Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere kuttet ut karakterer? I så fall gratulerer! Langt mer givende å veie konklusjonen nøye enn å bare få servert et tall.

 

Det er veldig bra å høre at DS3 ligner mer på DS1 i hvordan det er bygd opp. Det er veldig skuffende å høre at det ikke fungerer skikkelig selv med lave innstilinger. Hvordan kan dette ha kommet gjennom testingen? Her lukter det tidspress og hastverksjobbing. Mtp at prisen på PC-versjonen nå er 599 er det altså ingen grunn til ikke å vente med et kjøp til dette har blitt patchet.

 

"Sjølv med færre områder har eg brukt vesentleg meir tid på ein gjennomspeling i dette enn noko anna From Software-spel."

 

45 timer er det lengste du/undertegnede har brukt på et DS-spill? DS2 tok meg rundt hundre timer uten DLCen. Ellers bare positivt hvis DS3 er en mer kompakt opplevelse enn toeren. DS-spill bør ikke være så lange men heller legge opp til flere gjennomspillinger med forskjellige builds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere kuttet ut karakterer? I så fall gratulerer! Langt mer givende å veie konklusjonen nøye enn å bare få servert et tall.

 

Det er veldig bra å høre at DS3 ligner mer på DS1 i hvordan det er bygd opp. Det er veldig skuffende å høre at det ikke fungerer skikkelig selv med lave innstilinger. Hvordan kan dette ha kommet gjennom testingen? Her lukter det tidspress og hastverksjobbing. Mtp at prisen på PC-versjonen nå er 599 er det altså ingen grunn til ikke å vente med et kjøp til dette har blitt patchet.

 

"Sjølv med færre områder har eg brukt vesentleg meir tid på ein gjennomspeling i dette enn noko anna From Software-spel."

 

45 timer er det lengste du/undertegnede har brukt på et DS-spill? DS2 tok meg rundt hundre timer uten DLCen. Ellers bare positivt hvis DS3 er en mer kompakt opplevelse enn toeren. DS-spill bør ikke være så lange men heller legge opp til flere gjennomspillinger med forskjellige builds.

 

Vi forklarer karakterfraværet nederst i teksten. :)

Lenke til kommentar

Har dere kuttet ut karakterer? I så fall gratulerer! Langt mer givende å veie konklusjonen nøye enn å bare få servert et tall.

 

Det er veldig bra å høre at DS3 ligner mer på DS1 i hvordan det er bygd opp. Det er veldig skuffende å høre at det ikke fungerer skikkelig selv med lave innstilinger. Hvordan kan dette ha kommet gjennom testingen? Her lukter det tidspress og hastverksjobbing. Mtp at prisen på PC-versjonen nå er 599 er det altså ingen grunn til ikke å vente med et kjøp til dette har blitt patchet.

 

"Sjølv med færre områder har eg brukt vesentleg meir tid på ein gjennomspeling i dette enn noko anna From Software-spel."

45 timer er det lengste du/undertegnede har brukt på et DS-spill? DS2 tok meg rundt hundre timer uten DLCen. Ellers bare positivt hvis DS3 er en mer kompakt opplevelse enn toeren. DS-spill bør ikke være så lange men heller legge opp til flere gjennomspillinger med forskjellige builds.

From Software har vel vore litt dårlig på optimisering før og. Dark Souls 2 var eit salig rot når det kom ut, og Dark Souls 1 er framleis satt til 30 FPS utan mods.

 

I forhold til timane snakker eg bare om PvE, då eg ikkje har fått testa fleirspelar enno. Eg brukte vel rundt 25 timar på min fyrste gjennomspeling av Dark Souls, og rundt 30 timar på nr. 2. Du vil nok bruke meir tid på DS3, for vanskeligheitsgraden er vesentlig høgare.

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

Du løper gjennom spillene. Jeg tror jeg aldri har rundet et Souls-spill på mindre enn 50 timer.

Då rekner eg gjennomspeling der eg gjorde absolutt alt. Har gjort ein god del no-death runs og slikt i etterkant, så eg er kanskje litt meir effektiv sånn sett.

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

" Det vil nok vere ein god ide å vente litt med kjøp på konsoll"

 

Spillet kjører forholdsvis stabilt på PS4 i 30 fps og i 1080p. Men med frame pacing problemet i noen situasjoner som dem andre spillene i serien også har.

