Gå til innhold

Tilbud av PC (Komplett) burde oppgradere?


Anbefalte innlegg

Hei! Så denne pcen her ligger på tilbud på komplett https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=11045

Også jeg planlegger å kjøpe den, men er det noen ting inni den jeg burde skifte ut med å konfigurere den selv? jeg trenger mer disk plass da tenker jeg "Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM SATA3.0 og  Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0) " også på trådløs nettverk tenker jeg "ASUS PCE-AC68 AC1900 Trådløs Adapter Dual Band AC PCI-E Adapter 600+1300Mbps " også skal jeg fjerne windows operativsystem (Skal installere selv 1000kr+ spart) også fjerne tastaturet :) annent fra det hva burde jeg skifte? er strøm forsyningen for svak for kortet eller trenger jeg bedre kort? jeg ser litt på MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB Skjermkort

 

takk for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke PC-en til? Gaming med innstillinger på ultra? Redigering? Streaming?

 

Strømforsyningen er selvsagt ikke den beste, men den gir nok kraft til å kjøre maskinen. Komplett selger ikke en strømforsyning som ikke er kraftig nok.

 

Det største minuset med denne maskinen er at hovedkortet ikke støtter SLI, hvis du ønsker å kjøpe et nytt 970 senere. Det støtter imidlertid crossfire, så du kan kjøre det med to AMD-grafikkort. Dette er kanskje ikke aktuelt uansett, siden det ville vært nødvendig med en kraftigere strømforsyning for å kjøre to grafikkort.

 

Ellers er det merkelig av Komplett å ikke la deg nedgradere til 6600k. Det er videre vanskelig å se hvilken vifte som følger med prosessoren. Skal du ha 6700k må du nok kjøpe en bedre kjøler.

 

Mitt tips: Har du planer om å game på høye innstillinger i årene som kommer (i 1080p eller 1440p med 60 fps), ville jeg nok hatt noe kraftigere enn et enslig 970. Å bytte ut 970 med en annen 970 vil ikke gi store forbedringer. Vent til Nvidia og AMD kommer med nye grafikkort, forhåpentligvis til sommeren. Hvis du absolutt ønsker en PC nå, så er maskinen et helt OK kjøp, men ikke mer.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke PC-en til? Gaming med innstillinger på ultra? Redigering? Streaming?

 

Strømforsyningen er selvsagt ikke den beste, men den gir nok kraft til å kjøre maskinen. Komplett selger ikke en strømforsyning som ikke er kraftig nok.

 

Det største minuset med denne maskinen er at hovedkortet ikke støtter SLI, hvis du ønsker å kjøpe et nytt 970 senere. Det støtter imidlertid crossfire, så du kan kjøre det med to AMD-grafikkort. Dette er kanskje ikke aktuelt uansett, siden det ville vært nødvendig med en kraftigere strømforsyning for å kjøre to grafikkort.

 

Ellers er det merkelig av Komplett å ikke la deg nedgradere til 6600k. Det er videre vanskelig å se hvilken vifte som følger med prosessoren. Skal du ha 6700k må du nok kjøpe en bedre kjøler.

 

Mitt tips: Har du planer om å game på høye innstillinger i årene som kommer (i 1080p eller 1440p med 60 fps), ville jeg nok hatt noe kraftigere enn et enslig 970. Vent til Nvidia og AMD kommer med nye grafikkort, forhåpentligvis til sommeren. Hvis du absolutt ønsker en PC nå, så er maskinen et helt OK kjøp, men ikke mer.

Ok tusen takk! Jeg har et par valg av pcer og ja jeg trenger den for ultra settings i spill også redigering (Cinema4d/photoshop) jeg designer veldig mye! jeg ser litt på denne også da http://www.multicom.no/multicom-lhara-i831s-fatal1ty-killer/cat-p/c/p10631749 jeg tror jeg er forelska i den elsker at den er så liten og kompakt og så kraftig, gjorde litt research og denne render veldig bra noe som er perfekt for meg :)

