Gå til innhold

TEST: Minix Neo U1 + Neo A2 Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne støtter vanlige Android apper. Viaplay, Sumo osv. I tillegg ligger det masse andre apper utenfor Google Playstore man kan bruke. Og KODI/XBMC gir mulighet til å få tilgang til tusenvis av filmer og serier. Denne kan ikke sammenlignes med Nvidia Shield. Det er to helt forskjellige produkter.

 

Det er helt riktig at den kan kjøpes billigere i utlandet, men er usikker på om man får den inn særlig billigere om posten tar gebyr for å fortolle den... Man får da heller ikke med oppdatert firmware/produktet er testet, og Norsk garanti.

Hvorfor kan den ikke sammenlignes med Nvidia Shield? Den gjør alt det du nevnte.  :rofl:

Lenke til kommentar

Denne fungerer vel egentlig bare bra til 1 ting og det er støtte for 4K, utenom det er Apple TV overlegen på alle vis... dessverre. Jeg kjøpte meg en slik (Eller forgjengeren) og den står å støver ned.

Apple TV4 støtter dessuten Plex Native og XBMC (med litt innsats via iOS App Signer)

 

Sumo: Vil ikke kjøre den sier at roota devicer ikke er støttet

NRK: Funker sånn tålig bra

Viaplay: Funker men du får en nettbrett versjon som er håpløs å bruke via dette grensesnittet

 

Vent til det kommer dedikerte android bokser med apper som er ment for navigeres med fjernkontroll. Det er noen måneder siden jeg brukte den sist, arrester meg gjerne om jeg tar feil

Nvidia Shield.....

Lenke til kommentar

 

Denne støtter vanlige Android apper. Viaplay, Sumo osv. I tillegg ligger det masse andre apper utenfor Google Playstore man kan bruke. Og KODI/XBMC gir mulighet til å få tilgang til tusenvis av filmer og serier. Denne kan ikke sammenlignes med Nvidia Shield. Det er to helt forskjellige produkter.

 

Det er helt riktig at den kan kjøpes billigere i utlandet, men er usikker på om man får den inn særlig billigere om posten tar gebyr for å fortolle den... Man får da heller ikke med oppdatert firmware/produktet er testet, og Norsk garanti.

Hvorfor kan den ikke sammenlignes med Nvidia Shield? Den gjør alt det du nevnte.  :rofl:

 

Den KAN forsåvidt sammenlignes. Alt KAN sammenlignes. Men personlig synes jeg ikke de to produktene kan sammenlignes. Akkurat som jeg ikke synes denne boksen kan sammenlignes med f.eks Apple TV. Da bør i så fall de aller fleste fordeler / ulemper med begge produktene tas med. Som f.eks at man på denne boksen kan speile både Android og Apple produkter. Men nok om det. Grunnen til at jeg synes denne og Nvidia Shiled er to forskjellige produkter er at denne, uten noe om og men kan laste ned alle appper (sikkert noen unntak) i Google Play store, og bruke dem, + en del andre apper utenfor Google play store. Nvidia Shield er vel også primært laget for å spille på. selv om den kan brukes til andre ting. Dette er primært et mediasenter, selv om det kan brukes til andre ting. Men for all del, om du ønsker å sammenligne dem, gjerne for meg :) En personbil KAN også sammenlignes med en trailer ;)

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Raspberry Pi 3 med OpenElec og Kodi gjør vel mye av det samme som denne til ein lavere pris?

Det gjør den helt sikkert. Men det er ikke alle som ønsker Raspberry PI. Nå kjenner jeg ikke Raspberry så veldig godt, så skal ikke være påståelig verken ene eller andre veien. Men mange synes det er enkelt og greit med en Android boks, hvor man uten videre kan laste ned det meste i Google play store.

Lenke til kommentar

Hvordan er den å bruke til Chrome nettleser?

Jeg bruker kun Netflix, Kodi og Chrome nettleser på min NUC.