 

På XBO er det mer problemer med under 30 fps og spillet kjører i 900p. Så har du mulighet så går en klart for PS4 versjonen.

 

 

EDIT : Men en patch kan selvfølgelig komme å ordne opp XBO versjonen og frame pacing. Men som nevnt av Digital Foundry så er det vel heller tvilsomt. 

Lenke til kommentar

" Det vil nok vere ein god ide å vente litt med kjøp på konsoll"

 

Spillet kjører forholdsvis stabilt på PS4 i 30 fps og i 1080p. Men med frame pacing problemet i noen situasjoner som dem andre spillene i serien også har.

 

På XBO er det mer problemer med under 30 fps og spillet kjører i 900p. Så har du mulighet så går en klart for PS4 versjonen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6LoZEokptns

 

EDIT : Men en patch kan selvfølgelig komme å ordne opp XBO versjonen og frame pacing. Men som nevnt av Digital Foundry så er det vel heller tvilsomt. 

 

Trur uansett eg ville venta litt. Polygon seier i sin omtale at dei har hatt dropp under 10 fps på PS4. Digital Foundry sin video er kun representativ for den fyrste delen av spelet, og det går stort sett bra på alle plattformar. Problemet er slutten av spelet, for der er det visse områder som har heilt latterlig dårlig yting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trur uansett eg ville venta litt. Polygon seier i sin omtale at dei har hatt dropp under 10 fps på PS4. Digital Foundry sin video er kun representativ for den fyrste delen av spelet, og det går stort sett bra på alle plattformar. Problemet er slutten av spelet, for der er det visse områder som har heilt latterlig dårlig yting.

 

 

Såpass ja! Ja da er det bare å vente om det er et stort problem. under 10 fps...damn!

Lenke til kommentar

Dette spiller er jo ikke no annet enn en "dodgeroll simulator"!

Fantastisk kampsystem, sier du?

Alle kampene er jo helt like når det kommer til fremgangsmåte: rull, rull, rull, rull og så må vi rulle enda litt mer, til vi klarer å komme bak fienden og slå ham i ryggen. Så gjenta vi til fienden er død.

 

Finnes ikke noe fantastisk med et kampsystem som er så mye basert på timing og gjenta det samme for hver eneste mob man møter gjennom hele spillet.

Denne spillserien får altfor mye kred en den fortjener.

Lenke til kommentar

Dette spiller er jo ikke no annet enn en "dodgeroll simulator"!

Fantastisk kampsystem, sier du?

Alle kampene er jo helt like når det kommer til fremgangsmåte: rull, rull, rull, rull og så må vi rulle enda litt mer, til vi klarer å komme bak fienden og slå ham i ryggen. Så gjenta vi til fienden er død.

 

Finnes ikke noe fantastisk med et kampsystem som er så mye basert på timing og gjenta det samme for hver eneste mob man møter gjennom hele spillet.

Denne spillserien får altfor mye kred en den fortjener.

 

Det er også et godt poeng. Kampsystemet er ikke akkurat intrikat, og er i for stor grad bygget på rulling.

Lenke til kommentar

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

 

 

TW2 prøvde å etterligne Souls men lykkes ikke. Resultatet er bare at de har vanskelighetsgraden til Souls kombinert med et forferdelig clunky system. Faktisk er det hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har spilt gjennom TW2, men jeg har rundet alle spillene i Souls-serien så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er forskjellige måter å spille på. Rulling er viktigst hvis man kjører melee. Det er uansett milevis bedre enn kampsystemet i nesten alle andre spill; jeg har aldri fått den samme følelsen av å ha tilnærmet full kontroll over figuren min noe annet sted enn i DS.

 

Høres litt ut som the witcher 2, et system jeg ikke likte særlig godt, rulling hele dagen.

 

AtW

 

 

TW2 prøvde å etterligne Souls men lykkes ikke. Resultatet er bare at de har vanskelighetsgraden til Souls kombinert med et forferdelig clunky system. Faktisk er det hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har spilt gjennom TW2, men jeg har rundet alle spillene i Souls-serien så langt.

Nå skal det sies at The Witcher 2 ble gitt ut i mai 2011, et halvt år før dark souls ble gitt ut. Hvordan skal de ha klart å prøve å etterligne et spill som ikke var gitt ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...