Lenke til kommentar

Ja. Hyperthreading og overklokkingsmuligheter med 6700k, bedre hovedkort (men heller ikke her SLI), kraftigere psu... Ville heller gått for den. Posessoren vil være top notch i lang tid. Grafikkortet kan du bytte ut når spillene i fremtiden blir for krevende (er tegn til det allerede. 970 klarer kun medium-high hvis du skal ha 60 fps i The Division i 1080p. Den klarer ikke holde 60 fps 1080p i gears og War ultimate, selv på medium.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Hyperthreading og overklokkingsmuligheter med 6700k, bedre hovedkort (men heller ikke her SLI), kraftigere psu... Ville heller gått for den. Posessoren vil være top notch i lang tid. Grafikkortet kan du bytte ut når spillene i fremtiden blir for krevende (er tegn til det allerede. 970 klarer kun medium-high hvis du skal ha 60 fps i The Division i 1080p. Den klarer ikke holde 60 fps 1080p i gears og War ultimate, selv på medium.

Umm okey. 

jeg ser på litt benchmarks av gtx 970 og virker veldig grei med grafikk og fps :)

men selvfølgelig er noen spill cpu krevende også da..

Heldigvis så er grafikkkort ikke så veldig dyre :)

Tusen takk for all hjelpen jeg fikk!

Endret av aasheim01
Lenke til kommentar

Jeg kan ha uttrykt meg litt vel pessimistisk. 970 kan kjøre alle spill, men i nyere (og krevende spill) har kortet vist tegn til å slite. Kan linke til både the Division og Gears of War (Digital Foundry på Youtube). Som du ser kan 970 fint kjøre spillene, men klarer ikke 1080p 60 fps med mindre innstillingene settes ned. 970 er ikke et kort jeg ville kjøpt for fremtiden, men heller byttet ut når den nye generasjonen grafikkort kommer (om tre/fire måneder). 

 

For øvrig, og som jeg har nevnt i flere tråder, virker det som om 390 har et overtak over 970 i nyere spill.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Jeg kan ha uttrykt meg litt vel pessimistisk. 970 kan kjøre alle spill, men i nyere (og krevende spill) har kortet vist tegn til å slite. Kan linke til både the Division og Gears of War (Digital Foundry på Youtube). Som du ser kan 970 fint kjøre spillene, men klarer ikke 1080p 60 fps med mindre innstillingene settes ned. 970 er ikke et kort jeg ville kjøpt for fremtiden, men heller byttet ut når den nye generasjonen grafikkort kommer (om tre/fire måneder). 

 

For øvrig, og som jeg har nevnt i flere tråder, virker det som om 390 har et overtak over 970 i nyere spill.

Ja, men jeg trenger ikke ultra på alle spill da :) kan klare meg fint på medium/high på de nye spillene. Men om et par måneder kommer jeg til å skaffe et bedre grafikk kort :=)

Lenke til kommentar

Det er det som irriterer meg med de ferdig-maskinene. Multicom har 700 watts strømforsyninger som koster fra 388 til 1351 kroner. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er den aller billigste i den maskinen, men man vet ikke, og det aner meg hvilken ende av skalaen den ligger i.

Jaja man kan jo alltid bytte til en som er bedre og mer kraftigere hvis det er et ønske + jeg får jo garanti så hvis multicom fucker med pcen får jeg refund eller en ny en. PS har du noen hint hvilken av de som er best?

Lenke til kommentar

 

Det er det som irriterer meg med de ferdig-maskinene. Multicom har 700 watts strømforsyninger som koster fra 388 til 1351 kroner. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er den aller billigste i den maskinen, men man vet ikke, og det aner meg hvilken ende av skalaen den ligger i.

Jaja man kan jo alltid bytte til en som er bedre og mer kraftigere hvis det er et ønske + jeg får jo garanti så hvis multicom fucker med pcen får jeg refund eller en ny en. PS har du noen hint hvilken av de som er best?

 

 

Er du riktig heldig, hvis det skjer noe med f.eks strømforsyningen og ikke multicom har den inne på lager, må du først vente til de har fått de delene inn. I tillegg må en vente den uken det tar for multicom for å klare å pakke den, så må en plusse på frakt tiden. Dette gjelder jo selvfølgelig andre deler også. Ingenting i veien med dette så klart, så lenge en har en god porsjon med toldmodighet og ikke ser problem med at en ikke får brukt maskinen på ett par uker ekstra. Uriktig lagerstatus og lang tid på å i det hele tatt få sendt ut varene har gjort slik at jeg har sluttet å handle hos multicom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...