Den NUC jeg har nå, har jeg planer om å sette i garasjen, og erstatte den med noe som kan Netflix, Kodi og Chrome nettleser. Ikke mer eller mindre

Som tidligere nevnt her i tråden, så er de aller aller fleste Android produkter av denne typen "sperret" fra å kjøre surround / full HD/4K på Netflix. Dette er det Netflix som har gjort med appen sin. Så lite man får gjort med pr i dag.

 

Personlig bruker jeg denne til stort sett til surfing (Chrome og innebygget browser) KODI, NRK arkiv, Radio, Spotify, mail, Kalender (Synket med alle kalendere i familie for grei oversikt over hva som foregår fremover) "Ungene" i huset bruker den til youtube, litt småspill og surfing, + at de ser mye film. Vi har en helt ny 55" Samsung smart TV, om vi absolutt vil se Netflix i full HD/4K, men vi bruker det svært sjeldent. Alt annet enn vanlig TV foregår på denne boksen.

 

Har også tatt en sjekk med noen kjente som har denne boksen. De er stort sett voksne folk, og de bruker den til stort sett det samme. Flere har, som meg, koblet den til forsterker for å få lyden gjennom anlegget, da de har flatskjerm med dårlig lyd. Ingen av dem har noe å utsette på dette produktet. Flere har gått fra WD sin boks. 

 

Det er jo ikke til å stikke under en stol at mange også bruker denne til Showbox og lignende apper. Eller bruker addons i KODI som gir et enormt utvalg av film/serier. Men slik er det nok med de fleste lignende produkter. 

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvordan er den å bruke til Chrome nettleser?

Jeg bruker kun Netflix, Kodi og Chrome nettleser på min NUC.

Den NUC jeg har nå, har jeg planer om å sette i garasjen, og erstatte den med noe som kan Netflix, Kodi og Chrome nettleser. Ikke mer eller mindre

Som tidligere nevnt her i tråden, så er de aller aller fleste Android produkter av denne typen "sperret" fra å kjøre surround / full HD/4K på Netflix. Dette er det Netflix som har gjort med appen sin. Så lite man får gjort med pr i dag.

 

Personlig bruker jeg denne til stort sett til surfing (Chrome og innebygget browser) KODI, NRK arkiv, Radio, Spotify, mail, Kalender (Synket med alle kalendere i familie for grei oversikt over hva som foregår fremover) "Ungene" i huset bruker den til youtube, litt småspill og surfing, + at de ser mye film. Vi har en helt ny 55" Samsung smart TV, om vi absolutt vil se Netflix i full HD/4K, men vi bruker det svært sjeldent. Alt annet enn vanlig TV foregår på denne boksen.

 

Har også tatt en sjekk med noen kjente som har denne boksen. De er stort sett voksne folk, og de bruker den til stort sett det samme. Flere har, som meg, koblet den til forsterker for å få lyden gjennom anlegget, da de har flatskjerm med dårlig lyd. Ingen av dem har noe å utsette på dette produktet. Flere har gått fra WD sin boks. 

 

Det er jo ikke til å stikke under en stol at mange også bruker denne til Showbox og lignende apper. Eller bruker addons i KODI som gir et enormt utvalg av film/serier. Men slik er det nok med de fleste lignende produkter. 

Takker for svar, angående Chrome web leser. Da tror jeg kjøper denne, for NUC(på tv rommet) blir ikke brukt til så mye enn det som kun Netflix, Kodi og Chrome nettleser. Da setter jeg NUC i garasjen :-)
Lenke til kommentar

Det jeg synes er supert med android bokser er at de er svært enkle i bruk. Kona bruker denne masse. Hovedsakelig til Spotify og radio, men også til film. Vi har ikke kjøpt en cd på flere år. Nå sitter jeg å skriver dette på U1 med Rii mini tastatur med museplate og lys. Mens jeg hører på Spotify. Noen liker Apple, jeg bare elsker android bokser. Hadde det ikke vært for at jeg må bruke photoshop en del hadde jeg fint klart meg med denne og et tatatur med museplate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne boksen er jo perfekt for alle som har en 4K-TV uten smart-tv funksjonalitet. Oh, wait...

