Gå til innhold

[Løst] Ny smarttelefon - Fokus på batterikapasitet


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny telefon og jeg har ikke så mye interesse for dette - Dermed vet jeg ikke hva som er lurt å kjøpe og spør her.

 

Jeg er ute etter en ny smarttelefon - og fokuset må definitivt være batterikapasitet. Mobilen brukes til ringe, sms, lese nettaviser, spille spotify offline og litt snap. Jeg trenger ikke av de råeste toppmodellene, gitt at man ikke må ha en slik for å få et godt batteri.

 

Har i dag en HTC One M7 som har fungert fint lenge, men nå varer batteriet knapt en halv dag. Og jeg er dritt lei. Jeg har sett litt på Sony Xperia Z5 Compact som visstnok skal være et godt alternativ mhp batterikapasitet, men jeg ønsker altså noe tilbakemeldinger fra folk som kan dette bedre enn meg.

 

Appleprodukter er uaktuelt - Det må bli Android (evt Windows?).

 

Takker for alle gode tips.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony xperia Z5 er ikke veien å gå hvis du trenger bra batteri. Min far fikk seg en Z5 for noen måneder siden og han klager alltid på at batteriet ikke er like bra som på den forrige telefonen hans, som var en Xperia Z2. Z2'en kunne vare i flere dager sier han, mens Z5 knapt holder en dag. 

Lenke til kommentar

Sony Xperia Z3 har meget bra batteri. Den er ikke helt ny, så den er billigere enn den var før. Jeg har den, og er kjempefornøyd.

 

https://prisguiden.no/sok?q=xperia%20z3

 

OBS:

Sony-telefonene er laget i glass som sprekker av seg selv.

Dette kan motvirkes ved å montere beskyttelsesglass.

Jeg anbefaler Nillkin tempered glass, Koster en femtilapp med fri frakt på Ebay.

Bruk også deksel. Dette fåes også billig på Ebay.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Er det Z5 compact? det har en stor betydning da Z5 compact har en god del bedre batteritid enn Z5/Z5 premium.

Det er vanlig Z5 hehe. Skulle tro det var noenlunde lik batteritid på dem siden dem har samme specs og nesten samme batterikapasitet. 

 

 

Mindre skjerm = mindre bakgrunnslys = mindre strømbruk på den mest strømkrevende komponenten.

Lavere oppløsning = mindre krav til ytelse = mindre strømbruk. 

 

 

Var forøvrig Moto X Play som er nevnt her jeg kom for å tipse om. Alternativt kan du kjøpe en Samsung-telefon med utbyttbart batteri og velge og vrake selv i kapasitet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Takk for tips folkens.

 

Ser at Moto X som er nevnt her kommer litt lavere enn Z5 Compact på listen det er lenket til.

Samtidig er den mye rimeligere - så det ser ut som et veldig godt alternativ ja.

 

Kanskje bare gå for en slik.

 

Moto X Play, ikke Moto X. 

Synd du ikke fulgte med på CDON sitt jubileumstilbud for noen uker siden - da var X Play nede i 2k. 

Lenke til kommentar

Betalte 2995,- for min moto x play, "lanseringstilbud" i slutten av august i fjor. Mye telefon per krone etter min mening, hatt null problemer med den så langt. Etter den fikk oppdatering til android 6 ble menyene også kjappere i bruk.

 

Skal jeg nevne noe jeg evt savner så er det dedikert kameraknapp - som f.eks sony og noen andre har.

Lenke til kommentar

Du kan også se på Samsung A5 (2016). På listen som er linket til over scorer den veldig bra, og lader lynkjapt. Cirka samme spesifikasjoner som Motorla X Play (som også skal lade lynkjapt dersom du har turboladeren deres, men vet ikke om den følger med i den internasjonale varianten, så dette bør du sjekke ut før du kjøper), men med mindre (men fantastisk) skjerm. Men Moto'en kjører nesten stock Android, så ville kanskje gått for den.

Lenke til kommentar

Sony Compact skal ha meget bra batteritid de to første årene man bruker telefonen. Den store ulempen er at det virker som om Sony har laget et batteri som knekker fullstendig sammen like før det har gått to år. Min to år gamle Compact hadde helt bra batteritid og plutselig sank den til nærmest 10 prosent etter å ha brukt den.

 

Så hvis man er i beit for en telefon som varer i noen år så er ikke Sony sine modeller noe å anbefalle.

Lenke til kommentar

Tømte hele mobilen min i recovery (ClockworkMod Recovery) - altså wipe data/factory reset, wipe cache og wipe dalvik cache. Flasha så til Viper One M9 rom. Det hjalp litt. Satte på Strømsparing (redusere CPU-forbruk og slå av data når skjermen er i dvale). Dette hjalp noe. Den gamle HTC One M7'n min nå klarer kanskje 18 timer. Fortsatt for dårlig.

 

Kjøper en Moto X Play da. Takk for hjelpen folkens.

 

Hvor får jeg tak i en slik hurtiglader?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...