det kommer til det folk ser etter ( CPU,GPU ) Så er det alltid noe mindre attraktivt i bruk som HK, RAM, PSU og kabinett(innvendig).

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Folk sier Acer gir mye for pengene. Det er greit og fint det. Likevel, er Acer den eneste som gir mye for pengene, og er de engang best? Det tviler jeg sterkt på. Det er ikke som om de er de eneste som ofrer kvalitet for pris for å gi mye specs for pengene. Og hvis Acer har dårligere kvalitet enn andre, lignende produkter. Hvorfor da kjøpe Acer?

 

Du har produsenter som Lenovo, Multicom, Gigabyte osv. Du har komplett for stasjonære. Acer er jo ikke eneste valget for å si det slik.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...