Haha. Ja du sier noe :) Det er nok ikke derfor de har et forum med over 20.000 brukere, går for å være den beste Android boksen på markedet, og er svært populær. både i Norge og i utlandet. Det har nok mer med at den er raskere og enklere og surfe med enn de fleste smart TV, at man har langt over en million apper å velge mellom, og at man kan få tilgang til tusenvis av filmer via Showbox, XBMC og andre apper. Den er også svært populær blant folk som bor i utlandet og vil se Norsk TV, og ikke orker å ha en støyende PC med vifte stående i nærheten av TV. Også er det, tro det eller ei, en del folk i verden som ikke vil ha Apple produkter. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Raspberry Pi 3 med OpenElec og Kodi gjør vel mye av det samme som denne til ein lavere pris?

Min erfaring med Raspberry Pi 3, er at den ikke på langt nær har kraft nok til å drive full-HD video engang.

Nå kjører jeg riktignok Raspbian på den, for å få Chromium i tillegg til Kodi, men jeg har vanskelig for å se for meg at OpenELEC fungerer så fantastisk mye bedre. Har testa video hovedsakelig via den innebygde videoavspilleren, og det blir bare lysbildeshow.

Lenke til kommentar

 

Raspberry Pi 3 med OpenElec og Kodi gjør vel mye av det samme som denne til ein lavere pris?

Min erfaring med Raspberry Pi 3, er at den ikke på langt nær har kraft nok til å drive full-HD video engang.

Nå kjører jeg riktignok Raspbian på den, for å få Chromium i tillegg til Kodi, men jeg har vanskelig for å se for meg at OpenELEC fungerer så fantastisk mye bedre. Har testa video hovedsakelig via den innebygde videoavspilleren, og det blir bare lysbildeshow.

 

 

Da vil jeg bare anbefale deg å faktisk teste OpenElec, eller LibreElec, som begge klarer å streame full HD video,

både kablet og trådløst, selv på "Ur Pi'en".

Du vil nok bli positivt overrasket :-)

Det eneste som lagger litt på den orginale Pi'en, er menyene, avhengig av hvilket skin du bruker.

Lenke til kommentar

 

 

Raspberry Pi 3 med OpenElec og Kodi gjør vel mye av det samme som denne til ein lavere pris?

Min erfaring med Raspberry Pi 3, er at den ikke på langt nær har kraft nok til å drive full-HD video engang.

Nå kjører jeg riktignok Raspbian på den, for å få Chromium i tillegg til Kodi, men jeg har vanskelig for å se for meg at OpenELEC fungerer så fantastisk mye bedre. Har testa video hovedsakelig via den innebygde videoavspilleren, og det blir bare lysbildeshow.

 

 

Da vil jeg bare anbefale deg å faktisk teste OpenElec, eller LibreElec, som begge klarer å streame full HD video,

både kablet og trådløst, selv på "Ur Pi'en".

Du vil nok bli positivt overrasket :-)

Det eneste som lagger litt på den orginale Pi'en, er menyene, avhengig av hvilket skin du bruker.

 

Da reserverer jeg dommen min til jeg faktisk har prøvd det :)

Håper bare jeg kan få til å bruke Chromium under Open-/LibreELEC, ettersom jeg trenger den for å få brukt Google Play Music tjenesten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Android-spillere er det bare å holde seg unna så lenge de ikke støttes av innholdsleverandørene. Ingen apper for HBO, Viaplay eller Sumo :-(

Kjøpte meg en Apple TV til stue TVen og en Nvidia Shield til sekundær TVen. Shielden støver ned og jeg endte opp med å måtte kjøpe meg en Apple TV til.

 

Du glemmer å nevne Playstation 4. Den har en veldig stor brukerbase. Samt at NrK av alle har klart å finne veien inn på den med sin app. Det sier jo litt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...