Gå til innhold

OpenVPN og TVOveralt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har satt opp min Asus RT-AC68U som en VPN server (OpenVPN).

Tanken var at når jeg er i utlandet så kunne jeg logge på mitt hjemmenett via VPN og dermed kunne benytte  http://tvoveralt.altibox.no/ til å se alle kanalene mine som jeg har tilgjengelig via hjemmenettet.

 

Jeg har kommet så langt at jeg får opprettet en forbindelse fra en VPN Klient, men når jeg starter http://tvoveralt.altibox.no/ på klienten, så oppdager den fremdeles at jeg ikke er på hjemmenettet mitt.

 

Burde ikke http://tvoveralt.altibox.no/ gitt meg tilgang til alle mine kanaler når jeg er pålogget min OpenVPN server fra en ekstern klient, eller tenker jeg feil ?

 

Tips og råd om mulige løsninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har feilkonfigurert openVPN. Er du sikker på at all trafikk routes gjennom vpn-serveren?

 

Jeg har benyttet samme løsning i lange tider uten problemer, så det er definitivt mulig. Merk at du må starte altibox appen ETTER at du har koblet om til VPN.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har rett. Når jeg benytter https://ipcim.com/en/?p=where når klienten er oppkoblet via delt internet fra min mobil, så får jeg opp at jeg er lokalisert i Oslo med Telenor som ISP leverandør selv om jeg er pålogget VPN og bor på Vestlandet... Jeg er selv VPN amatør men har bare fulgt instruksjonene slavisk - det må være noe jeg har oversett.  Rart at det står at jeg er pålogget min OpenVPN server, mens trafikken likevel virker å gå utenfor...

Endret av oddberg999
Lenke til kommentar

Tittet på litt bilder på google av det som muligens er admin panelet til samme router som din. Du skriver ikke noe om egen firmware, så jeg antar du bruker stock. I så fall var det relativt begrenset med konfiguereringsmetoder utenom "custom config" feltet.

 

Du kan starte med å prøve følgende:

push "redirect-gateway def1"

Men uten skjermbilder av oppsettet ditt er det vanskelig å gjette seg til hva problemet kan være.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips så langt. Jeg har lagt ved en del skjermbilder: 

Her er OpenVPN server oppsettet på Asus RT-AC68U ruteren :

 

post-405239-0-38687700-1458990001_thumb.png

post-405239-0-95524900-1458990001_thumb.png

 

Her er logg fra OpenVPN klienten når jeg logger på:

post-405239-0-53910300-1458990000_thumb.png

 

 

OpenVPN Klienten påstår at jeg er tilkoblet OpenVPN serveren:

post-405239-0-99905000-1458990000_thumb.png

 

Jeg ser at jeg har samme IP både før og etter at klienten er tilkoblet VPN...

Når jeg tilkobler VPN så får jeg opp ett lite vindu i ett sekund som sier : Tildelt IP 10.8.0.6

 

Gir dette noen pekepinner på hva som er feil i oppsettet mitt ?

Jeg er ganske grønn på dette området selv, så alle tips mottas med takk :-)

 

Lenke til kommentar

Prøv linken jeg postet over for å se om du har DNS- lekkasje. Selv om du er tilkoblet kan du allikevel ha DNS- lekkasje.

 

Slik er mitt oppsett (obs: Bruker du Google sin dns må det endres litt):

 

Skjermbilde 2016-03-26 kl. 14.00.19.png

 

 

P.S: Merlin sitt firmware anbefales også. 

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei,

 

Jeg lurer på om noen av dere smartinger kan hjelpe meg.

 

Har to Asus rutere, ac66(Spania) og Ac3200(hjemme).Ønsker å sette opp openvpn med Tap bridge. Hovedgrunnen er at tap gir muligheten for å få tilgang på alle kanaler på t-WE appen da tv dekoder er kablet med ruter. Men jeg ønsker også norsk ip for Bl.a stream produkter.

 

Oppsettet er slik:

Hjemme server ruter - Lan ip 192.168.1.1 DHCP ip pool 192.168.1.2-149.

Spania Client ruter - Lan ip 192.168.1.150 DHCP ip pool 192.168.151-254

 

Se bilde for oppsett på server ruter.

 

post-274380-0-01493400-1537101032_thumb.png

 

Dette funket fint helt til nylig oppdatering på begge rutere.

 

Jeg får til å få tilgang på alle tv kanaler, men har to problemer. 1)når tilkoblet Spania ruter får jeg spansk ip. Nettbrett tildeles ip fra ip pool til Spania Client ruter.Før oppdatering satt jeg inn statisk ip på nettbrett til en ip pool i server ruter og satt server ruter som standard gateway på wifi tilkoblingen på nettbrettet,da fikk æ norsk ip og alt funket. Men etter oppdateringen funker det ikke å sette statisk ip lenger,får ikke Internett da. 2) Når jeg er hjemme og kobler på hjemme ruter blir jeg tildelt ip fra Spania Client ruter og spansk ip. Statisk tildeling av ip til hjemmeruter funker ikke.

 

Så hva er feil?

Lenke til kommentar

Jeg har også to Asus routere. En hjemme og en i Tyrkia leilighet. Den hjemme er satt opp som openvpn server uten å gjøre noe annet enn å eksportere .ovpn filen. Den i Tyrkia er satt opp som VPN klient med .ovpn filen hjemmefra. Det fungerer knirkefritt med T-We appen, Netflix, HBO, etc og får ingen dnsleaks.

 

Trengte ikke å gjøre noe annet enn default oppsett.

 

EDIT: Alle laptops, nettbrett, NVIDIA Shield med Chromecast og mobiler fungerer da automatisk også som om de skulle vært på hjemmenettet.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Jeg har også to Asus routere. En hjemme og en i Tyrkia leilighet. Den hjemme er satt opp som openvpn server uten å gjøre noe annet enn å eksportere .ovpn filen. Den i Tyrkia er satt opp som VPN klient med .ovpn filen hjemmefra. Det fungerer knirkefritt med T-We appen, Netflix, HBO, etc og får ingen dnsleaks.

 

Trengte ikke å gjøre noe annet enn default oppsett.

 

EDIT: Alle laptops, nettbrett, NVIDIA Shield med Chromecast og mobiler fungerer da automatisk også som om de skulle vært på hjemmenettet.

Hei

Det var jo hyggelig å høre at det funker for deg. Er det mulig at du kan ta en Screenshot av avansert innstillingene dine på server ruter?

Har du ikke endret på Lan ip og ip pool til de to ruterne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...