Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unormale, merkelige, tørre lepper?


Blixus

Anbefalte innlegg

Hei!

Har eg problem med mine merkelig lepper.
De er stive, føler det går en stripe på både under og overleppa på midten som strammer. Om jeg ikke slikker eller har noe på leppene så blir de tørre, og jeg klarer såvidt å bevege dem, og de "krymper" gjerne litt. Det er ikke som normal bare "tørre" lepper, men føler det er noe annet. Jeg er også rød rett under leppene, og alt dette tærer på selvstendigheten kraftig.
Var hos lege for noen måneder siden, hvor jeg fikk beskjed om å ikke bruke leppomade etc. på 2-4 uker, og jeg gjorde dette uten lykke. Nå sitter jeg, 14 måneder etter at problemet oppstod, og fremdeles har dette problemet.
Jeg klarer ikke å smile slikt som før, leppene ser helt merkelige ut når jeg smiler. Jeg må ha noe på dem for å føle meg litt normal.
Jeg har også slike talgkjertler på leppene, usynlig, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre. Rød under leppene er også plagsomt etter hvor mye jeg kjenner det strammer, og føler folk konstant ser på.

 

Etter en stund uten noe på, så begynner leppene å svi, og føler munnen blir mer og mer som et "duck face". 

De er også gjerne litt "klissete".

Noen som kan hjelpe? Eller har hatt noe lignende? 

Takker for alle innslag  :)

Om jeg har misset noen viktige punkter, så bare spør. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Er nokså sikker på at det ikke er herpes, har brukt alt, og dette er ikke noe likt som jeg har hatt før. 

Har hud sykdom, som ikke kan relateres til problemet, men er noe allergi opplegg. Har tropisk eksem på hendene, og blir rød og klør kraftig på hele kroppen uten zhyrtec og lignende. 

Men dette har ikke noe me leppen å gjøre, da det oppstod lenge etter hudsykdommen. 

Leppene ser helt normale ut når jeg ikke smiler, eller har de helt i ro, så litt vanskelig å ta bilde.

Lenke til kommentar

Da ville jeg gått til legen og krevd at det undersøkes grundig, eventuelt ta noen tester/blodprøver og forklare til legen hva det gjør med det sosiale og forklar hva du vet at det ikke er sånn at du slipper å prøve 100 kremer osv som har ingen effekt

 

Leger har jo taushetsplikt og er der for å hjelpe, tro meg jeg har vert hos legen med flauere ting men har alltid fått en løsning på det

 

Sånn så situasjonen er når så ser det ut som at det er vanskelig å vite hva det er og da er egentlig lege eneste alternativ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker carmex, en annen så jeg ikke har navnet på, og lepsyl 3-4 ganger om dagen, og om natten nå. Men dette bruker jeg fordi problemet har oppstått. Gikk 3 uker uten å bruke noe som helst, og da holdt jeg meg til vanlige mat vaner, og pleier ikke å susse på noe spesielt.. 

Lenke til kommentar

Heisann ja!

 

Går greit, underleppa er stort sett ok, annet en noen sår etter streken som var det. Overleppa er enda litt stram når jeg smiler, og er tørr til noen tider. 

Ellers er det greit, tok en gradvis overgang fra bruket av lypsyl, brukte først bare der jeg trengte, også sluttet jeg helt. 

Takker for "oppfølgning" :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...