Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unormale, merkelige, tørre lepper?


Blixus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Heisann ja.

 

Kan ikke si det har blitt så mye "bedre", de er enda tørre, eller stive/klebrete. Når jeg smiler uten å ha slikket det så ser det helt merkelig, og jeg kjenner at overleppa strammer til, underleppa er grei, men det røde under leppen får alt til å føles vondt ut. 

 

En ting som er bedre, er om morningen. Før våknet jeg men innkrympet lepper, og måtte skylle med vann/dusje/leppomade for å få dem til å føles "normale" ut.  Nå ser de ut til å være "normale" fra starten av dagen. 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Oppdatering?

Hei, fint at du spør!

 

Jeg prøvde å holde meg borte fra alt av midler, hudkrem osv, ettersom jeg har tynn hud generelt. Men der merket jeg ikke noe. Jeg har ikke hatt noe som helst på leppene siden sist vi snakket.

Nå tørker de om natta, jeg skyller leppene om morgenen, og da blir de glatte til de ikke er våte, og går da til en OK stand. De er fremdeles ganske på trynet, altså ikke normale, slikker jeg eller våter jeg dem ikke på 10-20min, så blir de litt klumpete/taggete, og svir gjerne litt. De er særdeles mye bedre enn før, nå kan jeg faktisk smile litt friere og trenger ikke å tenke på at de sprekker seg. 

Dagene har vært veldig travle, og har egentlig ikke kommet til å gå til lege på nytt.. DOG det er lenge siden sist, har bare levd med slik det er nå.. 

Det røde punket under leppene er fremdeles der, og merkes til tider og ser egentlig litt på ræva ut. Jeg har faktisk merket at min 4 år eldre bror har et slikt rødt merke, men mye mer usynlig.. Weird.

Lenke til kommentar

Så merkelig. Noe er galt. Du bør bestille legetime, så får du sikkert en henvisning, for noe rart foregår. Allergier og intollereanse er ofte genetisk, få hvis broren din har det samme så er det noe som foregår i familien deres som bør sjekkes ut. Plager det deg fortsatt? En legetime er fort unnagjort, og du får sikkert en henvisning videre- Det hadde velvært greit å få et svar?

Joda. 

Min bror "sliter" ikke med det samme, det med leppene osv. Han har bare litt av den røde flekken. 

Bør kanskje bestille legetime engang te passer.. 

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Jeg har samme problem som du skriver, klissete lepper nesten hele tiden og legen sa jeg drikker for lite vann men ikke blitt noe bedre etter jeg begynte å drikke vann HELE TIDEN, rød underleppe (kant) og leppene er mere rød en vanelig og leppene er irriterte hele tiden har du funnet ut hva det var? Et ganske ubehagelig problem. Jeg bruker ingen leppe produkter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg sliter med det samme problemet som du beskriver, og ser jo at det er mange år siden du slet med det.
Jeg har hatt det i over 1 år konstant! Har vært hos lege og tatt blodprøver men uten at de kunne påvise noen mangler eller allergier, Det er skikkelig plagsomt og føler at mitt smil er borte….. om jeg ikke smører med lanolin fra apoteket sprekker leppene og det svir skikkelig. 
Nå lurer jeg på om det gikk over hos deg og ev om du fikk hjelp?

Takknemlig for svar!

Line

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det skal være mulig å gå over leppene med dermaroller på 0.5mm.

Er leppene tørre er det nok fordi de underliggende delene er tørre, så å smøre overflaten hjelper ikke med mindre man kontinuering tilfører.
Vaselin eller f.eks badeolje/babyolje vil ikke trenge korrekt igjennom huden med mindre den er veldig varm og fuktig.

Panthenol og propolis fungerer okay, men samme problem som med vaselin: lite til ingen effekt over lengre tid vis det ikke påfører ut fra dusjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...