Gå til innhold

Kjøp av nytt mobilbatteri fra eBay


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skjermen på min Sony Xperia Z1 sprakk og jeg bestilte ny skjerm via eBay. Siden batteriet begynner å skrante kjøpte jeg også nytt batteri via eBay, men er litt usikker på om jeg våger å bruket det.

 

Har noen erfaringer rundt problemstillingen, og er det noen måte å finne ut om batteriet faktisk er orginalt? Vurdere om jeg bare skal fortsette å bruke det gamle i fare for brann/eksplosjon...

 

(http://www.ebay.com/itm/291434201917?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg biter meg merke i er at det på batteriet står både Li-Ion og Li-Poly.

Fra videoer av skjermbytte på YouTube ser jeg at det også står Li-Ion og Li-Poly på batteriet. Men har jo ingen garanti for at det er orginalbatteriet som viser på vidoene.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har handlet på ebay i mange år. Bare dårlig erfaring med batterier. Enormt mye falske påstander m.m.

En PC røk da batteri ekspanderte voldsomt. Mobilbatteri mistet brått all effekt etter to måneder m.m.

Så nå er det slutt på batterier derfra. Kjøp i Norge, så kan du reklamere.

 

Batteri og minne/lagringsmedia er fy fy på ebay. Altfor mye falske påstander og merkinger. Du vil angre bittert hvis batterier ødelegger noe. Kommer ingen vei på å klage da.

Ikke stol på at noe er originalt på ebay vedr batterier. Kjøp gjerne uoriginalt i kjente norske butikker.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har kjøpt og byttet skjerm og batteri på iPhone uten noen større problemer... Men man skal aldri stole 100% på hva man kjøper.. Måtte teste ut de såkalte 2800mha batteriene de solgte til iPhone og bestilte ett, og røsket av tapen.. Unden den stod det fint 1400mah :p

 

Jeg klaget bare og fikk penger tilbake fra selger så lenge jeg ikke skrev noen negativ omtale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...