Gå til innhold

RYKTE: Dette skal være en bit av Nvidias nye grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette blir spennende å se videre. Men overraskelsene pleier som regel aldri bli så store som forventet :p så skal ikke forvente mye her heller. Husker skylake skulle overta! Fortsatt fornøyd med at jeg gikk for 4790k isteden. Hehe

Endret av Ganji421
Lenke til kommentar

Har 980 TI, Men kommer nok til å bytte til dette når det kommer da de vil være veldig mye bedre enn Nvidia sine tidligere kort med tanke på 16-nanometers produksjonsteknikk. ^^

Om du har 980 TI vil det neppe lønne seg å gå for 1070 eller 1080. Tviler på at du får så mye bedre ytelse. Da ville jeg heller ventet på 1080 TI eller Pascal Titan varianten. Men vi får vente å se. Ny produksjonsteknologi betyr ikke automatisk høyre ytelse, og 980 TI er langt ifra et dårlig kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Det er selvsagt ikke noe i veien for at en utolmodig sjel med tilgang til proffutstyr som en vannjet, eller CNC, har lekt seg litt i mangel på offisiell informasjon, men utformingen ser ved første øyekast relativt gjenkjennbar ut."

 

I den første setninger der konstaterer det at det faktisk er noen som har lekt seg, dere skulle skrevet at det kan hende. Og den andre setningen er jo bare teit, dere avføyer det som noe uoffisielt fordi det ser "relativt gjennkjennbart" ut. Nei, for det er jo ingen som har sett noen av de tidligere referansedesignene til nvidia og som kunne kopiert stilen deres. Forøvrig skal det være utålmodig, ikke utolmodig.

Endret av Ulvlithium
Lenke til kommentar

Har 980 TI, Men kommer nok til å bytte til dette når det kommer da de vil være veldig mye bedre enn Nvidia sine tidligere kort med tanke på 16-nanometers produksjonsteknikk. ^^

 

Å gå fra 980 ti til GTX 1080 blir vel en like håpløs oppgradering som det var bytte ut 780 ti med 980 når det kom ut, men tar gjerne imot 980 ti kortet ditt for en billig penge om du ikke er interessert i å ha det mer :D

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

"Det er selvsagt ikke noe i veien for at en utolmodig sjel med tilgang til proffutstyr som en vannjet, eller CNC, har lekt seg litt i mangel på offisiell informasjon, men utformingen ser ved første øyekast relativt gjenkjennbar ut."
 
I den første setninger der konstaterer det at det faktisk er noen som har lekt seg, dere skulle skrevet at det kan hende. Og den andre setningen er jo bare teit, dere avføyer det som noe uoffisielt fordi det ser "relativt gjennkjennbart" ut. Nei, for det er jo ingen som har sett noen av de tidligere referansedesignene til nvidia og som kunne kopiert stilen deres. Forøvrig skal det være utålmodig, ikke utolmodig.

 

 

"At det ikke er noe i veien for" har jo samme betydning som "det kan hende".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har 980 TI, Men kommer nok til å bytte til dette når det kommer da de vil være veldig mye bedre enn Nvidia sine tidligere kort med tanke på 16-nanometers produksjonsteknikk. ^^

 

Å gå fra 980 ti til GTX 1080 blir vel en like håpløs oppgradering som det var bytte ut 780 ti med 980 når det kom ut, men tar gjerne imot 980 ti kortet ditt for en billig penge om du ikke er interessert i å ha det mer :D

Hva med å bytte ut 780GTX til 1080GTX, ville det lønne seg da?

Lenke til kommentar

 

 

Har 980 TI, Men kommer nok til å bytte til dette når det kommer da de vil være veldig mye bedre enn Nvidia sine tidligere kort med tanke på 16-nanometers produksjonsteknikk. ^^

Å gå fra 980 ti til GTX 1080 blir vel en like håpløs oppgradering som det var bytte ut 780 ti med 980 når det kom ut, men tar gjerne imot 980 ti kortet ditt for en billig penge om du ikke er interessert i å ha det mer :D

Hva med å bytte ut 780GTX til 1080GTX, ville det lønne seg da?

Det vil definivt være en oppgradering som er verdt pengene og ytelsen :)

Lenke til kommentar

Lurer på om det blir verdt og bytte ut 970 eller om man burde vente 4GB virker litt lite når nyere kort har fått 6-8 GB (Untatt Titan o.l)

 

970 har bare 3,5 GB (og bruker du siste 0,5GB så har du teoretisk 3 + 1 GB

 

Men utgangspunktet så bør 970 fungere uten et veldig merkbar ytelseshopp, 2 generasjoner. så 1170 bør kanskje vurderes. men 1070 trengs nok ikke og tenkes på.

 

jeg tror 3-4 GB mest sannsynlig holder ut 1080p tiden. men hopper du opp på 1440p eller 4k (alternativt spilling over flere skjermer) blir nok 4 GB litt lite til spilling. med alt mulig aktivert.

 

(0,5 GB deler kommunikasjons linjer med 0,5GB som teoretisk har maks hastighet. som gjør hele 1 GB tregere ved bruk.)

 

Hvis AMD faktisk får et skikkelig produkt på markedet som gjør at det salget tipper 50/50 eller mer mot AMD, så kan verdien av og oppgradere på hvert nivå komme tilbake, (heier på team rødt jeg, for og holde konkurransen så varm som mulig med mitt fury X kort.)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på et GTX 670-kort.

 

Hva vil dere anbefalt av disse to?

 

Sapphire R9 390X Nitro 8GB

eller

GTX 970 Gaming G1

 

Det kommer litt an på hva du skal gjøre og type spill du liker.

 

begge kortene er gode.. men jeg tror kanskje r9 390x med sine 8GB vil holde "lenger"

men det kortet krever mer strøm, som du kanskje vil merke på et stramt budsjett hvis maskinen står mye på, og har belastning

 

og dessverre er det flere Nvidia titler(spill) som har optimaliseringer som gjør at nvidia kort får et boost, mens AMD's kort blir hengende etter da Nvidia ikke deler sin teknologi, (som NVIDIA HairWorks osv) mens alt av AMD's spesial teknologi typisk deles ut til alle som ønsker og legge det inn i sitt produkt.

 

Selv støtter jeg AMD for og forsøke og få inn konkurranse i markedet, men ser at enkelte Nvidia teknologier koster grusomt mye fps, når det er aktivert. (spesielt rett etter lansering av div nvidia titler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...